2009-08-20, 19:01
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
För att Fedor är såpass stor. Jag är övertygad om att fler hade betalat för att se Fedor i UFC än Brock.
Fedor stor? Vart? Bland hardcore mma-fans? Visst. Bland den vanliga befolkningen? De vet inte ens vem Fedor är.
Citera
2009-08-20, 19:01
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Är DU seriös? Den som drar in mest pengar till UFC av alla fighters förtjänar inte lika mycket i lön för att han gått 5 matcher? Herregud människa.
Om du fick välja mellan att ha Fedor eller Lesnar i UFC. Utan eftergifter. Vem hade du valt? Lesnar som drar in mer pengar eller Fedor som är världen bästa och mest underhållande fighter.
Citera
2009-08-20, 19:04
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Fedor stor? Vart? Bland hardcore mma-fans? Visst. Bland den vanliga befolkningen? De vet inte ens vem Fedor är.
Det är nog bara du här som tror att rednecks som likställer UFC med MMA är representativa för världens MMA-fans.
Citera
2009-08-20, 19:07
Bannlyst
Citat:
För att Fedor är såpass stor. Jag är övertygad om att fler hade betalat för att se Fedor i UFC än Brock.

Inte en chans i världen, dream on.
Citera
2009-08-20, 19:09
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Nej du tycker inte det eftersom du hellre spanar på din Lesnar plansch på väggen där hemma. Men jag och många andra riktiga fans hade offrat en del för att se Fedor fightas i UFC. Det är skillnaden.
Varför tror du jag är upprörd över M-1? Jag VILL se Fedor fightas mot bästa motstånd i UFC. Jag gillar Fedor.

Citat:
Nej det kräver han inte. Däremot kostade han en halv miljard plus Eto som är en anfallare i absoluta världsklass. Lägg därtill att han har högst lön i klubben. Det man betalade för var en fotbollsartist och inte någon som nödvändigtvis ska göra laget så himla mycket bättre. Finns många såna exempel inom fotbollen där underhållning går före vinstmarginaler. Kom ihåg att det är du som gör desperata försök att försvara UFCs agerande genom att jämföra med fotboll.
UFC är inte fotboll, men att göra liknelser för att mindre begåvade ska förstå är allmänt vedertagen taktik.
Ja och Fedor hade fått högst lön i UFC också. Men han får inte halva inkomsten på galorna på samma sätt som Zlatan inte får halva inkomsten för Barca på deras matcher. Enkel logik.

Och nej UFC är inte fotboll.

Citat:
Det är två lag i England som ägs av oljepengar. I Italien ägs i stort sett alla lag av fans som gör allt för att deras favoritlag ska nå framgångar. Så ser det ut i hela Europa i princip. Alla har knappast samma marginaler som dessa arabiska shejker.
Ja i italien ägs det av mediemoguler och bilgiganter. Big difference.

Citat:
Samtidigt som UFCs bästa tungviktare får möta b-motstånd jämfört med Fedor. UFC har inte MMAs Tiger Woods. Vad du än säger så vet jag att den som är mest besviken är Dana och UFCs tungviktare.
Nej UFC har en levande och mycket konkurensutsatt tungvikt. Enda topp10 fighters de inte har är Fedor och den oprövade Rogers. Det är Fedor som får möta sämre motstånd, UFC's fighters klarar sig utmärkt.

Ja alla är besvikna utom M-1 då de lyckats igla sig fast på ännu en promotion. Fedor är #1 i tungvikten, BREAKING NEWS.

Citat:
Det är inget argument. Dessa har man fått utan att göra några eftergifter. Bara för det så kan man fortfarande göra eftergifter för att få över en som Fedor. Sen måste man ju vara homosexuell för att påstå att Fedor inte ska kosta mer än Lesnar
Vad svamlar du om?

Nej man måste inta vara homosexuell. Lesnar drar in mer pengar. Simple as that. Men det är väl för svårt för någon som bor hemma hos mamma och pappa att förstå.

Citat:
Ditt argument var att M-1 är en kalle anka organisation och därför bör man inte samarbeta med dem. Strikeforce och Dream är inga kalle anka organisationer men jag gissar att du inte hade försvarat co-promotion med dessa heller.
M-1 är ett skämt till organisation.

Strikeforce och Dream är bra organisationer men jag har full förståelse för att inte UFC co-promotar med dem då de är GIGANTISKT mycket större.
Dream och SF co-promotar eftersom de är i behöv av det. UFC behöver det inte.
Citera
2009-08-20, 19:10
Medlem
fugus avatar
Citat:
Om du fick välja mellan att ha Fedor eller Lesnar i UFC. Utan eftergifter. Vem hade du valt? Lesnar som drar in mer pengar eller Fedor som är världen bästa och mest underhållande fighter.
Om jag hade varit företagets ledare. Lesnar utan tvekan.

Som "hardcorefan"? Troligen Fedor. Men vad har det med något att göra?
Citera
2009-08-20, 19:12
Medlem
fugus avatar
Citat:
Det är nog bara du här som tror att rednecks som likställer UFC med MMA är representativa för världens MMA-fans.
Vad har rednecks med något att göra?
Om du tror att mma-nördar som snackar på forum och lusläser sherdog varje dag står för en stor del av PPV intäkterna tror du helt fel.

Fedor sålde 50 000 ppv i affliction.
UFC 100 med Lesnar som ME sålde nära 2 miljoner.

Average joe i USA vet vem Lesnar är och vill se honom. Ingen vet vem Fedor är.

Har förövrigt för mig att Bob Sapp var populärare i japan än Fedor. Säger ju en del om något.
Citera
2009-08-20, 19:25
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Om jag hade varit företagets ledare. Lesnar utan tvekan.

Som "hardcorefan"? Troligen Fedor. Men vad har det med något att göra?
Okej så du anser dig inte vara ett hardcorefan. Eller spelar du bara dum igen. Tänk igenom frågan igen.
Citera
2009-08-20, 19:38
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Varför tror du jag är upprörd över M-1? Jag VILL se Fedor fightas mot bästa motstånd i UFC. Jag gillar Fedor.
Men du är inte beredd att offra nånting för det. Det är skillnaden på dig/UFC och mig/riktiga fans.

Citat:
UFC är inte fotboll, men att göra liknelser för att mindre begåvade ska förstå är allmänt vedertagen taktik.
Men dina liknelser funkar inte, fattar du inte det.
Citat:
Jämför med om Barcelona skulle lämna La liga och spela i franska ligan istället. Ska Real Madrid tvingas byta till franska ligan då för att "bevisa" något mot Barcelona?
Nej för det finns nåt som heter Champions League.

Citat:
Ja och Fedor hade fått högst lön i UFC också. Men han får inte halva inkomsten på galorna på samma sätt som Zlatan inte får halva inkomsten för Barca på deras matcher. Enkel logik.
Poängen är att Barca betalade enormt mycket för att få över en artist. Som i min mening knappt är bättre än Eto. Något sådant skulle aldrig Dana få för sig att göra.

Citat:
Nej UFC har en levande och mycket konkurensutsatt tungvikt. Enda topp10 fighters de inte har är Fedor och den oprövade Rogers. Det är Fedor som får möta sämre motstånd, UFC's fighters klarar sig utmärkt.
UFC har fortfarande inte världens bästa tungviktare. Ingen i UFC kan kalla sig bäst så länge Fedor står utanför organisationen. Alla som kan nånting om sporten vet att det är ett stort problem för UFC och dess tungviktare. Även om det inte är ett ekonomiskt problem.

Citat:
Vad svamlar du om?

Nej man måste inta vara homosexuell. Lesnar drar in mer pengar. Simple as that. Men det är väl för svårt för någon som bor hemma hos mamma och pappa att förstå.
Det är ju just där våra åsikter skiljer sig. Jag tycker inte man ska värdera Brock före Fedor. Även om han drar in mer pengar. Hade jag varit ägare av UFC så hade jag valt Fedor alla dagar i veckan före Brock och de extra miljonerna han medför.

Citat:
M-1 är ett skämt till organisation.
Jag förstår inte vad det har för betydelse. Hur mycket du än tycker att M-1 är ett skämt så är det inte anledningen till att UFC inte samarbetar med dem. UFC hade inte samarbetat med någon.
Citera
2009-08-20, 19:39
Medlem
fugus avatar
Citat:
Okej så du anser dig inte vara ett hardcorefan. Eller spelar du bara dum igen. Tänk igenom frågan igen.
Jo jag anser mig vara hardcorefan men definitionen är ju rätt luddig och ganska löjlig.
Jag ser dock inte vad det har med diskussionen att göra? Vi fans vill se Fedor i UFC, men UFC kan inte gå med på vadsomhelst. Så enkelt är det. Hade UFC gått med på M-1's krav hade de gjort ett extremt dåligt affärsmässigt beslut.

En del måste ju leva i verkligheten där det finns konsekvenser. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar.
Citera
2009-08-20, 19:49
Medlem
fugus avatar
Citat:
Men du är inte beredd att offra nånting för det. Det är skillnaden på dig/UFC och mig/riktiga fans.
JAG och DU behöver inte offra något. Den enda som måste offra något här är FÖRETAGET UFC. En massa pengar.

Och kör upp din definition om riktiga fans rätt upp i röven. Jag tar fighters för vad de är och erkänner när någon är bra.

Citat:
Men dina liknelser funkar inte, fattar du inte det.
Liknelsen funkar för att få fram budskapet och göra det enklare för idioter att förstå. Det var mitt syfte.

Citat:
Nej för det finns nåt som heter Champions League.
Det ena har inget med det andra att göra. Det var en liknelse för att göra det simplare. Hur många hundra gånger ska du desperat försöka kravla efter detta?

Citat:
Poängen är att Barca betalade enormt mycket för att få över en artist. Som i min mening knappt är bättre än Eto. Något sådant skulle aldrig Dana få för sig att göra.
Ja och UFC erbjöd enormt mycket. Men Fedor ville ha hälften av intäkterna (M-1 dvs), det räckte inte att vara bäst betald. Det gör det för Zlatan.

Citat:
UFC har fortfarande inte världens bästa tungviktare. Ingen i UFC kan kalla sig bäst så länge Fedor står utanför organisationen. Alla som kan nånting om sporten vet att det är ett stort problem för UFC och dess tungviktare. Även om det inte är ett ekonomiskt problem.
Fedor kommer efter sina närmaste två fighter inte ha en relevant fight kvar. Han kommer fightas mot sopor och freakshows och därmed sänka sitt eger värde. Messi kommer inte fortsätta vara bäst i världen om han åker till sverige och lirar i korpen flera år.
Ja Fedor är #1 nu, men om han i framtiden inte möter toppmotstånd är han inte längre relevant.

Förövrigt vad får dig att tro att om Fedor får igenom dessa krav, varför ska inte GSP, BJ, Anderson, Lesnar eller Machida få detta också? Eller ska Fedor godtyckligt tjäna 10X mer än alla andra superstjärnor?

Citat:
Det är ju just där våra åsikter skiljer sig. Jag tycker inte man ska värdera Brock före Fedor. Även om han drar in mer pengar. Hade jag varit ägare av UFC så hade jag valt Fedor alla dagar i veckan före Brock och de extra miljonerna han medför.
Vad ska man gå efter då?

Ja och det är därför du inte kommer driva ett framgångsrikt företag. Någonsin.

Jag som fan ser gärna Fedor i UFC, jag skiter väl i vad UFC landar på i sitt bokslut. För mig får gärna fighters tjäna 10-20 miljoner dollar per fight, det är ju inte jag som betalar för kalaset.

Citat:
Jag förstår inte vad det har för betydelse. Hur mycket du än tycker att M-1 är ett skämt så är det inte anledningen till att UFC inte samarbetar med dem. UFC hade inte samarbetat med någon.
Ja och precis som jag säger, UFC samarbetar inte för de behöver inte göra det. De samarbetar inte för det skulle sänka deras intäkter och ställning.
Citera
2009-08-20, 19:54
Medlem
Burdissos avatar
Fedor är nr 1 Punkt slut hatar alla jävla Lesnar wannabes så fort man pratar med folk om mma nu för tiden tjatar dom om honom och att han är så jävla stor och grym. Fy fan att inte Pride finns längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in