Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-23, 17:49
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Ber om ursäkt, var lite trött, hoppas du kan förlåta mitt misstag

Bättre grapplers än mir? Ja det är många faktiskt, Gonzaga till exempel har varit världsmästare i BJJ, Fabricio Werdum är en av dom mest framgångsrika utövarna i ADCC som vunnit ett antal gånger, Roy Nelson är en bättre grappler än Frank mir och besegrade honom enkelt 2003 i en grappling turnering, Nogueira är bättre, marcio cruz är bättre, Jeff monson är bättre, Roger Gracie är bättre (Vi får se om han går i tungvikt eller 205 iofs).
Nu snackar vi givetvis grappling för mma.

Du är ursäktad.
Citera
2010-02-23, 20:50
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Just där är Mir inge vidare eftersom han inte tål stryk för fem öre.

Citat:
Ursprungligen postat av givve
Bättre grapplers än mir? Ja det är många faktiskt, Gonzaga till exempel har varit världsmästare i BJJ, Fabricio Werdum är en av dom mest framgångsrika utövarna i ADCC som vunnit ett antal gånger, Roy Nelson är en bättre grappler än Frank mir och besegrade honom enkelt 2003 i en grappling turnering, Nogueira är bättre, marcio cruz är bättre, Jeff monson är bättre, Roger Gracie är bättre (Vi får se om han går i tungvikt eller 205 iofs).
Du glömde Fedor.
Citera
2010-02-23, 21:24
Medlem
Deeecs avatar
Vi börjar glida lite väl Off topic nu, det är lätt hänt och jag har själv deltagit, men tänk på att tråden behandlar Fedor. Vill vi diskutera vidare om tungviktsgrapplers generellt är en ny tråd lämpligare

/Mod
Citera
2010-02-23, 21:26
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Nedtagningar från klinchen är inte den typ av nt som Fedor har svårt för, vid de tillfällena använder han sin judo på ett bra sätt. Storskaliga midjedyk från distans är hans sämsta sida, GSP:s (Colemans) nt är typexempel.
Jag tycker inte nödvändigtvis att det är en svaghet, att göra såna grova double leg takedown-dyk kan vara mycket riskfyllt, hur många fighters har vi inte sett som har dykt rakt in i ett knä när dom försökt sig på det? Det är inte hans stil helt enkelt.
Citera
2010-02-23, 21:36
Medlem
givves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu

Du är ursäktad.

Jag tycker att samtliga jag nämnde är bättre grapplers i MMA, Mir saknar helt och hållet takedowns, det håller inte att bara förlita sig på att dra guard när man känner för det, funkar kanske mot pete williams men jag skulle vilja se honom göra det mot gonzaga.

Ytterligare en jag glömde är ju Josh Barnett, som är mer av en Catch Wrestler, men som också har en väldigt farlig guard.

RonaldoUtd: Fedor var så självklar så jag kände att jag inte ens behövde nämna honom, han skiljer ju sig markant från mängden grapplers i och med att han inte har en klassisk BJJ bakgrund, det är så svårt att förbereda sig för honom då han är farlig från alla positioner från marken och han är mer eller mindre omöjlig att hålla nere. En otroligt dynamisk fighter, hans grapplingstil påminner en hel del om Gokor Chivichyan.

För det är han ju dock inte oslagbar som många fanboys vill påstå, eller att han är den här cyborgen som aldrig gör misstag, för det gör han. Ibland blir han alldeles för ivrig istället för att ta god tid på sig och etablera en stabil topposition. Skillnaden är dock att hans misstag inte blir förödande och resulterar i förluster, han hamnar ofta i dåliga lägen som mot Rogers eller mot Hunt, men hans förmåga att ta sig ur dom, det är vad som gör honom till den störste.
Citera
2010-02-24, 16:34
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
Jag tycker inte nödvändigtvis att det är en svaghet, att göra såna grova double leg takedown-dyk kan vara mycket riskfyllt, hur många fighters har vi inte sett som har dykt rakt in i ett knä när dom försökt sig på det? Det är inte hans stil helt enkelt.
Har Fedor någon gång under sin karriär tajmat ett knä på dyk så att det stoppat tdn? Nämn en fajt där det hänt om du kommer på någon, vill gärna se.
Citera
2010-02-24, 17:37
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Har Fedor någon gång under sin karriär tajmat ett knä på dyk så att det stoppat tdn? Nämn en fajt där det hänt om du kommer på någon, vill gärna se.

Tror han menar single och double legs takedowns i allmänhet jämfört med Fedors nedtagningar att dom är mer riskfyllda att man kan få ett knä i huvudet.

Bra exempel på det är Crocop vs Fujita 1, Crocop spräcker skallbenet på han.
Citera
2010-02-24, 18:01
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Tror han menar single och double legs takedowns i allmänhet jämfört med Fedors nedtagningar att dom är mer riskfyllda att man kan få ett knä i huvudet.

Precis
Citera
2010-02-25, 09:53
Medlem
BePatients avatar
Citat:

Jaha, kära nån, jag sa inget om Fedors ntr, jag pratade om hans nt-def
Citera
2010-02-25, 17:56
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Jaha, kära nån, jag sa inget om Fedors ntr, jag pratade om hans nt-def

Så du menar att om man kan sätta ett knä i huvudet på nån som går på nedtagning så har man bra nedtagningsförsvar eller vad menar du egentligen
Citera
2010-02-25, 19:32
Medlem
mmas avatar
Citat:
Så du menar att om man kan sätta ett knä i huvudet på nån som går på nedtagning så har man bra nedtagningsförsvar eller vad menar du egentligen

Anfall är bästa försvar
Citera
2010-02-26, 11:53
Medlem
BePatients avatar
Citat:
För det första: Citatet i mitt inlägg var tydligen felaktigt, han snackade om nt, inte nt-def.

För det andra: Kära nån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in