2010-04-27, 22:06
Medlem
givves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Tyson är enligt mig den bästa boxaren som har levt. Och om du tror att boxare bara har "starka armar" kan du inte ha mer fel. Det krävs en fruktansvärd uthållighet för att kunna vara på toppen.

Tack för ett bra svar.
Tyson hade ett fragilt psyke, jo. Han kunde ibland bli lite för ivrig och ja, det straffar ju sig. Men den killen skulle definitivt kunna utmana MMA eliten om han som du säger tränade brottning/BJJ. Han var ett monster, vi kommer nog inte se någon sådan igen.

Hur menar du när du säger att tyson var den bästa boxaren någonsin? Ur ett rent talangperspektiv kan jag hålla med dig, otroligt talangfull, dock är han väl knappast den boxare som åstadkommit mest. Hans stil skulle dock vara ytterst lämplig, hårda slag från oväntade vinklar, grymt snabb.
Citera
2010-04-27, 22:14
Medlem
Azaels avatar
Tyson var en best, inget snack om saken och träffar han med ett slag är det god natt men tror inte att han skulle klara sig mot vare sig Fedor eller Lesnar. Båda skulle ta ner honom på marken och sen så är det kört. Till och med Muhammad Ali hade ju tydligen enorma problem i en uppvisningsmatch mot Antonio Inoki trots väldigt begränsade regler. Generellt sett i MMA så verkar ju personer som är duktiga på marken slå de som är duktiga stående, om de inte lyckas hålla matchen stående.

Sen så vet jag inte om Mike Tyson är den bästa boxaren någonsin, skulle inte ens kalla honom den bästa tungviktaren.
Citera
2010-04-27, 23:01
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azael
Tyson var en best, inget snack om saken och träffar han med ett slag är det god natt men tror inte att han skulle klara sig mot vare sig Fedor eller Lesnar. Båda skulle ta ner honom på marken och sen så är det kört. Till och med Muhammad Ali hade ju tydligen enorma problem i en uppvisningsmatch mot Antonio Inoki trots väldigt begränsade regler. Generellt sett i MMA så verkar ju personer som är duktiga på marken slå de som är duktiga stående, om de inte lyckas hålla matchen stående.

Sen så vet jag inte om Mike Tyson är den bästa boxaren någonsin, skulle inte ens kalla honom den bästa tungviktaren.
Verkligen inte. Gränsfall vid topp10 (i tungvikt, p4p är han lååångt nere).

Folk har en helt sinnessjuk bild av Tyson som fighter och detta har diskuterats i ett flertal trådar.
En boxare utan träning med den stance de kör kommer bli nedtagen och slaktad 9/10... Minst.

Om vi däremot ändrar frågeställningen till att en atlet av Tysons kaliber får göra en satsning mot MMA i ett gäng år. Då kan det vara intressant.
Citera
2010-04-27, 23:02
Medlem
fugus avatar
Citat:
Tyson är enligt mig den bästa boxaren som har levt. Och om du tror att boxare bara har "starka armar" kan du inte ha mer fel. Det krävs en fruktansvärd uthållighet för att kunna vara på toppen.
Felaktigt. Det handlar om biceps.
Citera
2010-04-27, 23:27
Medlem
klassas avatar
Herregud Giovanni...
Citera
2010-04-27, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Hur menar du när du säger att tyson var den bästa boxaren någonsin? Ur ett rent talangperspektiv kan jag hålla med dig, otroligt talangfull, dock är han väl knappast den boxare som åstadkommit mest. Hans stil skulle dock vara ytterst lämplig, hårda slag från oväntade vinklar, grymt snabb.

Han kombinerade snabbhet, uthållighet med en helt sinnessjuk högerkrok. Jag har aldrig sett det tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Verkligen inte. Gränsfall vid topp10 (i tungvikt, p4p är han lååångt nere).

Folk har en helt sinnessjuk bild av Tyson som fighter och detta har diskuterats i ett flertal trådar.
En boxare utan träning med den stance de kör kommer bli nedtagen och slaktad 9/10... Minst.

Om vi däremot ändrar frågeställningen till att en atlet av Tysons kaliber får göra en satsning mot MMA i ett gäng år. Då kan det vara intressant.

Det är konstigt för tidigare skrev du så här:

Citat:
Nä jag har inte riktigt koll på Tyson eller vem han var men jag har hört att han hade mycket muskler.

Du har ingen koll på Tyson men ändå har du en åsikt och tycker även att han inte borde vara i topp10.

Citat:
Felaktigt. Det handlar om biceps.

Här vet jag inte vad du menar. Har du tränat boxing? Eller mma för den delen? Kan ju vara en fördel att veta vad man pratar om, istället för att vara en proffstyckare.
Citera
2010-04-27, 23:50
Medlem
klassas avatar
Citat:
Han kombinerade snabbhet, uthållighet med en helt sinnessjuk högerkrok. Jag har aldrig sett det tidigare.

Det är konstigt för tidigare skrev du så här:

Du har ingen koll på Tyson men ändå har du en åsikt och tycker även att han inte borde vara i topp10.

Här vet jag inte vad du menar. Har du tränat boxing? Eller mma för den delen? Kan ju vara en fördel att veta vad man pratar om, istället för att vara en proffstyckare.
Är du helt jävla slut i huvudet eller? Fugu driver med dig, och det med all rätt för du verkar inte ha alla judar i gaskammaren!
Citera
2010-04-27, 23:52
Medlem
fugus avatar
Citat:
Har inte sagt att han inte är topp10 bland tungviktare genom tiderna. Jag sa att det är ett gränsfall.
Hur rankar du honom själv?

Edit: Såg nu att du rankar honom som den bäste boxaren genom tiderna. Det får mig att ifrågasätta hur mycket boxning du konsumerat. Antar att du mest följt boxning via aftonbladet och ett par nätter i din barndom framför tv1000?

Du borde slå upp sarkasm förövrigt.

Citat:
Har du tränat boxing?
Ja

Citat:
Eller mma för den delen?
Ja

Citat:
Kan ju vara en fördel att veta vad man pratar om, istället för att vara en proffstyckare.
Absolut. Och du diskvalificerade dig såfort du påstod att Mike Tyson är den ende som skulle kunna plocka ner Fedor.
För det första har Fedor blivit nedtagen ett antal gånger och för det andra har inte Tyson en reell möjlighet att ta ner Fedor.
Varför skulle han vilja det överhuvudtaget?
Senast redigerad av fugu 2010-04-27 kl. 23:55.
Citera
2010-04-28, 00:17
Bannlyst
Citat:
Har inte sagt att han inte är topp10 bland tungviktare genom tiderna. Jag sa att det är ett gränsfall.
Hur rankar du honom själv?

Edit: Såg nu att du rankar honom som den bäste boxaren genom tiderna. Det får mig att ifrågasätta hur mycket boxning du konsumerat. Antar att du mest följt boxning via aftonbladet och ett par nätter i din barndom framför tv1000?

Absolut. Och du diskvalificerade dig såfort du påstod att Mike Tyson är den ende som skulle kunna plocka ner Fedor.
För det första har Fedor blivit nedtagen ett antal gånger och för det andra har inte Tyson en reell möjlighet att ta ner Fedor.
Varför skulle han vilja det överhuvudtaget?

Det brukar vara det typiska, att om man inte har några argument tar man man till personangrepp. Varför jag rankar han som no1 är för att i sin prime-time skulle han ta allt motstånd som funnits.

Härlig nivå på detta del-forumet, trodde ni kunde bättre.
Citera
2010-04-28, 05:16
Medlem
Citat:
Det brukar vara det typiska, att om man inte har några argument tar man man till personangrepp. Varför jag rankar han som no1 är för att i sin prime-time skulle han ta allt motstånd som funnits.

Måste bara hoppa in opartisk i diskutionen, men du är helt slut i huvudet.

Du skriver så skeva och okunniga saker att folk driver med dig, men du är antingen för blind eller helt enkelt för okunnig för att förstå det. btw jusst nu är det du som tillstår med den härliga delen av forumet och varför man läser flashback, tack för en bra start på dagen.

Till diskussionen, självklart skulle inte någon boxare genom tiderna i någon viktklass ha en rimlig chans mot toppen i mma i en mma match. Boxningsmatch däremot skulle mma fightern istället inte ha en rimlig chans.

Har man inte tränat takedown defence eller markkamp så åker man ner direkt oavsett hur bra karate,thai boxare,boxare,kickboxare.....osv du är, och åker man ner är det stenkört mot någon som är duktig på marken. Har man den minsta koll så förstår man det.
Citera
2010-04-28, 14:04
Medlem
givves avatar
Citat:

Det är ju omöjligt att avgöra eftersom hans prime var så kort, hade han talangen att bli den störste genom tiderna? Ja definitivt, finns ingen boxare som kombinerat snabbhet, intensitet och kraft som tyson gjorde, däremot är det ju fler aspekter än så iblandade i fighting, tänker främst på det mentala.
Citera
2010-04-28, 15:38
Medlem
fugus avatar
Diskussionen om Tysons storhet kan vi ta i rätt tråd;

https://www.flashback.org/t922341p12

Onödigt att kludda ner en tråd om Fedor med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in