2010-06-20, 00:01
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
Den längre personen har mest övertag långt ifrån ståendes, men när den korta kommer närmre så försvinner det. Och på marken har den kortare fördel. Vi vet ju hur Fedor är på marken...
Nu talar vi dock om storlek såsom i kroppsmassa och underförstått muskelmassa. Inte längd.
Citera
2010-06-20, 00:06
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Nu talar vi dock om storlek såsom i kroppsmassa och underförstått muskelmassa. Inte längd.

Ja men då spelar också uthållighet/kondition väldigt stor roll in. Värt att nämnas är väl att inte underskatta Fedor muskulatur bara för att han skiter i sitt underhudsfett och hans uthållighet är riktigt bra.
Citera
2010-06-20, 00:11
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
Ja men då spelar också uthållighet/kondition väldigt stor roll in. Värt att nämnas är väl att inte underskatta Fedor muskulatur bara för att han skiter i sitt underhudsfett och hans uthållighet är riktigt bra.
Jag underskattar inte Fedors fysik. Den är väldigt väl anpassad för det han håller på med och hans egna fightingstil.
Jag menar bara att fysisk styrka och massa är en fördel om den används rätt. Detta betyder inte att den inte har svagheter eller att en fysiskt starkare man nödvändigtvis besegrar en mindre dito.
Citera
2010-06-20, 00:18
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Jag underskattar inte Fedors fysik. Den är väldigt väl anpassad för det han håller på med och hans egna fightingstil.
Jag menar bara att fysisk styrka och massa är en fördel om den används rätt. Detta betyder inte att den inte har svagheter eller att en fysiskt starkare man nödvändigtvis besegrar en mindre dito.

Ja du har helt rätt, då är vi helt klart på samma sida.
Citera
2010-06-20, 00:21
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givve
lulz123, du kan sluta kommentera, gör bara dig själv till åtlöje. Det är sedan långt tidigare bevisat att fedor besitter betydligt mer "grapplingstyrka" än frank mir, vilken av mirs prestationer baserar du på att han är mer explosiv än den snabbaste och mest explosiva tungviktaren?
Inte långt ifrån att jag slutar med det, allt man bemöts av är ju okunniga idioter som dropper en oneliner och sedan lämnar tråden + dig.

Var bevisar du att Fedor har mer "grapplingstyrka" än Mir? Mir är starkare än Fedor, det är ett faktum. Brock Lesnar är den snabbaste tungviktaren.
Citat:
Ursprungligen postat av 200lbs
Hur stark man är är beroende på genetik, hur musklerna sitter i sina fästen och hur lederna sitter osv..
Hur stark man kan bli är beroende på det.

Hur stark man är? pff, du är ett praktexempel på en typisk fedor-nuthugger. Börja träna så kommer du inse att man blir starkare av träning och rätt mat.
Citera
2010-06-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
Hur stark man är? pff, du är ett praktexempel på en typisk fedor-nuthugger. Börja träna så kommer du inse att man blir starkare av träning och rätt mat.

Jag har tränat ett antal år, men styrka hör ihop mer med det jag nämnde än muskelmassa.

PS. Har inget emot Fedor, dock är jag inget Brock fan.
Citera
2010-06-20, 00:35
Medlem
givves avatar
Citat:
Hur stark man är är beroende på genetik, hur musklerna sitter i sina fästen och hur lederna sitter osv..

Hur fungerar det där egentligen, har alltid undrat men varit för lat för att kolla upp? Ju kortare senor, desto större förutsättningar har man för att utveckla styrka och muskeltillväxt och tvärtom? Jag har hört att kortdistans löpare till exempel har fördel av en längre hälsena och en kortare vadmuskel, finns det fler faktorer?
Senast redigerad av givve 2010-06-20 kl. 00:42.
Citera
2010-06-20, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Hur fungerar det där egentligen, har alltid undrat men varit för lat för att kolla upp? Ju kortare senor, desto större förutsättningar har man för att utveckla styrka och muskeltillväxt och tvärtom? Jag har hört att kortdistans löpare till exempel har fördel av en längre achilles häl och en kortare vadmuskel, finns det fler faktorer?

Det finns så mycket man kan snacka om när det gäller styrka, det finns ju en anledning varför det nästan alltid är mörkhyade som vinner lång-distans löpningar och har en fördel i kort-distans också.

Kolla mer i träningsforumet ifall du är intresserad, fanns iallafall mycket att läsa där på min tid..
Citera
2010-06-20, 00:47
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Jag har tränat ett antal år, men styrka hör ihop mer med det jag nämnde än muskelmassa.

PS. Har inget emot Fedor, dock är jag inget Brock fan.
Blir offtopic men ni måste ju ändå förklara era dumma påståenden.

Du har fel.
http://epubl.luth.se/1402-1773/2009/...P-09103-SE.pdf
http://traningslara.se/blogg/olika-typer-av-styrka/

Styrkan är proportionell med muskelns tvärsnittsarea.
Senast redigerad av lulz123 2010-06-20 kl. 00:54.
Citera
2010-06-20, 01:07
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
Blir offtopic men ni måste ju ändå förklara era dumma påståenden.

Du har fel.
http://epubl.luth.se/1402-1773/2009/...P-09103-SE.pdf
http://traningslara.se/blogg/olika-typer-av-styrka/

Styrkan är proportionell med muskelns tvärsnittsarea.
Det finns en positiv korrelation mellan styrkan och muskelns tvärsnittarea men förhållandet är inte direkt proportionell
Senast redigerad av l00zekk 2010-06-20 kl. 01:10.
Citera
2010-06-20, 01:10
Medlem
fugus avatar
Klyver ni inte atomer nu?
Citera
2010-06-20, 01:13
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Klyver ni inte atomer nu?
nä, men man kan ju också skriva att en större muskel oftare är starkare än en mindre men att det inte alltid behöver vara så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in