Jag håller med dig om att det inte är helt klockrent och svarar bara på några saker:
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Intressant även om det givetvis vore bättre att kolla på den faktiska ranken då dessa mötte herrarna ifråga.
På ett sett, men ändå inte. Sylvia tex lär ju ha varit rankad ganska högt när han var UFC-champ, men det var ju på grund av bristande motstånd, så när han fick stryk mot Randy 2007 så var det ju en "oförtjänt" rankningplats. Eh, lite luddigt men hoppas du förstår vad jag menar.
Citat:
Att Couture är rankad 22:a är ju för att han helt enkelt kampanjerar som lätt tungviktare nu och är rankad där på de flesta sidor. Efter förlust mot Nogueira och Brock vore han utan tvekan kvar på en topp10 lista med förutsättning att han inte förlorat en till tungviktsmatch.
Det håller jag definitivt med om. Men det är samma sak, fast ändå inte, med Anderson Silva kontra Forest Griffin, sällan har någon förnedrats så mycket i en match, men ändå rankas Forrest en plats över Silva, som bara har gått 3(?) LHW-matcher.
Citat:
Sammanställningen gör ju åsikterna kring Overeem som "näst bäst i världen" rent sinnessjuka.
Jo, det är ganska anmärkningsvärt.
Citat:
5 år känns också som en otroligt lång period i denna sport.
Det är sant, men samtidigt så går ju fighterserna 1-2, max 3 matcher per år.