2010-05-26, 23:57
Medlem
givves avatar
I den andra matchen mot mir visade brock upp stora förbättringar, han utklassade mir på marken med positionering och till vis mån teknik, använde sig av några väldigt enkla sätt att helt enkelt låsa mirs höfter så att han inte ens kunde försvara sig ordentligt.

Franks stora problem är att han har väldigt svårt att ta sig ifrån en dålig position, oavsett vem han möter. Cruz, Vera, Lesnar, Carwin, till och med Ian Freeman.

Brock presnterar i mina ögon ett intressant problem för fedor i och med sin brottning och fysiska styrka, däremot är hans striking fortfarande på embryo-stadiet, ser totalt osynkad ut på något sätt. Hans submission defense skulle testas ordentligt, fedors groundgame är väldigt oorthodoxt och skiljer sig markant från en tradionell brasse killes, finns nog ingen i hans storlek som rör sig som honom på marken och han skulle säkert kunna förvirra Brock. Att dra ut Brock med en armbar från ryggen skulle bli svårt, även för fedor, däremot ser jag kanske något annat, benen. Fedor har grymma benlås, även om han ännu inte visat upp detta i sin MMA karriär, kanske ser han en svaghet i lesnar där?
Man kan bryta ner en fight från så många olika infallsvinklar, personligen ser jag alistair overeem som det största hotet just nu med sin fantastiska kickboxning och sitt relativt starka groundgame. Däremot har han ju inte heller slagit några bra tungviktare heller och visat sig vara sårbar för knockouter.
Citera
2010-05-27, 00:12
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbyelol
Sen att Mir har blivit en helt annan fighter sen förlusten mot Brock är också ganska intressant. Känns som att Lesnar hypen är helt otrolig.
Vadfan snackar du om?

Mir är nog samma fighter med lite extra muskler och möjligen försvagat psyke.

Citat:
Tror Mir kommer mosa Brock nästa gång de möts...
Analytikern slår till.

Varför tror du detta? Magkänsla?
Citera
2010-05-27, 16:51
Medlem
givves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbyelol
Sen att Mir har blivit en helt annan fighter sen förlusten mot Brock är också ganska intressant. Känns som att Lesnar hypen är helt otrolig.

Tror Mir kommer mosa Brock nästa gång de möts...

Sen handlar tråden om Fedor, känns som att vi alla har hamnat lite off topic.

Att Fedor inte verkar komma till UFC är tragiskt, så att han kan visa att han är the undisputed ännu en gång.

Jag tror personligen aldrig att mir kommer att spöa brock igen, tror helt enkelt att Brocks psykologiska övertag är alldeles för stort.
Citera
2010-05-27, 18:11
Medlem
Vem bryr sig? Varken Brock eller Mir skulle rå på Fedor (eller Carwin eller Überroid för den delen heller). Skapa en ny tråd som heter Brock vs Mir III om ni är så jävla kåta på de där långsamma fanskapen.
Citera
2010-05-28, 19:12
Medlem
tpariss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Vem bryr sig? Varken Brock eller Mir skulle rå på Fedor (eller Carwin eller Überroid för den delen heller). Skapa en ny tråd som heter Brock vs Mir III om ni är så jävla kåta på de där långsamma fanskapen.

Långsamma? Kan du nämna någon i Brocks storlek som kan röra sig på ett lika snabbt och smidigt sätt?
Citera
2010-05-28, 19:58
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tparis
Långsamma? Kan du nämna någon i Brocks storlek som kan röra sig på ett lika snabbt och smidigt sätt?
Finns det någon annan i hans storlek? Det är lite som att säga "säg någon annan i Yao Ming storlek som rör sig så smidigt". Det finns väl en jävla massa tungviktare som är både snabbare och smidigare än den där killen med en tatuerad dolme på bröstet.

Brock har fortfarande en del kvar att bevisa innan man kan säga att han skulle ta Fedor (men det skulle antagligen bli en intressant match).
Citera
2010-05-29, 06:21
Avstängd
Manjakiss avatar
Werdum har val slagit Ubereem redan?
Citera
2010-05-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Werdum har val slagit Ubereem redan?
Han vann över Obereem 5 maj 2006.

Hur mycket herr Uvereem vägde då vet jag inte.
Citera
2010-05-30, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Finns det någon annan i hans storlek? Det är lite som att säga "säg någon annan i Yao Ming storlek som rör sig så smidigt". Det finns väl en jävla massa tungviktare som är både snabbare och smidigare än den där killen med en tatuerad dolme på bröstet.

Brock har fortfarande en del kvar att bevisa innan man kan säga att han skulle ta Fedor (men det skulle antagligen bli en intressant match).

Du anser alltså på fullaste allvar att Brock inte är snabb? Han rör sig som en lättviktare för i helvete. Du kan inte ha sett honom slåss?
Citera
2010-05-31, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeexX
Du anser alltså på fullaste allvar att Brock inte är snabb? Han rör sig som en lättviktare för i helvete. Du kan inte ha sett honom slåss?

Nja att han rör sig som en lättviktare vet jag inte men han är snabb för att vara en tungviktare ja.
Citera
2010-05-31, 19:54
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Snabb ja, men inte särskilt rörlig.
Mitt kylskåp går att stänga sjukt snabbt om man vill.
Citera
2010-05-31, 20:32
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Rör sig som en lättviktare? Skojar du eller?

Det finns väl gott om tungviktare som är snabbare än vad han är. Jag tycker snarast att hans standup ser klumpig och seg ut. Visst, han rör sig bra på marken men jättesnabb är väl att överdriva och att säga att han rör sig som en lättviktare är _definitivt_ en överdrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in