2008-11-21, 20:56
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Ja det har ju jag t.o.m sagt förut att det är lite svagt med rejäla bevis.
Men om man ser indicierna och sen ser vissa andra saker som tydligt visar mer än att det bara handlar om stalking.
Står tydligt om man vill se vissa datum när saker förändras och allt blir till mer och mer hat.
Det är min tolkning av det som framgått av FU.n

Jag respekterar din åsikt.

När tycker du att det förändras som du säger? Blir mer hat? Lite nyfiken på hur du ser det.
2008-11-21, 21:00
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag respekterar din åsikt.

När tycker du att det förändras som du säger? Blir mer hat? Lite nyfiken på hur du ser det.

Nope svarar inte på den här men som jag ser det så är det ganska så tydligt när och varför.
Det står som sagt redan i FU.n
2008-11-21, 21:02
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
CS har föjlt efter/uppsökt T
CS har gett T obehag....tänk på självmordsförsöket i mars 2007, samt adoptionsbrevet

Men om man tänker sig CS som stalker av den typen som skuggar sitt X till alla dygnets tider, så är hon inte en stalker

CS behöver inte vara en stalker. T kanske inte alls kände obehag. Vem vet det? Förutom T och CS?
2008-11-21, 21:02
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Ditt tillägg: Jag kan inte svara då jag inte har fup från Esa R. Men som helsepersonell anser jag at livreddande arbete skal komma först!!! I Arbogasaken har de livräddare som kom til brottsplatsen redogjort mycket godt med ord och teckning. Jag anser det som största kränkning av alla, at visa bilder av offer i en hjälplös situasjon, brott eller olycka!!!. Det mest intima, skjöra, nakna ogonblick i livet tilhör inte dej eller meg. De är privata.....(prinsessa Diana er et eksempel på hur långt nogon kan gå)

Jag håller helt och hållet med dig, om vi talar om att dylika bilder inte bör vara till allmänhetens beskådan (i media eller på nätet). Däremot kan det vara viktigt att de tas, för utredningsarbetets skull. I Arboga verkar inte detta ha skett.

Allmänt sett kan brottsplatsfoton på offren vara betydelsefulla även vid förhör av misstänkta (trots att det blev tvärfel i fallet Tommie Karim då han senare visade sig vara oskyldig, och hade blivit lika fel om de visats för NJ med uppmaningar om att erkänna Arbogadådet). I fall där gm har förträngt grova brott kan bilder påminna denne, och erkännande komma. Det finns många exempel på det. Mördaren från Gällivare vägrade titta på foton av Carolin Stenwalls kropp, troligtvis medveten om att det kunde väcka minnen och bli svårare att neka/förtränga vad som verkligen hade hänt.
2008-11-21, 21:05
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag håller helt och hållet med dig, om vi talar om att dylika bilder inte bör vara till allmänhetens beskådan (i media eller på nätet). Däremot kan det vara viktigt att de tas, för utredningsarbetets skull. I Arboga verkar inte detta ha skett.

Allmänt sett kan brottsplatsfoton på offren vara betydelsefulla även vid förhör av misstänkta (trots att det blev tvärfel i fallet Tommie Karim då han senare visade sig vara oskyldig, och hade blivit lika fel om de visats för NJ med uppmaningar om att erkänna Arbogadådet). I fall där gm har förträngt grova brott kan bilder påminna denne, och erkännande komma. Det finns många exempel på det. Mördaren från Gällivare vägrade titta på foton av Carolin Stenwalls kropp, troligtvis medveten om att det kunde väcka minnen och bli svårare att neka/förtränga vad som verkligen hade hänt.

Nu kan jag vara rejält ute och sväva, men dom som tar sådana foton är väl tekniska och dom var nog inte på plats innan ambulanserna redan åkt.
2008-11-21, 21:08
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Nu kan jag vara rejält ute och sväva, men dom som tar sådana foton är väl tekniska och dom var nog inte på plats innan ambulanserna redan åkt.

Det kan även andra poliser göra.
2008-11-21, 21:10
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:

Okey. Tack för upplysningen
2008-11-21, 21:17
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Jag hoppas inte du menar att polisen skulle ha sprungit med kamera i hallen och ta kort på brottsoffren i just detta fallet.
2008-11-21, 21:24
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Varför togs inga bilder av polisen i detta fallet? Av brottsplatsen.

Vem beslutar detta? Finns det regler för detta eller gör polisen som man själv vill från fall till fall?
2008-11-21, 21:24
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Tycker detta är lite som Palmemålet ändå, TR fäller och HR frikänner. Någon som instämmer? Eller kommer HR göra en helomvändning nu till skillnad från Palmemordet? Dvs fälla.

Har du fortfarande inte förstått att i Palmemordet så la tingsrätten stor vikt vid Lisbeths utpekande då de fällde C.P.
I Arbogafallet har inte tingsrätten tagit med E:s utpekande alls.
2008-11-21, 21:31
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Varför togs inga bilder av polisen i detta fallet? Av brottsplatsen.

Vem beslutar detta? Finns det regler för detta eller gör polisen som man själv vill från fall till fall?

Eftersom det låg 3 brottsoffer i hallen plus all ambulanspersonal som var där så var nog utrymmet klart begränsat. Risken är nog stor att man hade stört ambulanspersonalen i deras arbete.
2008-11-21, 21:31
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
CS behöver inte vara en stalker. T kanske inte alls kände obehag. Vem vet det? Förutom T och CS?

Jag skrev heller inte att hon var en stalker

T kände obehag....vid självmordsförsöket
Och tycker du verkligen han tog lätt på det ang adoptionsbrevet?
Har du ens läst om detta i FUP?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in