2010-06-03, 01:22
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Fugu: Jag förstår vad du menar i alla fall!

Dock känns det lite som att du skulle kunna starta en diskussion ensam i ett tomt rum
Bra att någon gör det i alla fall.

Nja. Tycker inte jag startade en diskussion här. Framförde en simpel åsikt som är väldigt icke kontroversiell. Folk nappade på det av fel anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Tänk på att "världens näst bäste tungviktare" ena dagen inte är det nästa dag.

Fedor skulle mött Barnet sommaren 2009.

Det innebär att INGEN mötte världens näst bästa tungviktare tidiga 2009.

När slutade Barnett vara nr 2 enligt dig?
Det känns som att du inte vill förstå mig.

Svara på följande fråga så kan vi sätta punkt på detta.
När senast kändes det som att Fedor var involverad i en mycket stor fight?

Barnett slutade vara relevant ungefär samtidigt som han krashade matchen mot Fedor och sedermera inte ville sköta sina åtaganden gentemot kommissionen.

Att han såg ut som skit senast mot en luffare samtidigt som Lesnar, Carwin, Dos Santos och Velasquez vuxit fram stärker ju inte hans aktier som #2 heller.
Utanför UFC känns Overeem mycket farligare.
Citera
2010-06-03, 01:52
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Bra att någon gör det i alla fall.

Nja. Tycker inte jag startade en diskussion här. Framförde en simpel åsikt som är väldigt icke kontroversiell. Folk nappade på det av fel anledning.

Det känns som att du inte vill förstå mig.

Svara på följande fråga så kan vi sätta punkt på detta.
När senast kändes det som att Fedor var involverad i en mycket stor fight?

Barnett slutade vara relevant ungefär samtidigt som han krashade matchen mot Fedor och sedermera inte ville sköta sina åtaganden gentemot kommissionen.

Att han såg ut som skit senast mot en luffare samtidigt som Lesnar, Carwin, Dos Santos och Velasquez vuxit fram stärker ju inte hans aktier som #2 heller.
Utanför UFC känns Overeem mycket farligare.

Hur det "känns" är ju inte ett så användbart argument i efterhand. Jag "kände" det innan, under och efter Arlovskimatchen! Helt klart!

Det är knappast Fedors fel att ingen annan HW har lyckats vinna så mycket under så lång tid så det har funnits en klockren "tvåa" under lång tid nog. Lesnar var på väg men hans skada har gjort att en match varit omöjligt även i teorin. Tills om någon månad såklart.

Hade Cain eller Junior varit "fedorvärdiga" för ett år sen?

Det är knepigt.

Nyckeln är att någon HW lyckas få till en ordenlig win-streak.
Citera
2010-06-03, 01:59
Medlem
fugus avatar
Du verkar fortfarande förstå mig helt fel.

Ingen säger att det är Fedors fel.
Det är bara ett konstaterande. Fedor har av obetydlig anledning inte fightats en riktigt stor fight sedan 2005.

Nu hoppas jag bara att Fedor antingen möter Overeem eller kommer till UFC så vi får vara med om en sådan match igen.
Citera
2010-06-03, 02:15
Medlem
Krehs avatar
Vilka personer i dagens MMA-värld skulle vara en betydlig match för Fedor då?
Citera
2010-06-03, 02:21
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Vilka personer i dagens MMA-värld skulle vara en betydlig match för Fedor då?
Overeem, Lesnar, Carwin, Velasquez, Dos Santos vore väldigt bra matcher.

Betydligt bättre än exempelvis Werdum.
Citera
2010-06-03, 08:41
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Overeem, Lesnar, Carwin, Velasquez, Dos Santos vore väldigt bra matcher.

Betydligt bättre än exempelvis Werdum.

Alltså bara en fråga, hur tänker du när du säger att Arlovski är en sopa men kan nämna Lesnar som en topprankad fighter, han om nån har ju halkat in på ett bananskal i rankinglistorna. Bara för att man har ett bälte runt midjan betyder inte att man blir bättre på vad man gör.

Plus Arlovski har ett bättre record och skicklighetsmässigt så är han ljusår framför Lesnar.

Förklara gärna hur du tänker där för jag får det inte att gå ihop.

Och ang Werdum så rankingmässigt är han bra motstånd mot Fedor men till själva matchen så tror jag han har extremt liten chans att vinna, han kan hoppas på ett misstag från Fedor och en submission sänd från himlen.

Edit: Även en till sak, vilka har dom du rabblat upp mött som är så himla mycket bättre än dom Fedor har mött, för ingen av dom har mött varandra och vilka har dom mött så man kan säga att dom är så mycket bättre än Fedor, och vi kan ta från -06 och framåt.
Senast redigerad av No_fear 2010-06-03 kl. 08:44.
Citera
2010-06-03, 14:30
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Han borde mött Arlovski eller Barnett. Det är INTE vad som diskuteras.

Exempel på fighters som vid tidpunkten var bättre (troligen) än Arlovski;

Nogueira, Mir, Barnett, Lesnar, Tim Sylvia, Overeem. Möjligen Gonzaga och Couture.

Återigen, det är inte poängen vilka Fedor kan möta. Numera möter han de bästa som finns utanför UFC (förutom Overeem). Poängen är att världens bäste inte gått en match som känts som en riktig titelfight (dvs #1 vs #2) på 5 år.

Förövrigt baserades Arlovskis rank som jag precis nämnt på utomstående faktorer snarare än hans resultat.
Och när det gäller hans resultat fick han en boost av att Roy Nelson och Ben Rothwell helt uppenbart överskattats som fighters.

Tycker DU att Arlovski var världens näst bäste tungviktare när han mötte Fedor?
Men vad är det du inte fattar? Arlavski hade 5 raka vinster varav 3 i UFC. Vem var mer intressant vid den tidpunkten? Att det inte "kändes" som en riktig titelfight är rent skitsnack som bara kan komma från en Brockrunkare som dig. Den matchen var riktigt hypad och många gav Arlovski en ärlig chans.

Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Men nu när vi vet hur dålig Arlovski är ger det väl inge legitimitet för hans ranking när han mötte Fedor?
I så fall har Brock verkligen aldrig mött riktigt motstånd. Men Arlovski var bra tidigare vilket han visade i sina fem raka vinster mot hyfsat motstånd. Att han senare blivit sämre är knappast någon orimlighet.
Senast redigerad av RonaldoUtd 2010-06-03 kl. 14:33.
Citera
2010-06-03, 14:35
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Plus Arlovski har ett bättre record och skicklighetsmässigt så är han ljusår framför Lesnar.
Ett bättre record. Ptja, i antalet CAN-vinster och antalet förluster.
Av mitt resonemang är det väl tydligt att jag menar just hur bra man är rent potentiellt, inte hur lång och trogen service inom sporten man haft.

Om du tycker Arlovski är skickligare än Lesnar är du ju på gränsen till sinnessjuk.
Arlovski skulle inte ha en suck mot Lesnar = "skicklighetsmässigt" sämre.
Om du med skicklighet menar hur tjusig hans striking är estetiskt så betyder det inte ett skit om man inte kan omsätta det i fighter på ett bra sätt.

Citat:
Och ang Werdum så rankingmässigt är han bra motstånd mot Fedor men till själva matchen så tror jag han har extremt liten chans att vinna, han kan hoppas på ett misstag från Fedor och en submission sänd från himlen.
Läser du vad jag skriver?
Jag skriver inte att Fedor möter totala sopor. Ett flertal gånger skriver jag att Fedor de senaste matcherna gjort vad han kunnat när det gäller motstånd.
Det jag beklagat mig över är att han inte varit i en riktig fight av stor magnitud sedan 2005.

Werdum vs Fedor är stilmässigt så jävla kass så det finns inte.

Citat:
Edit: Även en till sak, vilka har dom du rabblat upp mött som är så himla mycket bättre än dom Fedor har mött, för ingen av dom har mött varandra och vilka har dom mött så man kan säga att dom är så mycket bättre än Fedor, och vi kan ta från -06 och framåt.
Jag skulle säga att nästan alla av de jag nämnt är bättre än alla som Fedor mött sedan 06.

Ingen av dem har mött någon som är bättre än Fedor, hur vore det ens möjligt?

Hunt, lindland, Choi och Coleman är i sammanhanget rent patetiska matchningar så de räknar jag bort.
Tim Sylvia är den bästa fightern Fedor mött sedan Crocop.

Jag tror helt enkelt du inte läser vad jag skriver ordentligt då du försöker få det till att jag tycker att Fedor möter jättedåligt motstånd eller "duckar" folk. Så är inte fallet.
Jag konstaterar bara att han inte varit i en fight av stor betydelse sedan 2005 och att det är trist.
Citera
2010-06-03, 14:43
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Men vad är det du inte fattar? Arlavski hade 5 raka vinster varav 3 i UFC. Vem var mer intressant vid den tidpunkten? Att det inte "kändes" som en riktig titelfight är rent skitsnack som bara kan komma från en Brockrunkare som dig. Den matchen var riktigt hypad och många gav Arlovski en ärlig chans.
Och vilka var vinsterna?

Jag har redan addresserat detta.
Har förövrigt inget intresse att hamna i någon värdelös återvändsgränds diskussion med rasbiologtrollet RonaldoUtd.

En ärlig chans? Ja han hade cirka 15% chans.

Citat:
I så fall har Brock verkligen aldrig mött riktigt motstånd. Men Arlovski var bra tidigare vilket han visade i sina fem raka vinster mot hyfsat motstånd. Att han senare blivit sämre är knappast någon orimlighet.
Ingen diskuterar Brock ditt troll.
Brock har förövrigt mött två av Sylvias banemän, som är den bästa matchen Fedor haft på 5 år.

Ja Arlovski som den superfightern och sedermera nummer 2 i klassen tappade greppet totalt mentalt efter matchen mot Fedor. Så pass att han nu inte hör hemma ens på en top10-15 lista.

Eller.... så var han aldrig så bra som hans ranking menade. Ungefär som Randy Couture och enligt dig Frank Mir.
Senast redigerad av fugu 2010-06-03 kl. 14:46.
Citera
2010-06-03, 14:50
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Och vilka var vinsterna?

Jag har redan addresserat detta.
Har förövrigt inget intresse att hamna i någon värdelös återvändsgränds diskussion med rasbiologtrollet RonaldoUtd.

En ärlig chans? Ja han hade cirka 15% chans.
Han var den hetaste motståndare till Fedor vid det tillfället. Cruz, Werdum, O'Brien, Rothwell, Nelson, skulle även idag vara en imponerande streak. Vem var annars hetare?

Ja vi har adresserat detta många gånger. Ändå fortsätter du satt skriva samma meningslösa fel.
Arlovski vs Fedor var en stormatch vad du än "kände".
Citera
2010-06-03, 15:03
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Han var den hetaste motståndare till Fedor vid det tillfället. Cruz, Werdum, O'Brien, Rothwell, Nelson, skulle även idag vara en imponerande streak. Vem var annars hetare?

Ja vi har adresserat detta många gånger. Ändå fortsätter du satt skriva samma meningslösa fel.
Arlovski vs Fedor var en stormatch vad du än "kände".
Detta är sista försöket.

Jag har redan tagit upp exakt detta, men begåvningsreserven på forumet klarar ju inte av det.

Jag har skrivit att Fedor borde mött Arlovski eller möjligen Barnett.
Det betyder dock inte att Arlovski var världens näst bäste tungviktare, och det är inte något man blir av att racka upp vinster mot folk som hör hemma kring top20.

Ja Arlovski vs Fedor var en stormatch på samma sätt som GSP vs Dan Hardy var en stormatch. (de hade samma % chans till vinst)
Men det är inte dit jag vill komma.
Fedor har inte varit med om en STOR match där han blivit riktigt testad sedan 2005.
Citera
2010-06-03, 15:03
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Brock har förövrigt mött två av Sylvias banemän, som är den bästa matchen Fedor haft på 5 år.
FEL. Den bäste Fedor har mött är Arlovski.

Citat:
Ja Arlovski som den superfightern och sedermera nummer 2 i klassen tappade greppet totalt mentalt efter matchen mot Fedor. Så pass att han nu inte hör hemma ens på en top10-15 lista.

Eller.... så var han aldrig så bra som hans ranking menade. Ungefär som Randy Couture och enligt dig Frank Mir.
Hans rankning stämde väldigt bra överens med verkligheten eftersom han hade 5 bra vinster i rad vilket gjorde honom till en värdig motståndare. Därför låg han tvåa, inte för att någon tyckte han "känns" som en tvåa.

Jag förstår inte vart du vill komma. Helgarderar du igen eller? Är Mir och Randy legitimt motstånd eller inte? Trots att Randy inte ens har kapacitet att vara kvar i tungvikt, och att Mir blev tok knockad sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in