Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
r du finare n oss alkisar fr att du inte dricker? Ta en sup o va som en mnniska istllet!
Haha, nej jag anser mig inte vara finare n ngon.
Men jag hade kommit till en punkt d alkoholen inte bara var en trevlig sllskapsdryck, utan d man satt och spelade dator och tryckte ner 6-8 starkl p vardagar, och d man utan att det var ngon speciell anledning ltt drack 14-16 l ver en lrdag.
S, frra helgen tog jag mig en rejl fylla (mnatlig middag i goda vnners sllskap dr stora mngder aquavit, vin och l slank ner i allas strupar) och bestmde mig fr att hlla mig ifrn alkoholen p obestmd tid.
Jag insg kort sagt att det inte var hlsosamt, varken fysiskt eller psykiskt att fortstta p det sttet jag hll p.
Detta brjade frra ret ngon gng, d jag hade lite privataproblem, och brjade dricka mer och mer, var en trevlig bedvning s att sga.
Eller egentligen brjade det innan det, men det var frst frra ret som det gick upp p den niv som denna.
Men som jag skrev i min frsta post, s eftersom jag inte drack mig redls och heller inte "festade" s tnkte jag inte s mycket p att det var stora mngder jag drack.
Kom mer eller mindre bakfull till jobbet de flesta dagar i veckan, magen var skit, den allmnna hlsan brjade fallera osv osv.
S, utan att se ner p folk som dricker eller nyttjar andra droger fr den delen, s bestmde jag mig helt enkelt att detta fr vara nog.
Jag ser mig sjlv grna avnjuta en pint i solen nsta sommar, men frst mste jag f ordning p mitt liv och mina prioriteringar.