Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Men du är inte beredd att offra nånting för det. Det är skillnaden på dig/UFC och mig/riktiga fans.
JAG och DU behöver inte offra något. Den enda som måste offra något här är FÖRETAGET UFC. En massa pengar.
Och kör upp din definition om riktiga fans rätt upp i röven. Jag tar fighters för vad de är och erkänner när någon är bra.
Citat:
Men dina liknelser funkar inte, fattar du inte det.
Liknelsen funkar för att få fram budskapet och göra det enklare för idioter att förstå. Det var mitt syfte.
Citat:
Nej för det finns nåt som heter Champions League.
Det ena har inget med det andra att göra. Det var en liknelse för att göra det simplare. Hur många hundra gånger ska du desperat försöka kravla efter detta?
Citat:
Poängen är att Barca betalade enormt mycket för att få över en artist. Som i min mening knappt är bättre än Eto. Något sådant skulle aldrig Dana få för sig att göra.
Ja och UFC erbjöd enormt mycket. Men Fedor ville ha hälften av intäkterna (M-1 dvs), det räckte inte att vara bäst betald. Det gör det för Zlatan.
Citat:
UFC har fortfarande inte världens bästa tungviktare. Ingen i UFC kan kalla sig bäst så länge Fedor står utanför organisationen. Alla som kan nånting om sporten vet att det är ett stort problem för UFC och dess tungviktare. Även om det inte är ett ekonomiskt problem.
Fedor kommer efter sina närmaste två fighter inte ha en relevant fight kvar. Han kommer fightas mot sopor och freakshows och därmed sänka sitt eger värde. Messi kommer inte fortsätta vara bäst i världen om han åker till sverige och lirar i korpen flera år.
Ja Fedor är #1 nu, men om han i framtiden inte möter toppmotstånd är han inte längre relevant.
Förövrigt vad får dig att tro att om Fedor får igenom dessa krav, varför ska inte GSP, BJ, Anderson, Lesnar eller Machida få detta också? Eller ska Fedor godtyckligt tjäna 10X mer än alla andra superstjärnor?
Citat:
Det är ju just där våra åsikter skiljer sig. Jag tycker inte man ska värdera Brock före Fedor. Även om han drar in mer pengar. Hade jag varit ägare av UFC så hade jag valt Fedor alla dagar i veckan före Brock och de extra miljonerna han medför.
Vad ska man gå efter då?
Ja och det är därför du inte kommer driva ett framgångsrikt företag. Någonsin.
Jag som fan ser gärna Fedor i UFC, jag skiter väl i vad UFC landar på i sitt bokslut. För mig får gärna fighters tjäna 10-20 miljoner dollar per fight, det är ju inte jag som betalar för kalaset.
Citat:
Jag förstår inte vad det har för betydelse. Hur mycket du än tycker att M-1 är ett skämt så är det inte anledningen till att UFC inte samarbetar med dem. UFC hade inte samarbetat med någon.
Ja och precis som jag säger, UFC samarbetar inte för de behöver inte göra det. De samarbetar inte för det skulle sänka deras intäkter och ställning.