2010-12-25, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Fedors boxning är fanimej inte superb.
Alltså för att klargöra igen, jag pratar om boxningen, inte strikingen som helhelt.

Och vem som har mest tryck i nävarna är väl uppe i luften, Velasquez hade väl det hårdaste slaget de uppmätt på ESPN sports science.
Stålkäken Nog blev hyffsad sänkt av Cain's slag, Brock bröt väl kindbenet...

Jag skulle ge Fedor ett övertag stående mot Velasquez, men inte i den rena boxningen, och där blev han utboxad mot Arlovski tills han sänkte honom.

Big nog har ingen stålkäke längre, hakan är inte den den var som i pride, extremt mycket sämmre nu, snubben ser ut som 80år grottmänniska nermanglad ansikte. Så dålig jämnförelse.

Ren boxning handlar inte mma om. Man kollar stående liggandes och på rygg etc,,och stående är Fedor klart mycket bättre, ren boxning är eventuellt cain bättre på men det hör inte hit då det inte handlar om boxning utan Stående fighting helt olika saker.
Citera
2010-12-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clittan
Big nog har ingen stålkäke längre, hakan är inte den den var som i pride, extremt mycket sämmre nu, snubben ser ut som 80år grottmänniska nermanglad ansikte. Så dålig jämnförelse.

Ren boxning handlar inte mma om. Man kollar stående liggandes och på rygg etc,,och stående är Fedor klart mycket bättre, ren boxning är eventuellt cain bättre på men det hör inte hit då det inte handlar om boxning utan Stående fighting helt olika saker.

Så du tror att en Prime nog hade stått pall för den smällen ?
Jag betvivlar det.

Och angående ren boxning och mma har jag eller någon annan påstått att det bara handlar om boxning ?
Din hjärna fungerar uppenbarligen jävligt dåligt eftersom du missförstår näst intill allt och vräker ur dig ofattbart mycket idioti.

Boxning är en av många aspekter inom MMA, Fedors boxning är inget speciellt, hans game som helhelt däremot är helt ofattbart bra.
Citera
2010-12-25, 18:08
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Jag skulle ge Fedor ett övertag stående mot Velasquez, men inte i den rena boxningen, och där blev han utboxad mot Arlovski tills han sänkte honom.
Jag börjar undra, är det nåt du har svårt att ta in? Vart blir han utboxad? Visste inte att man spöade folk genom att slå i luften. http://www.mmaforum.com/affliction/5...tion-pics.html
Citera
2010-12-25, 18:24
Medlem
Kan man inte bara säga.. Alla har sina dåliga matcher, finns väl ingen som presterar 100% i varje match man fightas.
Citera
2010-12-25, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Jag börjar undra, är det nåt du har svårt att ta in? Vart blir han utboxad? Visste inte att man spöade folk genom att slå i luften. http://www.mmaforum.com/affliction/5...tion-pics.html
Det var just detta jag menade innan jag skrev att Arlovskis slag knappt träffade, snudd träffar osv.

Svinpals sluta försök vara en mmabesserwiesser du fattar inget ändå. Standup är en sak Boxning annan. Fedor standup är för mycket mot Cains boxning, förstår du eller?

Och ja en prime nog HAKA hade garanterat tagit den där smällen från Cain utan snack. Prime Nog HAKA var lika hård som en diamant, ingen kunde KO han helt omöjligt på den tiden. Men med tiden efter alla hårda smällar han tagit så blir det inte lika uthärdat.
Senast redigerad av clittan 2010-12-25 kl. 19:00.
Citera
2010-12-25, 20:37
Medlem
lulz123s avatar
Tror inte Fedor skulle ha så stor chans mot mr Brown Pride. Cain är yngre, större, starkare, bättre tekniskt och (troligtvis) bättre kondition. Sedan Cains haka... Käken är enorm, likaså nacken = han är svår att knocka.

Citat:
Stålkäken Nog blev hyffsad sänkt av Cain's slag, Brock bröt väl kindbenet...
Brock bröt väl ändå inget kindben? Källa?
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Skulle tro att Fedors explosivitet och kvickhet gör att han slår något hårdare än Velasquez. Fedor är extremt snabb och träffar han rätt är det godnatt för vem som helst
Träffar de flesta HWs rätt så är det godnatt för vem som helst. Tror verkligen inte han slår hårdare än velasquez
Senast redigerad av lulz123 2010-12-25 kl. 20:52.
Citera
2010-12-25, 21:10
Bannlyst
Citat:
Hur menar du att jag inte hade nämnt honom? Jag nämnde ju Matt Mitrione, Stefan Struve och Brendan Schaub så de klart att Duffee också ska nämnas bland up and comers. Han har ju garanterat en större framtid än dessa.

De vet du ingenting om. Brock däremot är livrädd att visa sig i pressen efter sin senaste förlust. Om vi ens nånsin får se honom i MMA igen. Då pratar vi om den man som UFC omnämner som den mest fruktade i världen

Vilka namn har UFC förutom Cain och JDS? Roy Nelson, Carwin och Mir är hyfsade namn. Men hade dessa presterat samma sak utanför UFC så hade alla sagt att dom suger kuk. Som alltid när någon gör ett dåligt resultat utanför UFC så är de helt värdelösa. Medan man i UFC kan gasa TOTALT i första ronden av en 25 minutersmatch och alla glömmer det dagen efter.
Werdum, Fedor, Overeem, Duffee, Silva, även Arlovski kan utan tvekan mäta sig med UFC.

Fedor vs Cain
Overeem vs JDS
Werdum vs Mir
Duffee vs Carwin
Arlovski vs Nelson

Jag skulle tippa de flesta på SF.

Jag vet det absolut viktigaste om Brock. Att han inte har ett team som handplockar motståndare. Brock tar alla utmaningar som ges till skillnad från Fedor.

Fedor och hans management tar de matcher som passar honom bäst. Man är livrädda för att möta Overeem och det finns flera källor som visar på det.

Men vilka har Strikeforce? Overeem som inte mött topp 10-motståndare! Verdum som blev tokknockad av Dos Santos?

Arlovski är en föredetting!

DU kan inte vara allvarlig? Todd Duffe är ju som vilket prospect som helst. UFC har ju flera obesegrade up and comers i bla Chad Corvin Travis Browne. Det är ingen som vet hur bra Duffe är? Han är otestad och grön. Men vad har Duffe med diskussionen om vika Fedor ska möta?
Citera
2010-12-25, 22:16
Medlem
Citat:
Jaså vart har han visat sig? Fedor förhandlar om sin kommande match.

Duffee blev cuttad för att han kom på kant med Dana. Om du tror att dessa inte platsar i UFC så kan du uppenbarligen inte ett skit om MMA.

Fedor spöade Arlovski när han var rankad solkar två i världen.

Jag ställde dessa mot varandra eftersom alla har en liknande stil. SF vinner de flesta.

Fedor vs Cain. Kan gå hur som helst men jag håller nog ändå Fedor som knapp favorit tack vare bättre boxning och BJJ.

Overeem vs JDS. Det här skulle avgöras stående och där är Overeem tveklöst favorit.

Werdum vs Mir. Ger Mir ett övertag stående men i övrigt kan allt hända.

Duffee vs Carwin. Duffee behöver bara hålla ut i 3 minuter sen kan han göra vad han vill.

Arlovski vs Nelson. Dessa har väl inte så mycket gemensamt men dem blev över. Vi vet redan vem som vinner.

UFC har inte den bästa tungvikten.

Brock visade sig under sin träningspolares gala, finns länkar ifall du söker.

Fedor förhandlar inte om sin kommande match, det är hans management.
Så vad har Fedor gjort?

Duffy fick gå efter en förlust och att han var en jobbig kille att ha o göra med, tror du Dana hade skickat ut honom ifall han hade tok-knockat killen istället för att blivit tok-knockad? - Nej.

Arlovski rankad 2a i världen efter vinster över Nelson & Rotwell, nja..
De känns lite tunt va? Haha

Styles makes fights är lika sant som att Wrestling dominerar BJJ, kontrollerar du motståndaren så vinner du. = Cain vinner över Fedor vid eventuell matchning.

Carwin skulle slå sönder Duffy också, där har du KO-power så de räcker och blir över. Allt han behöver se upp med är vätskebalansen.
Citera
2010-12-25, 22:28
Medlem
withnonames avatar
Citat:
För att återgå till ämnet så är han inte på samma nivå som Fedor. Tekniskt så är han långt därifrån.

Jag jämförde inte Cain och Fedor men jag var tvungen att besvara ett påstående om Cains standup för den är mycket bra.Fedor ja snäppet bättre nävar skulle jag säga men Cain kickar mycket och har bra kraftfulla legkicks och det är inget vapen Fedor kör med särskilt ofta.Fedors standup är nog aningen bättre i slutändan men Cains är inte dålig den heller.Fedor har ett ruggigt jävla tryck i sina slag.
Citera
2010-12-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Jag jämförde inte Cain och Fedor men jag var tvungen att besvara ett påstående om Cains standup för den är mycket bra.Fedor ja snäppet bättre nävar skulle jag säga men Cain kickar mycket och har bra kraftfulla legkicks och det är inget vapen Fedor kör med särskilt ofta.Fedors standup är nog aningen bättre i slutändan men Cains är inte dålig den heller.Fedor har ett ruggigt jävla tryck i sina slag.

Tror mer på Fedor om vi prata bara stående, han ha nån jävla förmåga att få in hårda slag från mest oväntade vinklar & situationer
Citera
2010-12-26, 04:12
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200lbs
Brock visade sig under sin träningspolares gala, finns länkar ifall du söker.
Källa! Det finns ett klipp där Brock blir våldtagen av Ron Jeremy. Alltså bokstavligen. Du kan ju leta efter det själv.

Citat:
Arlovski rankad 2a i världen efter vinster över Nelson & Rotwell, nja..
De känns lite tunt va? Haha
Vem var rankad tvåa vid tidpunkten när Fedor mötte Arlovski? Jo det var Arlovski som vi redan kommit fram till flera gånger här på FB.
Citat:
Styles makes fights är lika sant som att Wrestling dominerar BJJ, kontrollerar du motståndaren så vinner du. = Cain vinner över Fedor vid eventuell matchning.
Återstår att se. Men Fedor har bättre standup och kan utmana från ryggen. Det gör honom till favorit.
Citat:
Carwin skulle slå sönder Duffy också, där har du KO-power så de räcker och blir över. Allt han behöver se upp med är vätskebalansen.

Fedor vs Cain
Overeem vs JDS
Werdum vs Mir
Duffee vs Carwin
Arlovski vs Nelson
Citera
2010-12-26, 05:10
Medlem
rateen4mes avatar
Citat:
Duffee vs Carwin