2019-01-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jag tror det sunda förnuftet inte vinner i slutändan. Annars skulle han inte få någon större uppmärksamhet.
Efter att ha förlorat mot Bader så kommer han nog inte ens få det
Citera
2019-01-27, 16:25
Medlem
Brottargalnings avatar
Så jävla tragisk vilken väg hans karriär rört sig mot.
Citera
2019-01-27, 16:52
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Så jävla tragisk vilken väg hans karriär rört sig mot.

Ja verkligen, för mig är han dock fortfarande den bäste någonsin. Svårt att bräcka hans tid i pride, även om detta bara är sorgligt att se tyvärr.

Han och igor vovchanchyn och Genki Sudo är mina all-time.
Citera
2019-01-27, 17:53
Medlem
KNARKAREN85s avatar
FEDOR spöade åtminstonde MIR och CHAEL, det är ändå två bra vinster.
Men mot Bader såg han ju helt tragisk ut, Fedor såg så gammal och trött ut, och hakan är borta.
Jag vill bara se honom mot andra gammla legender tex Mirko eller Chuck.

Annarst bör han avsluta sin karriär, Fedor har INGEN affär att slåss mot dagens motstånd i Mma.
Citera
2019-01-27, 18:32
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Men mot Bader såg han ju helt tragisk ut, Fedor såg så gammal och trött ut, och hakan är borta.

Annarst bör han avsluta sin karriär, Fedor har INGEN affär att slåss mot dagens motstånd i Mma.
Cro Cop (som förövrigt är signad med Bellator och ska gå rematch med Roy Nelson i år) hade troligen vunnit mot Fedor i dagsläget. Han är också en som hängt kvar lnge efter sin prime men som faktiskt gjort det väligt bra och hittat en ny växel i karriären.
Fedor, och vem som helst som har tryck i handskarna, hade troligen tagit livet av Chuck Liddell om de möts med små handskar. Chuck har inget att göra i en MMA-bur, och det var tydligt redan när han la av första gången.

Fedor har gjort det hyfsat sen hans förlust-streak i Strikeforce, efter att han kom tillbaka igen. Slagit lite gamla legender, men också tagit en del stryk, även i matcher han vunnit. Det visar sig nu, när hakan är betydligt sämre. Dags att lägga en riktigt fin karriär på hyllan.
Citera
2019-01-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Efter att ha förlorat mot Bader så kommer han nog inte ens få det

Var några år sedan jag skrev det du citerade. Man kan undra om han helt kommer försvinna från MMAn när han lägger av. Han verkar ju vilja hänga i Ryssland för det känns inte som det någonsin skrivs om honom förutom när han ska gå en match i US. Eller så har jag noll koll.
Citera
2019-01-28, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Var några år sedan jag skrev det du citerade. Man kan undra om han helt kommer försvinna från MMAn när han lägger av. Han verkar ju vilja hänga i Ryssland för det känns inte som det någonsin skrivs om honom förutom när han ska gå en match i US. Eller så har jag noll koll.
Jo men du hade ju rätt i det du skrev. Du var före din tid.....Fedor fick till slut mer uppmärksamhet än han skulle ha....

Själv tycker jag att Fedor var en bra kampsportare men hästlängder efter såna som Anderson Silva, Georges "Rush" St. Pierre och Jon Jones
Citera
2019-01-30, 02:47
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85

Fedor börjar se ut som en bred och fläskig gammal gubbe, ungefär som en själv.

Orkar han ens hålla upp garden? Ok. Han skulle säkert nita de flesta i ett krogslagsmål.

Matchen mot Mir såg ju faktiskt ut att vara på riktigt, med explosiva slag från Fedor.

Men matchen mot den annars så energiske Sonnen? Såg ut som om de vevade utan kraft.

Lite som en uppvisningsshow med Steven Seagal. Dramatiska handrörelser. Duttar. Markeringar.

Töntiga och försiktiga "dyk". Akta ryggen, farbror! Var det uppgjort?

Har visserligen inte följt MMA på många år. Sonnen kanske har tacklat av, bortsett från käften förstås.

Eller fanns det en anledning till varför Fedor aldrig ville mäta sina krafter i UFC?

Nu när han mötte en topptränad, väl förberedd och skärpt "Darth Bader", slocknade lyset direkt.

Förvånande att Bader, och för all del även Machida, som fortfarande ser relativt spänstiga ut, får gröta runt i denna sörja ...
Citera
2019-01-30, 06:59
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Fedor börjar se ut som en bred och fläskig gammal gubbe, ungefär som en själv.

Orkar han ens hålla upp garden? Ok. Han skulle säkert nita de flesta i ett krogslagsmål.

Matchen mot Mir såg ju faktiskt ut att vara på riktigt, med explosiva slag från Fedor.

Men matchen mot den annars så energiske Sonnen? Såg ut som om de vevade utan kraft.

Lite som en uppvisningsshow med Steven Seagal. Dramatiska handrörelser. Duttar. Markeringar.

Töntiga och försiktiga "dyk". Akta ryggen, farbror! Var det uppgjort?

Har visserligen inte följt MMA på många år. Sonnen kanske har tacklat av, bortsett från käften förstås.

Eller fanns det en anledning till varför Fedor aldrig ville mäta sina krafter i UFC?

Nu när han mötte en topptränad, väl förberedd och skärpt "Darth Bader", slocknade lyset direkt.

Förvånande att Bader, och för all del även Machida, som fortfarande ser relativt spänstiga ut, får gröta runt i denna sörja ...

Fedor är 42år och över 10år från sin prime, att han lyckades ta sig till finalen är ganska imponerande. Sedan var Chael fighten knappast uppgjord. Hur som helst shit happens och ålder dödar oss alla till slut titta bara på Chuck.
Citera
2019-01-31, 18:44
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ja verkligen, för mig är han dock fortfarande den bäste någonsin. Svårt att bräcka hans tid i pride, även om detta bara är sorgligt att se tyvärr.

Jo, håller honom också högst på rankingen av de bästa genom tiderna.
Citera
2019-01-31, 19:51
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Jo, håller honom också högst på rankingen av de bästa genom tiderna.
Jag försöker verkligen ranka Fedor högst av alla av god vilja men det går inte. Hade han bara slagit Randy Coutore eller Josh Barnett så hade jag kunnat sätta honom högst.....Istället så är Werdum och Junior Dos Santos de två fighters som slagit de allra bästa i de mest betydelsefyllda ögonblicken. Medans Fedor aldrig befann sig i tungviktens absoluta mittpunkt
Citera
2019-01-31, 21:22
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag försöker verkligen ranka Fedor högst av alla av god vilja men det går inte. Hade han bara slagit Randy Coutore eller Josh Barnett så hade jag kunnat sätta honom högst.....Istället så är Werdum och Junior Dos Santos de två fighters som slagit de allra bästa i de mest betydelsefyllda ögonblicken. Medans Fedor aldrig befann sig i tungviktens absoluta mittpunkt

De bästa tungviktarna var i Pride. I Pride var det i stort sett bara Minotauro och Cro Cop som överlevde till domslut och då fick de dessutom möta Fedor där de ville. Minotauro ville ha en match på marken, där fick han stryk, när han försökte med sin boxning blev han träffad och nedslängd. Cro Cop fick stryk stående. I sin hela karriär med 38 vinster är det bara 9 av dom som gått till domslut, resten av de 29 vinsterna är på avslut jämt fördelat på knockout och lås.

Sen finns det självklart fighters i UFC en skulle velat se honom möta men de hade aldrig någon lika dominant som Fedor. Den tungviktaren som varit mest dominant i UFC är Tim Sylvia, som bekant fick stryk och den matchen skedde direkt efter att Sylvia förlorat en titelmatch i UFC mot Minotauro.

Sen finns det också övriga som Randy Couture. Couture är grym men han varvade vinster med förluster även i sin prime.

Josh Barnett är jag också ett stort fan och hade äran att tävla på samma tävling som honom i November. Problemet med Barnett var att han torskade alltid på mållinjen och missade sin chans mot Fedor. I Pride lyckades han aldrig ta sig hela vägen utan blev stoppad av Cro Cop och Minotauro. Barnett peakade inte förrän efter Pride lagt ner.

Sen tycker jag det inte finns någon som kan ta Fedors plats på tungviktstoppen. Werdum är för endimensionell. 10 vinster på lås sen är resten av hans vinster 6 på knockout(främst GnP) och 6 domslut. Det är inte förrän slutet på hans karriär han lyckats utveckla någon vidare farlig striking, före det förlorade han alla matcher där han inte kunde ta matcherna till backen.

Dos Santos är väl den som kommer närmast Fedor men tycker ändå inte att han kan placera sig över honom. Dos Santos är också endimensionell. Han är grym då enbart 5 av hans vinster gått till domslut och övriga slutat på knockout med undantag för en vinst på lås tidigt i karriären. Anser att hans tid på toppen är för kort jämfört med Fedor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in