2008-09-07, 23:46
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ≈MisterPapa≈
Otroligt att se hur effektivt UFC`s marketing avdelning är när det gäller att påverka folks uppfattning om verkligheten. Brock Lesnar är visserligen ett fysmonster och en duktig fribrottare, men vad är han mer? Fedor har mött mängder av sådana i sin karriär.

Vi får väl se, men Brock lekte med både Mir och Crazy horse. Jag tror stenhårt på att han kan bli HW-mästare. Ge han lite tid att träna bara så.
Citera
2008-09-08, 05:39
Medlem
måste bara skriva ett inlägg i denna ypperliga tråd, har varit ett gigantiskt fan av Fedor sen runt 2004 då jag började intressera mig för MMA, hoppas verkligen saker ordnar upp sig med allt så man får se lite smaskiga matcher med the last emperor igen
Citera
2008-09-08, 08:04
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Vi får väl se, men Brock lekte med både Mir och Crazy horse. Jag tror stenhårt på att han kan bli HW-mästare. Ge han lite tid att träna bara så.
Jag menade mitt inlägg angående påståendet att han skulle vara det största hotet mot Fedor... HW mästare i Ufc kan han säkert bli.
Citera
2008-11-19, 19:52
Medlem
Offlines avatar
Vid första anblick skulle jag aldrig gissa på att Fedor var nått att hänga i granen. Han ser ut som en halvalkis som kör truck på volvo.

Men sen när man set honom i ringen så har han snabba slag och fin teknik när han ligger på mattan.

Vad är hemligheten?
Citera
2008-11-19, 20:35
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offline
Vid första anblick skulle jag aldrig gissa på att Fedor var nått att hänga i granen. Han ser ut som en halvalkis som kör truck på volvo.

Men sen när man set honom i ringen så har han snabba slag och fin teknik när han ligger på mattan.

Vad är hemligheten?

Finns nog inge exakt rätt svar men skulle säga:

Genetik, han är sjukt stark för sin "halvalkis" kropp, är mycket träning också men är också bra gener på han

Vinnarskalle som kan jämföras med Peter Forsberg.

Intelligens, han slåss smart och kan ändra sig och anpassa sig i matchen efter vem han möter.

Kyla, fast det går tungt så får han aldrig panik och löser problemet och hittar en väg ut/tillbaka tex när han blir lätt knockad av Fujita men kan hitta tillbaka och vinna.

Respekterar andra fighters nog mycket för att inte göra misstag men ändå är inte livrädd för deras strykor, tex står och byter slag mot Crocop, går frivilligt in i Big Nogs guard, Se hur tex Tim Sylvia reagerar när han hamnar på backen med Big Nog han frös till is och sket i brallan (nästan i allafall ) och var pitece of cake för en rutinerad BJJ fighter som Big Nog att avlsuta han.
Dom flesta fokuserar på att undvika den andras styrkor, Fedor har självförtroendet och skickligheten att vara överallt med alla fighters, alla fighters har vissa svagheter, Big Nog är grym på backen men inte allt för dominant stående, Crocop är bra stående men inte allt för mycket att hänga i julgranen på backen.
Fedor kan slåss mot dom bästa stående fighters i deras match och vinna, och kan vara på backen mot dom bästa GnP och BJJ fighterna och ändå vinna.

Han har egentligen bara förlorat en rond i hela sitt fighting liv (inom MMA) och det är första ronden mot Arona, annars har han vunnit alla ronder mot alla han mött, visst han har haft problem med vissa och vissa har kanske ibland varit i ledning men då har han vunnit innan ronden är slut, tex Randleman.
Citera
2008-11-20, 13:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Han har egentligen bara förlorat en rond i hela sitt fighting liv (inom MMA) och det är första ronden mot Arona, annars har han vunnit alla ronder mot alla han mött, visst han har haft problem med vissa och vissa har kanske ibland varit i ledning men då har han vunnit innan ronden är slut, tex Randleman.

Vilket väl kanske säger varför ett UFC-kontrakt inte är så lockande som del (inkl. mig tidigare) tycker att det borde vara. Det är som du säger att han har ju mött dem alla och slagit dem en eller flera gånger och aldrig förlorat.Jag tycker att Affliction är en bra tävling för just honom. De som efter lång tid varit på UFC går sedan till Affliction, t.ex. Tim Sylvia. Ja, å så får de stryk av Fedor där. Kan hända får vi rent av se Randy mot Fedor snart?
Citera
2008-11-21, 01:39
Medlem
mushys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vilket väl kanske säger varför ett UFC-kontrakt inte är så lockande som del (inkl. mig tidigare) tycker att det borde vara. Det är som du säger att han har ju mött dem alla och slagit dem en eller flera gånger och aldrig förlorat.Jag tycker att Affliction är en bra tävling för just honom. De som efter lång tid varit på UFC går sedan till Affliction, t.ex. Tim Sylvia. Ja, å så får de stryk av Fedor där. Kan hända får vi rent av se Randy mot Fedor snart?

Men skulle vara kul att se Fedor fightas med UFC reglerna och i en bur.

UFC fightersen som går över fightas trotts allt på Fedors "vilkor", skulle som sagt vara kul att se han fightas på deras med.
Citera
2008-11-21, 07:50
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushy
Men skulle vara kul att se Fedor fightas med UFC reglerna och i en bur.

UFC fightersen som går över fightas trotts allt på Fedors "vilkor", skulle som sagt vara kul att se han fightas på deras med.

Tror inte bur eller ring spelar så stor roll för Fedor.

Är väl armbågar och har har lätt att få cuts, men det betyder att han också får använda armbågar i sin redan väldigt bra GnP, Så tror inte att han skulle få några nackdelar att slåss i UFC.
Citera
2008-11-21, 12:27
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Suveränt arbete med denna tråd!

Vore kul ifall fler trådar kunde handla om kända fighters och innhålla deras matcher, så man lätt kan få en överblick över deras karriärer. Denna tråd var ett utmärkt exempel!

Tack!
Citera
2008-11-21, 13:18
Medlem
mushys avatar
Citat:
Tror inte bur eller ring spelar så stor roll för Fedor.

Är väl armbågar och har har lätt att få cuts, men det betyder att han också får använda armbågar i sin redan väldigt bra GnP, Så tror inte att han skulle få några nackdelar att slåss i UFC.

Skulle fortfarande vara kul att se han där, för det blir ändå stor skillnad med regeländring samt fightas mot folk som är mer vana vid dom reglerna.

Men det med cutsen det är något som är jävligt tråkigt, när en match avbryts på grund av cuts ser jag inte det som en förlust för den som förlorade. Det brukar sällan vara fightersen själva som väljer att avsluta matchen då.
Citera
2008-11-21, 16:51
Medlem
mmas avatar
Citat:
har har lätt att få cuts

Har han verkligen det? Lättare än andra? Han fick ju cut mot nog, och i sin enda förlustfight för 8 år sen.

Jag menar nödvändigvis inte dig No_fear, men många får det verkligen att låta att han får cut "lätt"?

Kanske är ute på hal is, men va fan.
Citera
2008-11-21, 17:47
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Har han verkligen det? Lättare än andra? Han fick ju cut mot nog, och i sin enda förlustfight för 8 år sen.

Jag menar nödvändigvis inte dig No_fear, men många får det verkligen att låta att han får cut "lätt"?

Kanske är ute på hal is, men va fan.

Ska jag vara helt ärlig så skrev jag nog mest vad andra säger

Men han har ju blödigt i många matcher, så blir väl mycke ärrbildning och då är det lättare att det spricker upp igen, huden blir inte lika flexibel.

Det är väl bara 2 matcher som det har avbrytits men han har blödigt i många av dom.

Men helt ärligt så vet jag inte, kan ju också bara vara tillfälligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in