2010-06-02, 21:10
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
På vilket sätt är det en vettig liknelse? Är du tappad bakom flötet? Arlovski har visat både före matchen mot Fedor och efter att han inte på långa vägar är någon jävla nummer 2 i klassen.
Förövrigt är det journalister som leker med siffror. Inga officiella rankingar.

Det roliga med Arlovskis nummer 2 rank är att han en månad innan var rankad 4:a (även det suspekt) bakom Fedor, Couture och Nogueira. Före Barnett av nån jävla anledning.
Helt plötsligt är han nummer 2 för att Nogueira gått upp sjuk mot Mir och Couture inte längre anses som aktiv.

Arlovski är inte och har aldrig varit världens näst bäste tungviktare. Det har han visat gång på gång och enda anledningen att han fick den ranken på sherdog är av anledningar han själv inte bidragit till.

Och detta under en av de mest patetiska perioder i tungviktens historia.

Kanske passande att du ger oss din top10 för tidpunkten då Fedor mötte Arlovski.

Så vi vet hur det egentligen låg till och VEM han borde mött istället för Arlovski.
Citera
2010-06-02, 21:21
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Kanske passande att du ger oss din top10 för tidpunkten då Fedor mötte Arlovski.

Så vi vet hur det egentligen låg till och VEM han borde mött istället för Arlovski.
Han borde mött Arlovski eller Barnett. Det är INTE vad som diskuteras.

Exempel på fighters som vid tidpunkten var bättre (troligen) än Arlovski;

Nogueira, Mir, Barnett, Lesnar, Tim Sylvia, Overeem. Möjligen Gonzaga och Couture.

Återigen, det är inte poängen vilka Fedor kan möta. Numera möter han de bästa som finns utanför UFC (förutom Overeem). Poängen är att världens bäste inte gått en match som känts som en riktig titelfight (dvs #1 vs #2) på 5 år.

Förövrigt baserades Arlovskis rank som jag precis nämnt på utomstående faktorer snarare än hans resultat.
Och när det gäller hans resultat fick han en boost av att Roy Nelson och Ben Rothwell helt uppenbart överskattats som fighters.

Tycker DU att Arlovski var världens näst bäste tungviktare när han mötte Fedor?
Citera
2010-06-02, 22:08
Medlem
MoLoKs avatar
Att han skulle mött Lesnar, som var 3-1 då, känns inte helt rätt. Om de hade mötts och Fedor hade nitat honom så hade alla ansett att Fedor fick möta en can.

Big Nog hade han redan slagit två gånger.

Mir - ok.

Sylvia - hade han just slagit ju...

Couture - skulle ha mött Fedor i Lindland-matchen men drog sig ur pga skada?

Barnett - säkerligen var Barnett-matchen i planeringsstadiet redan då, de skulle ju mötts några månader senare (Barnett dopade sig igen va och ingen match därför?)

Overeem och Gonzaga kvar att välja på då. Förutom Arlovski.
Citera
2010-06-02, 22:14
Medlem
fugus avatar
Citat:
Att han skulle mött Lesnar, som var 3-1 då, känns inte helt rätt. Om de hade mötts och Fedor hade nitat honom så hade alla ansett att Fedor fick möta en can.

Big Nog hade han redan slagit två gånger.

Mir - ok.

Sylvia - hade han just slagit ju...

Couture - skulle ha mött Fedor i Lindland-matchen men drog sig ur pga skada?

Barnett - säkerligen var Barnett-matchen i planeringsstadiet redan då, de skulle ju mötts några månader senare (Barnett dopade sig igen va och ingen match därför?)

Overeem och Gonzaga kvar att välja på då. Förutom Arlovski.
Läs igen och gör rätt.
Citera
2010-06-02, 22:19
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Läs igen och gör rätt.

Vem i hela världen borde Fedor ha mött i januari 2009 för att matchen skulle ha känts som nr 1 vs nr 2 för dig?

Det kan bara vara en ju.
Citera
2010-06-02, 22:21
Medlem
fugus avatar
Citat:
Vem i hela världen borde Fedor ha mött i januari 2009 för att matchen skulle ha känts som nr 1 vs nr 2 för dig?

Det kan bara vara en ju.
Jag har redan skrivit i inlägget du citerade att han BORDE mött Arlovski eller Barnett.
Det jag sagt är att Fedor inte gått en match mot en som kan anses vara näst bäst i världen sedan 2005.

Alla de jag räknade upp anser jag vara bättre än Arlovski som fighters. Oavsett ranking.
Det betyder inte att han har möjlighet att möta just dessa. Men det är inte det jag haft en åsikt angående heller.
Citera
2010-06-02, 23:11
Bannlyst
Citat:
Jag har redan skrivit i inlägget du citerade att han BORDE mött Arlovski eller Barnett.
Det jag sagt är att Fedor inte gått en match mot en som kan anses vara näst bäst i världen sedan 2005.

Alla de jag räknade upp anser jag vara bättre än Arlovski som fighters. Oavsett ranking.
Det betyder inte att han har möjlighet att möta just dessa. Men det är inte det jag haft en åsikt angående heller.

Shit du är otrolig! kan du sluta trolla i denna tråd, dina ruttna patetiska konstanta motkommentarer.
Citera
2010-06-02, 23:44
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbo
Shit du är otrolig! kan du sluta trolla i denna tråd, dina ruttna patetiska konstanta motkommentarer.
Var god bemöt argumenten istället tramspelle.
Citera
2010-06-03, 00:35
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Vem var näst bäst i världen januari 2009 enligt dig, alla organisationer inräknat.
Citera
2010-06-03, 00:38
Medlem
fugus avatar
Citat:
Vem var näst bäst i världen januari 2009 enligt dig, alla organisationer inräknat.
Barnett tyckte jag vid tillfället.

I efterhand skulle jag säga att Lesnar konkurerade om platsen.

Och detta handlar då om vem som är bäst gällande ren kapacitet. Inte vem som bör rankas si och så.

Återigen; Fedor har de senaste tre matcherna mött bland de bästa han kunnat mött.
Det är inte det jag haft något inlägg om.

Det jag syftar på är att han inte mött världens näst bäste tungviktare, eller blivit teoretiskt hotad sedan 2005.
Citera
2010-06-03, 00:53
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Fugu: Jag förstår vad du menar i alla fall!

Dock känns det lite som att du skulle kunna starta en diskussion ensam i ett tomt rum
Citera
2010-06-03, 00:53
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Barnett tyckte jag vid tillfället.

I efterhand skulle jag säga att Lesnar konkurerade om platsen.

Och detta handlar då om vem som är bäst gällande ren kapacitet. Inte vem som bör rankas si och så.

Återigen; Fedor har de senaste tre matcherna mött bland de bästa han kunnat mött.
Det är inte det jag haft något inlägg om.

Det jag syftar på är att han inte mött världens näst bäste tungviktare, eller blivit teoretiskt hotad sedan 2005.

Tänk på att "världens näst bäste tungviktare" ena dagen inte är det nästa dag.

Fedor skulle mött Barnet sommaren 2009.

Det innebär att INGEN mötte världens näst bästa tungviktare tidiga 2009.

När slutade Barnett vara nr 2 enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in