Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Hej, hur har det gtt fr dig?
Om du kan skta det snyggt s kan cannabis vara en betydligt bttre vn n glaset.
ven om du vljer att berusa dig 24/7 s kommer det att vara rena hlsokuren jmfrt med alkoholen. S lnge du hller dig till det, och som sagt skter det snyggt. (Vilket r en baggis jmfrt med alkohol.) Du verkar uppstyrd i vrigt s du klarar det galant om du ger dig fan p det!
Hade sjlv garanterat inte kunnat klippa med alkoholen annars. Nu snart tre r alkoholfri och det knns som att lkningen pgr n idag, bde sjlsligt och fysiskt. Kanske mitt livs bsta beslut.
Cannabis r inte min grej, dessvrre. Har haft perioder d jag rkt en del med vnner som r regelbundna anvndare. I slutet av dagen blir jag mest ngslig och orolig av det, ven om det har sina stunder.
Citat:
Ursprungligen postat av
PardonMyFrench
Hur har det gtt fr dig? Knner igen mig rtt mycket i det du skriver. Jag ruttnar ocks inifrn. Senaste ret har jag brjat frfalla. Supit mig dyngrak ensam hemma 2-3 dagar i veckan. Lngtat efter urskter att bara ta ett glas. Men ett glas slutat ofta med 2-3 flaskor och minnesluckor. Nu r det slut med det. Jag ska lyckas!
Sjlvklart kan och ska du lyckas. Du verkar ha helt rtt instllning.
Jag drack ett par gnger i december. Stillsamma kvllar med familj och vnner, ngra glas och inget mer. Helt okontroversiellt m a o. Men trots det har jag bestmt mig fr total avhllsamhet nu p obestmd tid, som jag var inne p tidigare. Tror jag mste omdefiniera hela mitt frhllande till alkohol. Kanske kommer jag aldrig dricka igen, kanske brjar jag igen. Det viktigaste r att jag tminstone ger mig sjlv en "chans" vara helt nykter en lngre period och jag knner mig helt tillfreds med att vara det, s till den grad att jag t o m sagt till kollegor att jag numera inte dricker alkohol. Var p en after work igr dr jag drack alkoholfritt t. ex. Jag ska inte ha ngra medaljer fr det, men det knns bra inombords att ta steget s tydligt utt. Har knappt ftt en frga om det, vet inte om jag har haft tur men folk har varit vldigt chill med det. Det enda jag sagt r att jag inte knner ngon lust att dricka lngre, jag tror inte mina problem varit jtteknda sedan tidigare iofs.
Jag har heller inte gtt p ngra mten eller s, knner inte behovet. Har brjat gymma lite smtt och tycker det knns bra ven om det var fruktansvrt den frsta veckan. Mr bttre n vad jag gjorde nr jag skrev mitt inlgg hr sist. Och jag skulle ljuga om jag sa att det inte r en hrlig knsla av mallighet som kommer ver en nr man sitter och smuttar p en club soda medan man ser kollega efter kollega dynga ner sig med irish coffee och flera flaskor vin. Det r en nrmast osund knsla av skadegldje att tnka p hur de mdde imorse som jag nd tillter mig sjlv att knna.