Citat:
Ursprungligen postat av mma
För att det han gjorde då inte kan tas ifrån honom, spelar ingen roll vad han gör nu. Folk som inte följde MMA då tror jag inte riktigt kan förstå vad som pågick under pride i den eran mellan till största delen dessa 3 fighters.
Visst kan man tycka att han ska fightast oftare eller sluta, men det ser jag som ett annat kapitel bara, fedor för mig är hans år i pride.
Håller helt med, och även om han inte fightas så mycket nu för tiden så är han favorit mot dom flesta top HW.
Att folk efter EN förlust för Fedor direkt ser han som värdelös är nästan skrattretande, alla andra fighters som kommer på tal om t.ex p4p bäst idag eller bäst i HW har alla förluster dom med.
Silva,BJ Penn, Brock osv, hur bra har dom sett ut senaste? Knappast bättre än Fedor men eftersom dom inte har samma legend status räknas inte deras misstag lika hårt.
Skulle Fedor och Werdum gå en rematch är jag väldigt säker på att Fedor inte skulle ha samma övertro på sig själv och lägga sig i Werdums guard. Och hur många tror seriöst att Werdum vinner om Fedor försöker hålla det stående?
Att han fick övertro på sig själv och efter 30+ vinster där han många gånger har legat i BJJ svartbältens guard utan problem åkte på en sub mot den troligtvis bästa HW BJJ betyder inte att han är helt slut.
Jag tror även att Fedors stil passar bättre i ring med pride regler än bur med ufc regler.