2010-04-05, 15:41
Medlem
tycker ni ger alister lite lite creds, han har ju fan slått top folk i K1,när han i grunden e en mma pojke
Citera
2010-04-05, 15:58
Medlem
givves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
tycker ni ger alister lite lite creds, han har ju fan slått top folk i K1,när han i grunden e en mma pojke

Alistair Overeem har utvecklats till en otroligt duktig kickboxare, den bästa strikern i tungvikten. Dessutom har han ett ganska bra ground game, frågan är bara om han är ren eller inte.
Citera
2010-04-05, 16:09
Medlem
Ballongpojkens avatar
Citat:

Ja det är onekligen så att han lyckats bra i K1 men i MMA har han ofta gett upp mentalt så fort han stöter på motstånd i matcherna och han har inte heller bevisat någonting alls i tungvikten.
Citera
2010-04-05, 16:33
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Jag håller med dig om att det inte är helt klockrent och svarar bara på några saker:

Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Intressant även om det givetvis vore bättre att kolla på den faktiska ranken då dessa mötte herrarna ifråga.

På ett sett, men ändå inte. Sylvia tex lär ju ha varit rankad ganska högt när han var UFC-champ, men det var ju på grund av bristande motstånd, så när han fick stryk mot Randy 2007 så var det ju en "oförtjänt" rankningplats. Eh, lite luddigt men hoppas du förstår vad jag menar.

Citat:
Att Couture är rankad 22:a är ju för att han helt enkelt kampanjerar som lätt tungviktare nu och är rankad där på de flesta sidor. Efter förlust mot Nogueira och Brock vore han utan tvekan kvar på en topp10 lista med förutsättning att han inte förlorat en till tungviktsmatch.

Det håller jag definitivt med om. Men det är samma sak, fast ändå inte, med Anderson Silva kontra Forest Griffin, sällan har någon förnedrats så mycket i en match, men ändå rankas Forrest en plats över Silva, som bara har gått 3(?) LHW-matcher.

Citat:
Sammanställningen gör ju åsikterna kring Overeem som "näst bäst i världen" rent sinnessjuka.
Jo, det är ganska anmärkningsvärt.

Citat:
5 år känns också som en otroligt lång period i denna sport.

Det är sant, men samtidigt så går ju fighterserna 1-2, max 3 matcher per år.
Citera
2010-04-05, 16:57
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ptja. Fast detta blir lite som att ranka fighters i mma baserat på deras adcc resultat.

I mma har Overeem inte mött NÅGON de senaste åren.
Citera
2010-04-05, 20:46
Medlem
samurajsandals avatar
är det bara jag som är trött på att försvara Fedor mot alla UFC krigare som finns nu för tiden som sväljer vad UFC hype machine spottar ut?
Citera
2010-04-05, 21:00
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samurajsandal
är det bara jag som är trött på att försvara Fedor mot alla UFC krigare som finns nu för tiden som sväljer vad UFC hype machine spottar ut?
Nej du är inte ensam, men bidra gärna med din oändliga kunskap här i tråden.
Citera
2010-04-05, 22:11
Medlem
givves avatar
Folk som tror att Lesnar har en chans mot Fedor är dumma i huvudet, han är stor och stark jaa, men det är inte så att det skiljer oändligt mycket i styrka. Randy knuffade bak Brock, säger allt. Usel striking, inte världens bästa groundgame, låg smärttolerans mot submissions. Däremot finns det andra intressanta fighters, Velasquez och JDS bidrar med intressanta problem.
Citera
2010-04-05, 22:22
Medlem
Ballongpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Folk som tror att Lesnar har en chans mot Fedor är dumma i huvudet, han är stor och stark jaa, men det är inte så att det skiljer oändligt mycket i styrka. Randy knuffade bak Brock, säger allt. Usel striking, inte världens bästa groundgame, låg smärttolerans mot submissions. Däremot finns det andra intressanta fighters, Velasquez och JDS bidrar med intressanta problem.

Brock har en jävligt bra kontroll i sitt top game vilket han visade mot Frank Mir andra gången, att han skulle ha låg smärttolerans fattar jag inte hur du kommit fram till överhuvudtaget? För att han klappade på en kneebar i sin andra MMA-match? Det var snarare orutin än smärttolerans då han helt enkelt inte visste hur han skulle ta sig ur situationen och sitter man då i en kneebar är det jävligt mycket smartare att klappa tidigare snarare än senare.

Sen undrar jag vad du ser i JDS som inte Arlovski hade att erbjuda? Och nej, det är inte hakan, den situationen där Arlovski blev knockad mot Fedor skulle 99% av alla fighters åka i backen.
Citera
2010-04-05, 22:35
Medlem
givves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongpojken
Brock har en jävligt bra kontroll i sitt top game vilket han visade mot Frank Mir andra gången, att han skulle ha låg smärttolerans fattar jag inte hur du kommit fram till överhuvudtaget? För att han klappade på en kneebar i sin andra MMA-match? Det var snarare orutin än smärttolerans då han helt enkelt inte visste hur han skulle ta sig ur situationen och sitter man då i en kneebar är det jävligt mycket smartare att klappa tidigare snarare än senare.

Sen undrar jag vad du ser i JDS som inte Arlovski hade att erbjuda? Och nej, det är inte hakan, den situationen där Arlovski blev knockad mot Fedor skulle 99% av alla fighters åka i backen.

Oj, sen när har det blivit svårt för en hyffsad fighter att kontrollera Frank Mir på marken? Den snubben hör inte ens hemma i top10 egentligen, enbart tack vare vinsten mot en skadad och avdankad Nog. Det finns inte en chans att han skulle kunna kontrollera fedor på marken, det är väldigt svårt att förberreda sig för en sådan fighter. Finns ingen tungviktare som är så stark, men som samtidigt är så smidig och rör sig som en lättviktare.

Inte visste hur man tog sig ur en kneebar? Tror du han hade tränat en vecka eller? Brock har tränat BJJ sen 2006, enligt sitt camp var han på lila bälte inför matchen mot Randy, då ska man veta sånt.

Angående JDS, tjaa, väldigt bra händer, även om arlovski säkert har bättre händer tekniskt, betydligt tajtare, så gör han en riktigt dålig grej, nämligen att han håller hakan uppe, och vi såg ju alla vad som hände mot Rogers. JDS har dessutom ett bra td försvar och ett hyffsat ground game, kan säkert ställa till med minst lika mycket om inte mer än vad en prime cro cop kunde ha gjort.
Citera
2010-04-05, 23:32
Medlem
Ballongpojkens avatar
Citat:
Oj, sen när har det blivit svårt för en hyffsad fighter att kontrollera Frank Mir på marken? Den snubben hör inte ens hemma i top10 egentligen, enbart tack vare vinsten mot en skadad och avdankad Nog. Det finns inte en chans att han skulle kunna kontrollera fedor på marken, det är väldigt svårt att förberreda sig för en sådan fighter. Finns ingen tungviktare som är så stark, men som samtidigt är så smidig och rör sig som en lättviktare.

Det är ingen annan som lyckats göra något liknande mot Mir som Brock gjorde det så det är en jävligt konstig slutsats du kommer till. Den enda som avslutat Mir på marken förutom Lesnar är Ian Freeman och då jobbade Frank hela tiden på olika submissions.
Och för att spela devils advocate så lyckades Brett Rogers ställa sig upp på bara sekunder i första ronden mot Fedor, han lyckades dessutom svepa Fedor. Jag tror definitivt att någon av monsterbrottarna(Lesnar, Carwin, Velasquez) kan kontrollera Fedor på marken och även när det kommer till dirty boxing mot buren, i alla fall om Fedor skulle göra samma saker mot någon av dom tre ovannämnda som han gjorde i samma situation mot Rogers. (För att klargöra så håller jag inte någon av de tre som favoriter mot Fedor i nuläget men alla tre har större chans att ta hem det än vad exempelvis Rogers hade..)

Citat:
Inte visste hur man tog sig ur en kneebar? Tror du han hade tränat en vecka eller? Brock har tränat BJJ sen 2006, enligt sitt camp var han på lila bälte inför matchen mot Randy, då ska man veta sånt.

GSP har svart bälte men han kunde inte avsluta varken en armbar eller kimura mot Dan Hardy. Sedan är det dessutom en enorm skillnad på tävling och träning när det kommer till BJJ/SW/MMA och vad är det som säger att inte Lesnar fick panik i den situationen på grund av för lite erfarenhet?
För att citera Lesnar själv från en intervju innan UFC 100:
""I have come a long way on the ground since my first UFC fight," said Lesnar, who is 2-1 in the Octagon. "I will be much better prepared this time around"
http://sports.espn.go.com/extra/mma/...ory?id=3806365
Citera
2010-04-06, 11:25
Medlem
givves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongpojken
Det är ingen annan som lyckats göra något liknande mot Mir som Brock gjorde det så det är en jävligt konstig slutsats du kommer till. Den enda som avslutat Mir på marken förutom Lesnar är Ian Freeman och då jobbade Frank hela tiden på olika submissions.
Och för att spela devils advocate så lyckades Brett Rogers ställa sig upp på bara sekunder i första ronden mot Fedor, han lyckades dessutom svepa Fedor. Jag tror definitivt att någon av monsterbrottarna(Lesnar, Carwin, Velasquez) kan kontrollera Fedor på marken och även när det kommer till dirty boxing mot buren, i alla fall om Fedor skulle göra samma saker mot någon av dom tre ovannämnda som han gjorde i samma situation mot Rogers. (För att klargöra så håller jag inte någon av de tre som favoriter mot Fedor i nuläget men alla tre har större chans att ta hem det än vad exempelvis Rogers hade..)

GSP har svart bälte men han kunde inte avsluta varken en armbar eller kimura mot Dan Hardy. Sedan är det dessutom en enorm skillnad på tävling och träning när det kommer till BJJ/SW/MMA och vad är det som säger att inte Lesnar fick panik i den situationen på grund av för lite erfarenhet?
För att citera Lesnar själv från en intervju innan UFC 100:
""I have come a long way on the ground since my first UFC fight," said Lesnar, who is 2-1 in the Octagon. "I will be much better prepared this time around"
http://sports.espn.go.com/extra/mma/...ory?id=3806365

Pee De pano gjorde exakt samma sak, likaså Brandon Vera, båda stoppade honom från halvguarden. Sen svepte inte Rogers fedor min vän, fedor rullade för en kimura och då hamnar man i fullguard.. Angående att Rogers bara ställde sig upp mot fedor, han gör också misstag såklart, blev lite för ivrig istället för att etablera stabil possition. De du hänvisar till är inga monsterbrottare, läs på förfan, dom var bra collegebrottare för några år sedan. Ingen har lyckats hantera fedor på marken så jag tror definitivt inte lesnar kan göra det, inte Carwin heller för den delen.

Cain är inte mycket större än fedor, brukar väga in på 240 lbs, fedor har varit allt ifrån 227-237, tror inte att han är starkare heller. Fedors stil passar perfekt mot fristilsbrottare, grymt sprawl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in