Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Med respekt till dig som är den enda i det övertygade gänget som på allvar har ifrågasatt TR:s slutsattser. På vilket sätt tycker du att indicierna bildar en kedja som visar på skuld bortom rimligt tvivel?
Om jag tar med precis alla led i den kedjan, så blir det ett mycket långt innlägg. Då skulle jag lika gärna kunna be dig läsa FUP igen
Men jag kan ju ta med några saker i alla fall....(Märk: jag skriver dem inte kronologiskt)
- Tågbiljetten som köptes kontant, till Arboga mordkvällen
- Andra tågbiljetter som också köptes kontat till Arboga, när hon i vanliga fall bara betalar med kort
- "Örebroresan" inkl. samtal til E's telefon
- Skorna som saknas, och CS alla turer kring sina skor
- Hammaren som saknas
- Jackan som saknas
- Bilden på huset i CS dator
- Alla sökningar på T, E och barnen
- Det faktum att CS raderat sin internett historik från den 17 och bakåt
- En lapp med adressen til huset i Verktygsgatan
- CS dårliga mentala hälsa, som hon vid flera tillfällen förklarar med att T brutit med henne
- CS hadde T's
arbetstider på en lapp....
inte öppettiderna till Smedjan
- Lögnen om hammaren på Skavsta. Jag tror detta var en konstruerad historia, vars syfte var att kunna förklara att hammaren var borta, om någon skulle fråga....Här tycker jag det är mycket anmärkningsvärt att CS gör ansträngningar/ljuger ang denna hammare, för den 18/3, då CS bafann sig på Skavsta, visste ingen annan änn mördaren att mordvapnet var en hammare. Ingen på Skavsta minns att de tagit en hammare från någon kring aktuell tid.
.....för att nämna några saker.
Det finns fler.
Man måste se helheten...sammanhanget i det hela också, inte bare lösryckta detaljer, det är viktigt.
EDIT: Jag glömde E's mycket omdiskuterade utpekande. Jag fäster lit till att hon öppnade dörren för CS, även om inte TR tycker det har något bevisvärde