2022-07-09, 13:56
Medlem
DerWahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalaka
Bara sluta o supa! Allt blir bttre! O r man 30+ O gr p krogen s knns det som man r en Looser
Brja gymma/fiska o hng med vettiga mnniskor!
Du vet vad man sger: Endast en loser skriver loser med tv o.
Citera
2022-07-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn
Du vet vad man sger: Endast en loser skriver loser med tv o.

Sup lugnt <3
Citera
2022-08-14, 15:51
Medlem
haresEars avatar
Trevlig trd, har sjlv tagit beslutet att inte dricka mer. Anledningarna r mnga, det skall bli intressant att se hur det gr, och jag r dmjuk infr att det kommer finnas sug.
Citera
2022-10-29, 13:32
Medlem
Efter en kalasfylla med blackout och konstiga tankar blandat med minnen att man blivit ddshotad och jagad (falska minnen tror jag)
s har jag slutat dricka.

En mnad nykter och knns bra.

Ngon annan som har ngra rd p hur man kan sga till p fest att man inte ska dricka?

Vill inte tappa hela sociala umgnget.
Citera
2022-10-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angestfranskogen
Efter en kalasfylla med blackout och konstiga tankar blandat med minnen att man blivit ddshotad och jagad (falska minnen tror jag)
s har jag slutat dricka.

En mnad nykter och knns bra.

Ngon annan som har ngra rd p hur man kan sga till p fest att man inte ska dricka?

Vill inte tappa hela sociala umgnget.
Frga om de har alkoholfri l eller mineralvatten, det du fredrar.
Citera
2022-10-29, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary

En cola med sugrr och is fungerar ocks, kanske t.o.m. en citron.
Citera
2022-10-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary

Citat:
Ursprungligen postat av neix
En cola med sugrr och is fungerar ocks, kanske t.o.m. en citron.

Knner bara att stmningen blir smre om man sger att man inte dricker.
Ska kanske vara chauffr istllet varje gng.
Citera
2022-10-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angestfranskogen
Knner bara att stmningen blir smre om man sger att man inte dricker.
Ska kanske vara chauffr istllet varje gng.

Visar dom inte respekt fr dig och ditt beslut, varfr ska du respektera dom? Ditt beslut r respekt, svrt och tungt. Vill dom stjlpa dig s r dom inte dina vnner.
Citera
2022-11-01, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Visar dom inte respekt fr dig och ditt beslut, varfr ska du respektera dom? Ditt beslut r respekt, svrt och tungt. Vill dom stjlpa dig s r dom inte dina vnner.

Det har du rtt i.
Citera
2022-11-22, 23:39
Medlem
Holgersons avatar
Kaosfyllerist sedan 17 rs lder. 30+ i dag. Har tnkt "aldrig mer" regelbundet i ver 15 r, till fljd av jobbiga minneslucksfyllor som ibland resulterat i fyllecell, slagsml, brk men som allra oftast mest slutat i en nerspydd sng eller en kebab i soffan. Inga charmiga konsekvenser, men heller inte livsfrndrande.

Men nu knns det annorlunda. Nu vill jag verkligen inte mer.

Jag har, som tur r, ett bra jobb, ett fint hem och en relativt ordnad ekonomi. Men det hnger p en skr trd. Det senaste ret har festandet gtt frn semi-normalt under pandemiren till att accelerera fullstndigt. Jag har knarkat fr frsta gngen p nstan tio r, tagit bde kokain och rkt cannabis obrytt och ppet. Allt som en fljd av alkoholbruket som gr att jag tappar omdmet. Fortstter jag som jag gr nu s kan jag hamna snett vilken helg som helst och frlora jobb och i frlngningen ocks hem. Minnesluckorna avlser varandra n i dag och fast jag intalar mig sjlv att jag verkligen, verkligen inte vill bli berusad p det sttet lngre och stta mig i situationer som gr att jag knner ngest dagen efter s fortstter jag att gra det, vecka efter vecka.

Dessutom r jag kraftigt verviktig och lider av hgt blodtryck. Mitt ex hrde av sig fr ngra mnader sen och frgade hur jag mdde. Ja, hur fan mr man.

lskar alkoholens tidiga effekter. Knslan efter ett glas vin eller tv. l, vin och en rkig whisky r liksom en del av mig och min identitet. Jag r en vinsamlare och lite av en lknnare. Har hllit i lprovningar under ett antal r. Men problemet r att jag i 8 fall av 10 inte kan sluta efter de dr tv inledande glasen. Jag faller verbord nstan jmt. Nu r jag i en situation dr jag knner att jag liksom lngsamt frruttnar inifrn fr varje helg som passerar blir mitt liv allt sorgligare. Snart r glaset min enda vn. Och nr som helst kan jag gra det dr misstaget som aldrig gr att reparera. Funderar p att g p ett mte, men r heller inget fan av att lgga ut mina bekymmer ppet i hnderna p andra (mer n anonymt p Flashback, hehe). Vad sger andra som kanske har en liknande bakgrund som mig?
Citera
2022-11-23, 08:50
Medlem
Har varit nykter sen i somras, har aldrig haft problem med spriten. Dricker inte p vardagar och jobbar varannan helg. Har tappat suget helt. S i augusti tog jag beslutet att inte dricka mer. Det r s sknt.
Citera
2022-11-25, 00:18
Medlem
Jag gillar inte idn med att vara nykterist och att sluta med ngot helt.

South Park avsnittet "Bloody Mary" beskriver det bra, "all or nothing is easy" medan de sger att det som r bra r disciplin.

Allt eller inget r fr ltt, det r ett tecken p svaghet, no offense. Varfr ska man sluta med ngot man gillar, nr man KAN ha en hlsosam relation med det. Ta ett sexpack varje fredag, inget mer, hller man sig till det r det inga problem alls.

Om du inte klarar att dricka s begrnsat mste du ta tag i ditt liv och lra dig disciplin, inte skylla p alkoholen och sluta helt, det r lite fegt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in