2010-09-24, 14:29
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Nu har det kommit ut att Fedor inte kommer att slåss resten av 2010 TROTS att han kan. Han kommer som TIDIGAST att kunna slåss i slutet av januari.

http://www.sherdog.com/news/news/Fed...Earliest-27092

Det är det senaste i den här Fedor-cirkusen. Ingen Antonio Silva, Barnett eller Overeem i år alltså. Han vågar inte ens möta Antonio Silva

Seriöst är denna en legend? Fedor ser mer ut som en clown för var dag som går. Visst kan man skylla på Evgeni Kogan och Finkelfitta för detta bullshit men det är Fe(g)dor som ger sitt passiva stöd genom att bara sitta och inte göra ett skit. Han är som en liten barnunge som låter föräldrarna göra allt.

Dag för dag håller denna clown på att förstöra sin legacy. Mohammed Ali, Sugar Ray Robinson och Mike Tyson blev inte legender genom att ducka toppmotstånd

Blir så glad att UFC inte gick med på deras bullshit när de förhandlade. Scott Coker borde bara ge Fedor en match och sen sparka honom
Äh, sluta tramsa. Tror du på allvar att Fedor bryr sig ett skit om Antonio Silva? Eller vad som händer med hans "legacy"? Fedor kommer alltid vara GOAT HW i MMA, allting han gör nu handlar bara om att han försöker försäkra sin ekonomiska framtid och vad är fel i det egentligen?

Jag hade också uppskattat att se Fedor vs Overeem, Lesnar, Velasquez etc, men vissa av er gör rent för stor grej av detta. Fedor har bevisat för många herrans år sedan att han var den bästa, vad han gör nu är irrelevant. Jag är fullständigt övertygad om att han inte är rädd för någon, han tänker endast på att göra så stora pengar som möjligt innan karriären är över. Fullständigt logiskt, i min mening.
Senast redigerad av Deeec 2010-09-24 kl. 14:31.
Citera
2010-09-24, 14:33
Medlem
mmas avatar
Citat:
Seriöst är denna en legend?

Självklart är han det, har man följt MMA i många år är man fullt medveten om det. Fö så kan ingen ta ifrån han det har han gjort, även om han inte fightas lika ofta nu.

Hur och vad än som händer är han den största legenden inom MMA, men är man någorlunda ny i sporten förstår jag attt man kanske inte förstår det.
Citera
2010-09-24, 14:42
Medlem
sampalitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
Äh, sluta tramsa. Tror du på allvar att Fedor bryr sig ett skit om Antonio Silva? Eller vad som händer med hans "legacy"? Fedor kommer alltid vara GOAT HW i MMA, allting han gör nu handlar bara om att han försöker försäkra sin ekonomiska framtid och vad är fel i det egentligen?

Jag hade också uppskattat att se Fedor vs Overeem, Lesnar, Velasquez etc, men vissa av er gör rent för stor grej av detta. Fedor har bevisat för många herrans år sedan att han var den bästa, vad han gör nu är irrelevant. Jag är fullständigt övertygad om att han inte är rädd för någon, han tänker endast på att göra så stora pengar som möjligt innan karriären är över. Fullständigt logiskt, i min mening.

john-henry-eden talar nog mot alla fedor-nuthuggers som anser att han är bäst P4P år 2010. Att han har dominerat hela HW divisionen i år tidigare är det inget snack om, men att han är top3 HW i världen..........
Citera
2010-09-24, 21:29
Medlem
john-henry-edens avatar
Men visst, när han var i PRIDE mötte han iaf bättre motstånd. Han hade ändå bara 2 stora vinster där och det var mot Minotauro och CC. Resten var cans som Fujita och Coleman och Zulu

Och hans karriär är inte helt över än och detta fjanteri kommer definitivt att befläcka hans legacy. Han kommer att bli ihågkommen som en duktig fighter som duckade toppmotstånd när han fortfarande var i sin prime
Senast redigerad av john-henry-eden 2010-09-24 kl. 21:45.
Citera
2010-09-24, 22:11
Medlem
mmas avatar
Citat:
Men visst, när han var i PRIDE mötte han iaf bättre motstånd. Han hade ändå bara 2 stora vinster där och det var mot Minotauro och CC. Resten var cans som Fujita och Coleman och Zulu

Kom ihåg när du jämför motstånd måste ud tänka på att det var cc och nog som var bäst i världen förrutom fedor då.. han röjde igenom alla i HW som fanns av standard. Det är nått ingen kan ta ifrån han.

Du kan fortsätta och argumentera hur du vill, men legende kommer han alltid förbi.
Citera
2010-09-24, 22:52
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Kom ihåg när du jämför motstånd måste ud tänka på att det var cc och nog som var bäst i världen förrutom fedor då.. han röjde igenom alla i HW som fanns av standard. Det är nått ingen kan ta ifrån han.

Du kan fortsätta och argumentera hur du vill, men legende kommer han alltid förbi.
Fast nu är det du som talar om det förgångna en del, och varför göra det egentligen? Om han ska fortsätta fajtas år 2010 i stället för att pensionera sig är det inte särskilt mycket begärt att han försöker hålla sig relevant också. Vad han gjorde för ~5 år sedan är inte första prioritet i den här diskussionen tycker jag.
Citera
2010-09-24, 23:07
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Fast nu är det du som talar om det förgångna en del, och varför göra det egentligen?

För att det han gjorde då inte kan tas ifrån honom, spelar ingen roll vad han gör nu. Folk som inte följde MMA då tror jag inte riktigt kan förstå vad som pågick under pride i den eran mellan till största delen dessa 3 fighters.

Visst kan man tycka att han ska fightast oftare eller sluta, men det ser jag som ett annat kapitel bara, fedor för mig är hans år i pride.
Citera
2010-09-25, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
För att det han gjorde då inte kan tas ifrån honom, spelar ingen roll vad han gör nu. Folk som inte följde MMA då tror jag inte riktigt kan förstå vad som pågick under pride i den eran mellan till största delen dessa 3 fighters.

Visst kan man tycka att han ska fightast oftare eller sluta, men det ser jag som ett annat kapitel bara, fedor för mig är hans år i pride.

Håller helt med, och även om han inte fightas så mycket nu för tiden så är han favorit mot dom flesta top HW.

Att folk efter EN förlust för Fedor direkt ser han som värdelös är nästan skrattretande, alla andra fighters som kommer på tal om t.ex p4p bäst idag eller bäst i HW har alla förluster dom med.

Silva,BJ Penn, Brock osv, hur bra har dom sett ut senaste? Knappast bättre än Fedor men eftersom dom inte har samma legend status räknas inte deras misstag lika hårt.

Skulle Fedor och Werdum gå en rematch är jag väldigt säker på att Fedor inte skulle ha samma övertro på sig själv och lägga sig i Werdums guard. Och hur många tror seriöst att Werdum vinner om Fedor försöker hålla det stående?

Att han fick övertro på sig själv och efter 30+ vinster där han många gånger har legat i BJJ svartbältens guard utan problem åkte på en sub mot den troligtvis bästa HW BJJ betyder inte att han är helt slut.

Jag tror även att Fedors stil passar bättre i ring med pride regler än bur med ufc regler.
Senast redigerad av Johan86 2010-09-25 kl. 03:48.
Citera
2010-09-25, 12:34
Medlem
givves avatar
Fedor åkte på en triangel/armbar av kille vars specialitet är just triangeln från ryggen, alla gör misstag, men jag förstår inte hur han kan försvinna från p4p listorna, även om det är en löjlig ranking. På sherdogs lista hittar vi Frankie Edgar 4a, Jon Fitch 5a, Shields 7a, Rashad Evans 9a och Gilbert Melendez 10a, vad är det för jävla pissranking.

Fedor utanför top10 p4p är ett skämt, han är fortfarande top5
Citera
2010-10-02, 12:51
Medlem
Fedor är bäst!

Har följt honom sedan tidig Pride och aldrig sett en människa dominera andra människor som han. Man kan utan att överdriva säga att han inte förlorat en enda rond sedan Arona i Rings, ingen har ens varit nära..och då är det inga korgossar han har mött. Att han sedan är en "liten" HW är än mer imponerande. Men det som mest imponerar är hans personlighet, inget skitsnack, han vill bara fightas.

Lite synd att han förlorade matchen mot Werdum, men å andra sidan är jag glad över att jag fick se den sjukaste 6-7 slag kombon som han droppade honom med i början. Dessutom fastnade han i triangeln pga att han blev inrullad i buren...har för mig att Fedor inte tränar i bur vilket verkligen kan ses som oklokt.

Bästa Fedor HL för den som tycker sånt är kul!

http://www.indavideo.hu/video/Fedor_...o_HL_best_ever
Citera
2010-10-23, 11:21
Medlem
john-henry-edens avatar
Då var det klart, år 2010 har Fedor bara fightats i 69 sekunder.....

Vilken legend
Citera
2010-10-24, 12:40
Medlem
Citat:
Då var det klart, år 2010 har Fedor bara fightats i 69 sekunder.....

Vilken legend

2008 slogs han 36sek. han var enl mig världens överlägset bästa ett tag men nånstans gick det fel. trist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in