2011-11-18, 11:40
Medlem
MrUniverses avatar
Är det klart att Fedor ska möta nån snart? I vilken organisation ska han fightas då?
Jag hittar ingen info alls om vad som händer med hans karriär. Har iof inte letat ihjäl mig direkt men ändå
Citera
2011-11-18, 12:01
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrUniverse
Är det klart att Fedor ska möta nån snart? I vilken organisation ska han fightas då?
Jag hittar ingen info alls om vad som händer med hans karriär. Har iof inte letat ihjäl mig direkt men ändå

Han ska ju ga match mot Jeff Moonson i December tror jag. Riktigt tufft motstand for honom....
Citera
2011-11-18, 15:21
Medlem
Urijahs avatar
Citat:

Han möter Jeff Moonson nu på lördag på ett M1-Global event i Ryssland. Eftersom M1-Global också är hans managment(han är delägare i företaget) så känns det lite som om dom verkligen har letar efter en motståndare som han kan besegra relativt enkelt.

Förstår inte riktigt vad det är han siktar på? Ska han försöka ta sig till Bellator genom en vinst över Moonson? Det är nog den ända större organisationen i USA där han är välkommen.
Citera
2011-11-18, 16:39
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Han möter Jeff Moonson nu på lördag på ett M1-Global event i Ryssland. Eftersom M1-Global också är hans managment(han är delägare i företaget) så känns det lite som om dom verkligen har letar efter en motståndare som han kan besegra relativt enkelt.

Förstår inte riktigt vad det är han siktar på? Ska han försöka ta sig till Bellator genom en vinst över Moonson? Det är nog den ända större organisationen i USA där han är välkommen.

Jag haller med. Ska han nu borja ga matcher mot massa average fighters i sma promotions hela tiden? Antingen far han se till att fixa ett UFC kontrakt och ga in och vissa vad han gar mot mot dagens elit eller sa tycker jag att han far ta och lagga av.
Citera
2011-11-18, 16:49
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller2007
Antingen far han se till att fixa ett UFC kontrakt och ga in och vissa vad han gar mot mot dagens elit eller sa tycker jag att han far ta och lagga av.

Hur tror du han ska lyckas med ett UFCkonstrakt med 3 raka förluster då? Du tror det är hans val att bara gå in där? Han är nog knappast så intressant längre.

Ska han dit MÅSTE han gå mindre fighter och klättra. Eller tror du han bara kan säga "- äh.. nu tror jag allt jag ska fightas lite i ufc"
Citera
2011-11-18, 16:53
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Hur tror du han ska lyckas med ett UFCkonstrakt med 3 raka förluster då? Du tror det är hans val att bara gå in där? Han är nog knappast så intressant längre.

Ska han dit MÅSTE han gå mindre fighter och klättra. Eller tror du han bara kan säga "- äh.. nu tror jag allt jag ska fightas lite i ufc"

Na, det fattar vall jag ocksa. Men han heter anda Fedor Emalianenko(och aven om han har tre raka forluster sa vager det namnet fortfarande tungt i MMA) och om han verkligen vill vara i UFC, efter en vinst mot Moonson, sa tror jag nog anda att UFC och Dana White will ha honom har. Om de kan komma overens om ett kontrakt dvs.
Citera
2011-11-19, 02:23
Medlem
Citat:

Från början var det meningen att de två skulle mötas den 12 november på en M-1 Challenge-gala, men de har nu
flyttat det hela till den 20 november istället.
Citera
2011-11-19, 03:24
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller2007
Na, det fattar vall jag ocksa. Men han heter anda Fedor Emalianenko(och aven om han har tre raka forluster sa vager det namnet fortfarande tungt i MMA) och om han verkligen vill vara i UFC, efter en vinst mot Moonson, sa tror jag nog anda att UFC och Dana White will ha honom har. Om de kan komma overens om ett kontrakt dvs.
Finns inte ens chans att Fedor går till UFC med sitt nuvarande management och framför allt inte med 3 raka torskar och kanske en vinst mot Monson. Finns inte på kartan. Det är alldeles för mycket prestige för Dana White och Joe Silva inblandat.

Fedor var relevant för UFCs tungvikt 2007. Nu? Not so much. Då ser jag hellre Barnett och Cormier.
Citera
2011-11-19, 08:25
Medlem
Finns det någon fighter som varit riktigt duktig som helt plötsligt börjat förlora lite sådär samtidigt som man blivit äldre och sen kommit tillbaka och börjat vinna?

Tänkte mest för det är väl sällan en fighter ser slut ut i karriären och "kommer tillbaka"?
Citera
2011-11-19, 14:21
Medlem
HC-Skins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Finns det någon fighter som varit riktigt duktig som helt plötsligt börjat förlora lite sådär samtidigt som man blivit äldre och sen kommit tillbaka och börjat vinna?

Tänkte mest för det är väl sällan en fighter ser slut ut i karriären och "kommer tillbaka"?

VI får väll hoppas på Tito kanske
Citera
2011-11-19, 15:42
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1

Randy Couture kommer i åtanke, han har tagit bältet efter han var färdig för pension och var enligt många helt slut.

Dan Henderson kändes också som hans topp var när han hade bältena från Pride och när han förlorade där så kändes det som att han inte hade så mycket mer att ge.

Men annars är det nog väldigt ovanligt iallafall inom MMA, inom boxning finns det väl några stycken men det är väl mest beroende på att boxning har funnits längre.

Cinderella man himself James Braddock
Micky Ward
Muhammed Ali (till viss mån mot Foreman då det skulle bli en slakt av Ali enligt dom flesta.)
Foreman när han tog hem bältet i medelåldern.

Finns säkert mer också men är inte så djupt insatt i boxning.
Citera
2011-11-19, 17:40
Medlem
lulz123s avatar
Vilka ska Fedor möta egentligen? Tim Sylvia? Wes Sims? Bobby Lashley? Batista? Bob Sapp? De lär ju inte matcha upp honom med no-names efter vad som hände med brorsan förra veckan.

Nä, det finns inga namn utanför Zuffa som är värda att möta. Förhoppningsvis går han i pension efter att ha spöat Monson. Men skulle inte tro att M1 är så glada i det så de lär försöka hitta några luffare han kan spöa istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in