2010-06-02, 14:01
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Sen verkar han girig oxa
Detta är så oerhört korkat sagt. Vad menar du egentligen? Att fighters inte ska ha rätt att göra det som är mest ekonomiskt fördelaktigt för dem? Alla ska signa under UFC's skitkontrakt för att få fightas mot tuffare motstånd? Det är helt ologiskt, är det bara UFC som har rätt att ställa ekonomiska krav?

Ingen sågar UFC för att dom inte co-promotar event med M1 för att få Fedor, men att Fedor inte "köper ner sig" och fightas för mindre pengar i UFC är tydligen skandal.

Alla vill tjäna pengar, Fedor likaså, SJÄLVKLART fightas han där han tjänar mest.
Citera
2010-06-02, 14:13
Medlem
Eckankars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Lol, vad har Randleman med Brock Lesnar att göra förutom brottningsbakgrund?

Fedor HAR mött bra motståndare, och senast han gjorde det var 2005.

Vidare poängterade jag att dom motståndare som var bra och ansågs top-3 för 5 år sedan Cro-Cop och big Nog, för tillfället ser ut som gamla alkisar i UFC.

Jaså, Arlovski var en sopa då eller? Han var ju bara rankad 2:a i världen när han mötte Fedor 2009.
Citera
2010-06-02, 14:32
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
Detta är så oerhört korkat sagt. Vad menar du egentligen? Att fighters inte ska ha rätt att göra det som är mest ekonomiskt fördelaktigt för dem? Alla ska signa under UFC's skitkontrakt för att få fightas mot tuffare motstånd? Det är helt ologiskt, är det bara UFC som har rätt att ställa ekonomiska krav?

Ingen sågar UFC för att dom inte co-promotar event med M1 för att få Fedor, men att Fedor inte "köper ner sig" och fightas för mindre pengar i UFC är tydligen skandal.

Alla vill tjäna pengar, Fedor likaså, SJÄLVKLART fightas han där han tjänar mest.

Vet vi ens vad han tjanar och hur mycket UFC erbjuder. Jag laste nagonstans att han inte ville fightas i UFC om hans bolag inte blev delagare.
Om det stammer sa ar det val fan hojden av girighet?
Citera
2010-06-02, 15:44
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckankar
Jaså, Arlovski var en sopa då eller? Han var ju bara rankad 2:a i världen när han mötte Fedor 2009.
Tycker du att Arlovski är världens näst bäste tungviktare? Eller ens var?

Dan Hardy var väl rankad 4:a eller nåt. Säger inte så mycket.
Citera
2010-06-02, 17:05
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Tycker du att Arlovski är världens näst bäste tungviktare? Eller ens var?

Dan Hardy var väl rankad 4:a eller nåt. Säger inte så mycket.

Arlovski var rankad som tvåa när han mötte Fedor. Dan Hardy hade sin titelshot när han, som du säger, var rankad fyra.

Med din argumentering så är Muhammad Ali en jättedålig boxare eftersom han skulle få stryk mot 99,9% av alla boxare om han gick en match om en vecka.
Citera
2010-06-02, 17:34
Medlem
sampalitos avatar
Men nu när vi vet hur dålig Arlovski är ger det väl inge legitimitet för hans ranking när han mötte Fedor?
Citera
2010-06-02, 17:52
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Arlovski var rankad som tvåa när han mötte Fedor. Dan Hardy hade sin titelshot när han, som du säger, var rankad fyra.

Med din argumentering så är Muhammad Ali en jättedålig boxare eftersom han skulle få stryk mot 99,9% av alla boxare om han gick en match om en vecka.
På vilket sätt är det en vettig liknelse? Är du tappad bakom flötet? Arlovski har visat både före matchen mot Fedor och efter att han inte på långa vägar är någon jävla nummer 2 i klassen.
Förövrigt är det journalister som leker med siffror. Inga officiella rankingar.

Det roliga med Arlovskis nummer 2 rank är att han en månad innan var rankad 4:a (även det suspekt) bakom Fedor, Couture och Nogueira. Före Barnett av nån jävla anledning.
Helt plötsligt är han nummer 2 för att Nogueira gått upp sjuk mot Mir och Couture inte längre anses som aktiv.

Arlovski är inte och har aldrig varit världens näst bäste tungviktare. Det har han visat gång på gång och enda anledningen att han fick den ranken på sherdog är av anledningar han själv inte bidragit till.

Och detta under en av de mest patetiska perioder i tungviktens historia.
Citera
2010-06-02, 17:58
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danoloco
Fedor, en av mina absoluta favoriter, är inte som många verkar tro oslagbar. Vid ett ev. möte mot t.ex. Lesnar, Velasquez, Carwin, Orereem, Dos Santos m.fl. så skulle jag inte bli förvånad öht om Fedor torskade. Jag verkar vara en av ett ytterst fåtal personer som tror att det bara är en fråga om tid innan Fedor torskar. Men för att han ska förlora så krävs (han kan ju givetvis torska mot Mr Nobody också) det ju givetvis att motståndet tillhör toppskiktet i HW.

Det finns vettiga debattörer i denna forumsdel, men en del är totalt insnöade och fanatiska Fedorfans som saknar all form av realism.

Återigen, Fedor är den störste genom tiderna inom HW imo, men det är dags att åter ställa honom mot motståndare som utgör ett legitimt hot. Werdum är ingen sopa, men det är ju "tänkt" att Fedor ska köra över honom. Men jag kan garantera er att jag inte är den som blir chockad om "t.om." Werdum bryter Fedors svit.

Jag håller givetvis, likt de flesta, Fedor som stor favorit att spöa Werdum, men det är trots allt mma det handlar om.

För detta inlägg kommer jag troligtvis få en del skit, men jag sticker ut hakan såpass mkt att jag tror att Velasquez (relativt oprövad i jämförelse) är favorit om de ngn gång skulle mötas. Likaså gäller det för Dos Santos

Slutligen: Fedor är rund och allt kan hända...

Hasta la victoria siempre y ir a la guerra Fedor!!!

Mycket bra inlägg.

Jag är rädd för att Fedor förlorar snart, och till stor del tack vare hans fysik.
Citera
2010-06-02, 18:46
Medlem
Genaus avatar
Citat:
På vilket sätt är det en vettig liknelse? Är du tappad bakom flötet? Arlovski har visat både före matchen mot Fedor och efter att han inte på långa vägar är någon jävla nummer 2 i klassen.
Förövrigt är det journalister som leker med siffror. Inga officiella rankingar.

Det roliga med Arlovskis nummer 2 rank är att han en månad innan var rankad 4:a (även det suspekt) bakom Fedor, Couture och Nogueira. Före Barnett av nån jävla anledning.
Helt plötsligt är han nummer 2 för att Nogueira gått upp sjuk mot Mir och Couture inte längre anses som aktiv.

Arlovski är inte och har aldrig varit världens näst bäste tungviktare. Det har han visat gång på gång och enda anledningen att han fick den ranken på sherdog är av anledningar han själv inte bidragit till.

Och detta under en av de mest patetiska perioder i tungviktens historia.
Till att börja med är det bättre att det är fria mma-vetare som skapar ranking då de inte har några ekonomiska eller andra incitament för att ranka på ett visst sätt. Vidare så vet jag inte vad du menar med "officiella rankingar", men det har gjorts ett (misslyckat) försök till att skapa en ranking och mästartitlar över organisationsgränserna och det var WAMMA*. Matchen mellan Emelianenko och Arlovski var om WAMMAs tungviktstitel.

Även om man nu i efterhand försöker miskreditera Fedors prestationer ändrar det inte på det faktum att han besegrade den vilken många ansåg rankingmässigt vara nummer två.

*ZUFFA ville emellertid inte ha något att göra med WAMMA
Citera
2010-06-02, 18:58
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genau
Till att börja med är det bättre att det är fria mma-vetare som skapar ranking då de inte har några ekonomiska eller andra incitament för att ranka på ett visst sätt. Vidare så vet jag inte vad du menar med "officiella rankingar", men det har gjorts ett (misslyckat) försök till att skapa en ranking och mästartitlar över organisationsgränserna och det var WAMMA*. Matchen mellan Emelianenko och Arlovski var om WAMMAs tungviktstitel.

Även om man nu i efterhand försöker miskreditera Fedors prestationer ändrar det inte på det faktum att han besegrade den vilken många ansåg rankingmässigt vara nummer två.

*ZUFFA ville emellertid inte ha något att göra med WAMMA
1. Vad jag menar med officiell ranking är att det inte finns ett rankingorgan med oberoende aktörer som gemensamt rankar fighters baserat på prestation.
Istället har vi ett gäng journalister på en sida som istället rankar baserat på favoritism och hastigt och lustigt slänger ihop en lista av vad de tycker vara en vettig ranking.

Detta är vad Sherdogs ranking är.

Isåfall är en lista ala den konsensuranking som bloodyelbow kör med mycket bättre.

2. Ingen (i alla fall inte jag) försöker "miskreditera" Fedors prestationer. Han är utan tvekan tidernas mest dominanta tungviktare.
Däremot har man ju på sig en ögonbindel modell större om man på något sätt vill påskina att Fedor gått en match som känts som en #1 vs #2 sedan han mötte Crocop.
Hunt? Coleman? Zuluzinho? Lindland? Hong Man Choi? Sylvia? Arlovski? Rogers? Nja...
Werdum? Nja nja nja.

Då ser jag personligen hellre en match mot Overeem. En fighter som man åtminstone kan leka med tanken att han är potentiellt nummer två i världen och som presenterar ett reellt hot.
Citera
2010-06-02, 19:47
Medlem
Genaus avatar
Citat:
1. Vad jag menar med officiell ranking är att det inte finns ett rankingorgan med oberoende aktörer som gemensamt rankar fighters baserat på prestation.
Istället har vi ett gäng journalister på en sida som istället rankar baserat på favoritism och hastigt och lustigt slänger ihop en lista av vad de tycker vara en vettig ranking.

Detta är vad Sherdogs ranking är.

Isåfall är en lista ala den konsensuranking som bloodyelbow kör med mycket bättre.

2. Ingen (i alla fall inte jag) försöker "miskreditera" Fedors prestationer. Han är utan tvekan tidernas mest dominanta tungviktare.
Däremot har man ju på sig en ögonbindel modell större om man på något sätt vill påskina att Fedor gått en match som känts som en #1 vs #2 sedan han mötte Crocop.
Hunt? Coleman? Zuluzinho? Lindland? Hong Man Choi? Sylvia? Arlovski? Rogers? Nja...
Werdum? Nja nja nja.

Då ser jag personligen hellre en match mot Overeem. En fighter som man åtminstone kan leka med tanken att han är potentiellt nummer två i världen och som presenterar ett reellt hot.
Bloodyelbows ranking är en sammanställning av 20 websidors egna rankingar. En av dessa 20 sidor är sherdog. Bloodyelbows consensus rankings eller meta rankings som den kallades vid tidpunkten för matchen hade även Arlovski rankad som tvåa.
http://www.bloodyelbow.com/2009/1/11...-january-mma-m

Fedor beskylls av vissa för att undvika topp-motstånd. År 2007 hade jag haft förståelse för kritiken, men Fedor är i dagsläget den tungviktare som på senare tid mött rankingmässigt bäst motstånd. En del verkar ta det som en personlig förolämpning att han tävlar utanför UFC. (Menar inte dig fugu)
Citera
2010-06-02, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genau
En del verkar ta det som en personlig förolämpning att han tävlar utanför UFC.

Haha tänker direkt på Dana White
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in