Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Nä jag har inte riktigt koll på Tyson eller vem han var men jag har hört att han hade mycket muskler.
Jag tror dock inte att man kan vinna denna tävling med bara starka armar. Någon gång när Tyson brottat omkull Fedor kommer han få mjölksyra och då kan Fedor passa på när Tyson är svag.
Tyson är enligt mig den bästa boxaren som har levt. Och om du tror att boxare bara har "starka armar" kan du inte ha mer fel. Det krävs en fruktansvärd uthållighet för att kunna vara på toppen.
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Har du suttit och kollat på ett tyson highlight och blivit lite nostalgisk? Självklart skulle tyson vara chanslös mot fedor, tyson erkände ju själv under någon pride gala eller liknande att han skulle bli mördad i MMA. Tyson var dock otroligt fysiskt stark, skulle man givit en ung prime tyson, 22-23 år några års träning i BJJ och brottning skulle han dock kunnat spöa många duktiga tungviktare, vi skulle nog snacka dödsfall med dom där tunna handskarna. Frågan är om tysons psyke hade räckt till.
Tack för ett bra svar.
Tyson hade ett fragilt psyke, jo. Han kunde ibland bli lite för ivrig och ja, det straffar ju sig. Men den killen skulle definitivt kunna utmana MMA eliten om han som du säger tränade brottning/BJJ. Han var ett monster, vi kommer nog inte se någon sådan igen.