2008-08-18, 18:25
Moderator
^Eazs avatar
Hejsan

D det finns sluta rka/snusa/diverse droger trdar i olika underforum s tnkte jag skapa en trd om att sluta dricka alkohol.

Jag skte men hittade ingen trd.
Finns det ngra andra hr p forumet som slutat med alkohol av olika anledningar?

Personligen kan jag faktiskt sga att jag lagt all alkohol p hyllan tills vidare.

Och Boende p den grna n Irland s r det inte det lttaste med all god Stout

Men knner att det blivit lite mycket det sista ret, iaf 5-6 ggr i veckan med ngon form av alkohol, kanske 5-6 l p vardagar osv, lite mer p helger(12-16 pints ver dagen) nr man sitter och glor p fotboll frn 12 snret p dagen.

Dock eftersom det inte har festats, s har man inte tnkt p den extrema konsumtion det faktiskt varit.

S, sen frra lrdagen har jag inte rrt en droppe alkohol, och ska hlla mig borta ifrn det ett tag.

Det ihop med att jag kommit igng med trningen igen efter en lngre tids skada (och motivationsbrist) s knde jag att det gick t helvete med att frska trna de dagar man ftt i sig 6 l dagen innan.. Vilket som jag skrev ovan hnde ganska ofta.

S, 9 dagar helt alkoholfri. Det r nog det lngsta sen jag flyttade till Irland November 2003. Som sagt, inte den lttaste n att vara alkoholfri p med tanke p pubkulturen.

Andra erfarenheter?

Edit:
Sg denna trd ang. baksidor av drickande: Den strsta anledningen till att inte drickahttps://www.flashback.org/showthread.php?t=219318

Dock s vill jag inte diskurera nackdelarna som sdana, utan vad som fick andra att lgga alkoholen p hyllan?

Vad ni dricker nr ni gr ut med vnner som dricker osv.
Senast redigerad av ^Eaz 2008-08-18 kl. 18:29.
Citera
2008-08-18, 18:29
Medlem
Jag har tnk dra ner p de i 2 rs tid... Har haft en vit helg sen dess och d hade jag halsfluss.
Ngra tips?
Citera
2008-08-18, 18:41
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Jag har tnk dra ner p de i 2 rs tid... Har haft en vit helg sen dess och d hade jag halsfluss.
Ngra tips?
Ja, det r frsta veckan som r tung, innan alkoholsuget hunnit lgga sig. Sen s r det lugnt.

( ska vara vit p obestmd tid p g a fr mycket vardags- +helglande).
Citera
2008-08-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Ja, det r frsta veckan som r tung, innan alkoholsuget hunnit lgga sig. Sen s r det lugnt.

( ska vara vit p obestmd tid p g a fr mycket vardags- +helglande).

Problemet ligger i att alla mina polare super minst 2dgr/vecka.

Att sluta dricka blir som att bryta med dom. Fr att g p fest utan att dricka, ja de funkar fan inte.
Citera
2008-08-18, 20:37
Bannlyst
Jag har dragit ner p landet, eller rttare sagt hller p. Min anledning r min vervikt som jag vill f bukt med. En av anledningarna r att jag mr skitbra trots mina 112kg men risken r verhngande att jag stryker dit p nn icke-reversibel sjukdom ssom Diabetes och det skulle jag aldrig frlta mig sjlv fr.

S landet med polarna r nerdraget till var tredje var fjrde helg ungefr, en dag d. Ett par pils hemma en fredagskvll tillter jag mig dock. Likas har jag lagt om dieten helt och r p vg ner nu, tror att jag krupit under 100 strcket men r inte sker, har ingen vg fr tillfllet. Det knns i alla fall s.
Och japp, jag r sker p att len r boven i mitt drama. Vid ett tidigare tillflle drog jag ner till var tredje helg under 3 mnaders tid, jag kkade som vanligt, och d gick jag ner frn 105 till 83. S visst fan r det pilsen som r boven. Och istllet fr att festa jrnet och ligga och vara bakis dan efter s jobbar jag istllet..

S, min anledning r att tnka om innan ntt hnder jag inte kan f ogjort, sjukdom eller annan dumhet.

Fast den fredagen som r min, d blir det allt p en gng, feta grillade revben, cheezballs, rubbet...
Senast redigerad av Schnitzel Fritz 2008-08-18 kl. 20:41.
Citera
2008-08-18, 20:52
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Problemet ligger i att alla mina polare super minst 2dgr/vecka.

Att sluta dricka blir som att bryta med dom. Fr att g p fest utan att dricka, ja de funkar fan inte.
Tja, d fr du nog dra ner p umgnget med dem.
Att vara p fest dr alla r fulla och man sjlv nykter r precis som du sger helt vrdelst.
Citera
2008-08-18, 20:53
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Jag har dragit ner p landet, eller rttare sagt hller p. Min anledning r min vervikt som jag vill f bukt med. En av anledningarna r att jag mr skitbra trots mina 112kg men risken r verhngande att jag stryker dit p nn icke-reversibel sjukdom ssom Diabetes och det skulle jag aldrig frlta mig sjlv fr.

S landet med polarna r nerdraget till var tredje var fjrde helg ungefr, en dag d. Ett par pils hemma en fredagskvll tillter jag mig dock. Likas har jag lagt om dieten helt och r p vg ner nu, tror att jag krupit under 100 strcket men r inte sker, har ingen vg fr tillfllet. Det knns i alla fall s.
Och japp, jag r sker p att len r boven i mitt drama. Vid ett tidigare tillflle drog jag ner till var tredje helg under 3 mnaders tid, jag kkade som vanligt, och d gick jag ner frn 105 till 83. S visst fan r det pilsen som r boven. Och istllet fr att festa jrnet och ligga och vara bakis dan efter s jobbar jag istllet..

S, min anledning r att tnka om innan ntt hnder jag inte kan f ogjort, sjukdom eller annan dumhet.

Fast den fredagen som r min, d blir det allt p en gng, feta grillade revben, cheezballs, rubbet...
Gtt.
Festar du till det varje fredag med ngra brs och onyttig mat?
Citera
2008-08-18, 21:00
Medlem
"Slutade" dricka fr ca ett halvr sedan. Det har vl hnt att jag ngon gng d och d varit p fest och krkat lite, men det r inte s att jag sitter hemma och lar vid TVn eller att jag kr lkvllar lngre.

Anledningen r obefintlig. Jag r egentligen likgiltig till huruvida jag skall dricka eller inte. Det bara kom en dag d jag helt oskt slogs av att "n, jag r inte s sugen p l idag." Sedan dess har det bara blivit mindre och mindre.

Det r lite lustigt att samma sak har hnt med andra saker ocks. Bl. a. lsk liksom godis... Men inte fan mr jag bttre fr det!
Citera
2008-08-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Hejsan

D det finns sluta rka/snusa/diverse droger trdar i olika underforum s tnkte jag skapa en trd om att sluta dricka alkohol.

Jag skte men hittade ingen trd.
Finns det ngra andra hr p forumet som slutat med alkohol av olika anledningar?

Personligen kan jag faktiskt sga att jag lagt all alkohol p hyllan tills vidare.

Och Boende p den grna n Irland s r det inte det lttaste med all god Stout

Men knner att det blivit lite mycket det sista ret, iaf 5-6 ggr i veckan med ngon form av alkohol, kanske 5-6 l p vardagar osv, lite mer p helger(12-16 pints ver dagen) nr man sitter och glor p fotboll frn 12 snret p dagen.

Dock eftersom det inte har festats, s har man inte tnkt p den extrema konsumtion det faktiskt varit.

S, sen frra lrdagen har jag inte rrt en droppe alkohol, och ska hlla mig borta ifrn det ett tag.

Det ihop med att jag kommit igng med trningen igen efter en lngre tids skada (och motivationsbrist) s knde jag att det gick t helvete med att frska trna de dagar man ftt i sig 6 l dagen innan.. Vilket som jag skrev ovan hnde ganska ofta.

S, 9 dagar helt alkoholfri. Det r nog det lngsta sen jag flyttade till Irland November 2003. Som sagt, inte den lttaste n att vara alkoholfri p med tanke p pubkulturen.

Andra erfarenheter?

Edit:
Sg denna trd ang. baksidor av drickande: Den strsta anledningen till att inte drickahttps://www.flashback.org/showthread.php?t=219318

Dock s vill jag inte diskurera nackdelarna som sdana, utan vad som fick andra att lgga alkoholen p hyllan?

Vad ni dricker nr ni gr ut med vnner som dricker osv.
r du finare n oss alkisar fr att du inte dricker? Ta en sup o va som en mnniska istllet!
Citera
2008-08-18, 23:08
Medlem
knoxahs avatar
Jag har inte rd att supa lngre, rknas jag d? Stal lite sprit nr jag var hemma hos farsan men hann inte bli full innan jag var tvungen att dra, s jag antar att jag hr hemma hr...
Citera
2008-08-19, 11:49
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
r du finare n oss alkisar fr att du inte dricker? Ta en sup o va som en mnniska istllet!

Haha, nej jag anser mig inte vara finare n ngon.

Men jag hade kommit till en punkt d alkoholen inte bara var en trevlig sllskapsdryck, utan d man satt och spelade dator och tryckte ner 6-8 starkl p vardagar, och d man utan att det var ngon speciell anledning ltt drack 14-16 l ver en lrdag.

S, frra helgen tog jag mig en rejl fylla (mnatlig middag i goda vnners sllskap dr stora mngder aquavit, vin och l slank ner i allas strupar) och bestmde mig fr att hlla mig ifrn alkoholen p obestmd tid.

Jag insg kort sagt att det inte var hlsosamt, varken fysiskt eller psykiskt att fortstta p det sttet jag hll p.

Detta brjade frra ret ngon gng, d jag hade lite privataproblem, och brjade dricka mer och mer, var en trevlig bedvning s att sga.
Eller egentligen brjade det innan det, men det var frst frra ret som det gick upp p den niv som denna.

Men som jag skrev i min frsta post, s eftersom jag inte drack mig redls och heller inte "festade" s tnkte jag inte s mycket p att det var stora mngder jag drack.

Kom mer eller mindre bakfull till jobbet de flesta dagar i veckan, magen var skit, den allmnna hlsan brjade fallera osv osv.

S, utan att se ner p folk som dricker eller nyttjar andra droger fr den delen, s bestmde jag mig helt enkelt att detta fr vara nog.

Jag ser mig sjlv grna avnjuta en pint i solen nsta sommar, men frst mste jag f ordning p mitt liv och mina prioriteringar.
Senast redigerad av ^Eaz 2008-08-19 kl. 12:01.
Citera
2008-08-19, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Gtt.
Festar du till det varje fredag med ngra brs och onyttig mat?

Nej, typ var tredje och sen s en "vanlig" fredag kan jag kpa ngra finl och glo p en film bara och ta ntt vettigt.

Funkar fr mig, kommer inte g fort men jag kommer inte trttna heller, kul att man kan bja sig framt nu och dra p sig strumpor med bda hnderna.. haha. Brjar p gym igen om cirka 3 mnader, d br jag ha lyckats komma ner till 90 och trning fr fixa sista biten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in