Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
Är du finare än oss alkisar för att du inte dricker? Ta en sup o va som en människa istället!
Haha, nej jag anser mig inte vara finare än någon.
Men jag hade kommit till en punkt då alkoholen inte bara var en trevlig sällskapsdryck, utan då man satt och spelade dator och tryckte ner 6-8 starköl på vardagar, och då man utan att det var någon speciell anledning lätt drack 14-16 öl över en lördag.
Så, förra helgen tog jag mig en rejäl fylla (månatlig middag i goda vänners sällskap där stora mängder aquavit, vin och öl slank ner i allas strupar) och bestämde mig för att hålla mig ifrån alkoholen på obestämd tid.
Jag insåg kort sagt att det inte var hälsosamt, varken fysiskt eller psykiskt att fortsätta på det sättet jag höll på.
Detta började förra året någon gång, då jag hade lite privataproblem, och började dricka mer och mer, var en trevlig bedövning så att säga.
Eller egentligen började det innan det, men det var först förra året som det gick upp på den nivå som denna.
Men som jag skrev i min första post, så eftersom jag inte drack mig redlös och heller inte "festade" så tänkte jag inte så mycket på att det var stora mängder jag drack.
Kom mer eller mindre bakfull till jobbet de flesta dagar i veckan, magen var skit, den allmänna hälsan började fallera osv osv.
Så, utan att se ner på folk som dricker eller nyttjar andra droger för den delen, så bestämde jag mig helt enkelt att detta får vara nog.
Jag ser mig själv gärna avnjuta en pint i solen nästa sommar, men först måste jag få ordning på mitt liv och mina prioriteringar.