Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Nu snackar vi givetvis grappling för mma.
Du är ursäktad.
Jag tycker att samtliga jag nämnde är bättre grapplers i MMA, Mir saknar helt och hållet takedowns, det håller inte att bara förlita sig på att dra guard när man känner för det, funkar kanske mot pete williams men jag skulle vilja se honom göra det mot gonzaga.
Ytterligare en jag glömde är ju Josh Barnett, som är mer av en Catch Wrestler, men som också har en väldigt farlig guard.
RonaldoUtd: Fedor var så självklar så jag kände att jag inte ens behövde nämna honom, han skiljer ju sig markant från mängden grapplers i och med att han inte har en klassisk BJJ bakgrund, det är så svårt att förbereda sig för honom då han är farlig från alla positioner från marken och han är mer eller mindre omöjlig att hålla nere. En otroligt dynamisk fighter, hans grapplingstil påminner en hel del om Gokor Chivichyan.
För det är han ju dock inte oslagbar som många fanboys vill påstå, eller att han är den här cyborgen som aldrig gör misstag, för det gör han. Ibland blir han alldeles för ivrig istället för att ta god tid på sig och etablera en stabil topposition. Skillnaden är dock att hans misstag inte blir förödande och resulterar i förluster, han hamnar ofta i dåliga lägen som mot Rogers eller mot Hunt, men hans förmåga att ta sig ur dom, det är vad som gör honom till den störste.