2010-04-06, 11:59
Medlem
Ballongpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Pee De pano gjorde exakt samma sak, likaså Brandon Vera, båda stoppade honom från halvguarden. Sen svepte inte Rogers fedor min vän, fedor rullade för en kimura och då hamnar man i fullguard.. Angående att Rogers bara ställde sig upp mot fedor, han gör också misstag såklart, blev lite för ivrig istället för att etablera stabil possition. De du hänvisar till är inga monsterbrottare, läs på förfan, dom var bra collegebrottare för några år sedan. Ingen har lyckats hantera fedor på marken så jag tror definitivt inte lesnar kan göra det, inte Carwin heller för den delen.

Cain är inte mycket större än fedor, brukar väga in på 240 lbs, fedor har varit allt ifrån 227-237, tror inte att han är starkare heller. Fedors stil passar perfekt mot fristilsbrottare, grymt sprawl.

vafan räknar du som en monsterbrottare då? Måste man vinna 3 os och 9 vm-guld ala Karelin eller? Eller måste man vara en endimensionell vandrande double leg utan något som helst submission försvar som Mark Coleman och Kevin Randleman?
Carwin, Lesnar och Cain är de bästa brottarna som finns i tungviktsdivisionen och 2 av dom är dessutom monster som bantar för att komma ner till tungvikt.

Fast inget av det här spelar någon större roll eftersom hans största utmaning innan han pensionerar sig som värst kommer vara Allistair Overeem och då är det helt andra problem som presenteras. Visst, Werdum har bättre meriter inom BJJ/SW än Nogueira hade men Werdum har fan inte i närheten av samma meriter som Nog ändå och alla vet hur de matcherna slutade.
Citera
2010-04-06, 15:09
Medlem
givves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongpojken
vafan räknar du som en monsterbrottare då? Måste man vinna 3 os och 9 vm-guld ala Karelin eller? Eller måste man vara en endimensionell vandrande double leg utan något som helst submission försvar som Mark Coleman och Kevin Randleman?
Carwin, Lesnar och Cain är de bästa brottarna som finns i tungviktsdivisionen och 2 av dom är dessutom monster som bantar för att komma ner till tungvikt.

Fast inget av det här spelar någon större roll eftersom hans största utmaning innan han pensionerar sig som värst kommer vara Allistair Overeem och då är det helt andra problem som presenteras. Visst, Werdum har bättre meriter inom BJJ/SW än Nogueira hade men Werdum har fan inte i närheten av samma meriter som Nog ändå och alla vet hur de matcherna slutade.

Personer jag räknar som "monsterbrottare" är sådana som tävlat på den internationella scenen. Jag tror precis som du att Werdum inte kommer att utgöra några större problem för fedor, vilket jag inte heller tror att Lesnar och Carwin kommer att göra. Ska bli så skönt efter UFC 116 när hela brock hypen kan tonas ner efter att Carwin slagit ut honom i första ronden.

Angående Overeem så känns det som att matchen mot Rogers kommer att visa mycket, han har blivit knockad förut.
Citera
2010-04-09, 01:31
Medlem
GucciManes avatar
Vet inte vem den här Kevin Iole är men han tror att Dana White förhandlar med m-1 nu igen och att det ser bättre ut än innan.

"It seems to me more likely than ever that they're gonna get a deal done ... There's more light at the end of the tunnel in terms of getting fedor into the UFC than there's ever been before."

Video: http://www.mixedmartialarts.com/mma....=1&page=1&pc=3
Citera
2010-04-09, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Personer jag räknar som "monsterbrottare" är sådana som tävlat på den internationella scenen. Jag tror precis som du att Werdum inte kommer att utgöra några större problem för fedor, vilket jag inte heller tror att Lesnar och Carwin kommer att göra. Ska bli så skönt efter UFC 116 när hela brock hypen kan tonas ner efter att Carwin slagit ut honom i första ronden.

Angående Overeem så känns det som att matchen mot Rogers kommer att visa mycket, han har blivit knockad förut.

Gillar inte Brock, men tror knappast att medelmattan Carwin har en chans mot honom. Fedor vs Brock framemot Jul vore den ultimata matchen
Citera
2010-04-09, 18:38
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GucciMane
Vet inte vem den här Kevin Iole är men han tror att Dana White förhandlar med m-1 nu igen och att det ser bättre ut än innan.

"It seems to me more likely than ever that they're gonna get a deal done ... There's more light at the end of the tunnel in terms of getting fedor into the UFC than there's ever been before."

Video: http://www.mixedmartialarts.com/mma....=1&page=1&pc=3
Här har du den videon http://www.youtube.com/watch?v=dCP0M...layer_embedded
Citera
2010-04-09, 18:48
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Här har du den videon http://www.youtube.com/watch?v=dCP0M...layer_embedded
Spännande! Men vad fan ska man tro egentligen? Tror ni att det är Fedor/M1 i sånt fall som har givit lite slack i förhandlingen?
Citera
2010-04-09, 19:30
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Spännande! Men vad fan ska man tro egentligen? Tror ni att det är Fedor/M1 i sånt fall som har givit lite slack i förhandlingen?
Jag tänker som jag alltid tänker: Fedor är rutinerad ryss; han sätter politiken i första hand. Om han är intresserad av att dra till UFC när de två? tre? fajterna han har kvar på kontraktet är överstökade, så kommer han totalt hålla käft om saken tills det är dags.
Citera
2010-04-09, 19:45
Medlem
Genaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Inte helt omöjligt att vi får se Fedor i UFC. M-1 var inte helt nöjda med senaste galan där Fedor deltog. De tyckte att CBS inte gjorde det tillräckligt tydligt att M-1 var en av organisatörerna bakom galan.

Citat:
"The way the show was promoted, that was an issue to us, but we don’t have an issue with Strikeforce over it," Kogan said. "M-1 isn’t a management company for Fedor Emelianenko. We are a fight promotion. We have done matches all over the world, U.S., Asia, Europe, Japan. But the media didn’t feature the M-1 name [in coverage of the November show]. Specifically, it wasn’t Strikeforce’s fault. They honored their agreement. The way the media perceived the event was it was Strikeforce. M-1 wasn’t promoted that much. That was an issue with us."

CBS promoted the November show more as “CBS Saturday Night Fights” as opposed to promoting the Strikeforce or M-1 Global brand names. “For us, this is a really big deal,” Kogan said. “We’re concerned about our brand. For us, it’s an important piece of the big picture.”
http://sports.yahoo.com/mma/news?slug=ys-mmaweek031010

Om de istället för att envisas med co-promotion går med på att så att säga få "gratis" reklamplatser så kan kanske ett avtal nås.
Citera
2010-04-09, 20:02
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Jag tänker som jag alltid tänker: Fedor är rutinerad ryss; han sätter politiken i första hand. Om han är intresserad av att dra till UFC när de två? tre? fajterna han har kvar på kontraktet är överstökade, så kommer han totalt hålla käft om saken tills det är dags.
Jo, det är nog alldeles riktigt. Det skulle inte se så bra ut med nuvarande kontrakt om han börjar prata eller sätta sig ned med UFC men vad vet jag. I alla händelser lär det precis som du säger i sånt fall bli offentligt när Strikeforce-vändan är slutförd.
Citat:
Ursprungligen postat av Genau
Inte helt omöjligt att vi får se Fedor i UFC. M-1 var inte helt nöjda med senaste galan där Fedor deltog. De tyckte att CBS inte gjorde det tillräckligt tydligt att M-1 var en av organisatörerna bakom galan.

http://sports.yahoo.com/mma/news?slug=ys-mmaweek031010

Om de istället för att envisas med co-promotion går med på att så att säga få "gratis" reklamplatser så kan kanske ett avtal nås.
Intressant! Jag tycker dock de kan ta och inse att deras varumärke är kiss och att ingen ändå bryr sig om det. Eller ja, det säger jag ju endast för att det sätter käppar i hjulet för Fedors eventuella intåg (korståg) i UFC, det är fullt förståeligt att de vill göra goda affärer.
Citera
2010-04-10, 17:58
Medlem
RonaldoUtds avatar
Att Dana sitter och flinar så måste betyda att han har nånting på gång. Eller så är han bara glad för att Strikeforce inte kommer överns med M1.
Citera
2010-04-10, 19:04
Medlem
GSE_s avatar
Ja det vore ju en dröm att få Fedor i UFC en gång för alla så att alla fanbois kan göra upp en gång för alla =)
Citera
2010-04-19, 19:35
Medlem
john-henry-edens avatar
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=103508

Om ni kan engelska och orkar läsa igenom så ser man vilka kräk Vadim Finkelstein och M1-global är. Mycket intressant det som Bas Boon säger om dem och det ger insikt om hur Fedors managers är.

Nu är bara frågan om vilken position Fedor befinner sig i. Stöder han seriöst all bullshit som Vadim håller på med? Hotas hans familj av ryska maffian tro?

Jag kan inte hjälpa att tappa respekt för Fedor som inte tar kontroll över sin karriär och vill slåss mot de bästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in