2008-11-21, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Om Cs skulle frikännas, vad händer då? Får hon polisskydd ut ur landet eller får hon ta sig hem på eget bevåg? Kanske hon inte kommer levande hem till Hitler-land?

Nä jag tror Polisen börjar leta efter en gm de kan knyta till platsen för brottet.

Sen kan jag tipsa om att Hitler är död och sådana partier inte gillas i Tyskland, eller vill du att andra länder när de pratar om Sverige skall ta upp våra korståg i världen och döma oss efter det?
2008-11-21, 20:27
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om du glömmer det hemska brottet för en liten stund. Missförstå mig inte nu.
Gå igenom den indiciekedja som finns. Punkt för punkt. Glöm själva brottet. Det är viktigt för att du ska förstå vad jag menar. Då är det mesta indicier på att CS möjligen är intresserad av T. Kanske t.o.m. har stalkat honom. Inget mer.

Ja det har ju jag t.o.m sagt förut att det är lite svagt med rejäla bevis.
Men om man ser indicierna och sen ser vissa andra saker som tydligt visar mer än att det bara handlar om stalking.
Står tydligt om man vill se vissa datum när saker förändras och allt blir till mer och mer hat.
Det är min tolkning av det som framgått av FU.n
2008-11-21, 20:29
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Med respekt till dig som är den enda i det övertygade gänget som på allvar har ifrågasatt TR:s slutsattser. På vilket sätt tycker du att indicierna bildar en kedja som visar på skuld bortom rimligt tvivel?

Om jag tar med precis alla led i den kedjan, så blir det ett mycket långt innlägg. Då skulle jag lika gärna kunna be dig läsa FUP igen

Men jag kan ju ta med några saker i alla fall....(Märk: jag skriver dem inte kronologiskt)

- Tågbiljetten som köptes kontant, till Arboga mordkvällen
- Andra tågbiljetter som också köptes kontat till Arboga, när hon i vanliga fall bara betalar med kort
- "Örebroresan" inkl. samtal til E's telefon
- Skorna som saknas, och CS alla turer kring sina skor
- Hammaren som saknas
- Jackan som saknas
- Bilden på huset i CS dator
- Alla sökningar på T, E och barnen
- Det faktum att CS raderat sin internett historik från den 17 och bakåt
- En lapp med adressen til huset i Verktygsgatan
- CS dårliga mentala hälsa, som hon vid flera tillfällen förklarar med att T brutit med henne
- CS hadde T's arbetstider på en lapp....inte öppettiderna till Smedjan
- Lögnen om hammaren på Skavsta. Jag tror detta var en konstruerad historia, vars syfte var att kunna förklara att hammaren var borta, om någon skulle fråga....Här tycker jag det är mycket anmärkningsvärt att CS gör ansträngningar/ljuger ang denna hammare, för den 18/3, då CS bafann sig på Skavsta, visste ingen annan änn mördaren att mordvapnet var en hammare. Ingen på Skavsta minns att de tagit en hammare från någon kring aktuell tid.

.....för att nämna några saker.
Det finns fler.
Man måste se helheten...sammanhanget i det hela också, inte bare lösryckta detaljer, det är viktigt.

EDIT: Jag glömde E's mycket omdiskuterade utpekande. Jag fäster lit till att hon öppnade dörren för CS, även om inte TR tycker det har något bevisvärde
Senast redigerad av Frubeate 2008-11-21 kl. 20:34.
2008-11-21, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Ja det har ju jag t.o.m sagt förut att det är lite svagt med rejäla bevis.
Men om man ser indicierna och sen ser vissa andra saker som tydligt visar mer än att det bara handlar om stalking.
Står tydligt om man vill se vissa datum när saker förändras och allt blir till mer och mer hat.
Det är min tolkning av det som framgått av FU.n

Var är bevisen för att Cs varit i huset? Var är bevisen för att hon slagit ihjäl och misshandlat med en hammare? Var är mordvapnet? Var är bevisen för att de fotspår som hittats tillhör Cs? Det finns inga sådana och dessutom fick jag veta nyligen att E:s vittnesmål inte har något bevisvärde alls.
2008-11-21, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Men det är ju självklart att om man boertser från själva brottet så har inget mord skett = ingen mördare, möjligen en stalker!
Nu HAR ett mord skett o stalkern är liksom bortom rimliga tvivel en mördare.

Kan tipsa dig om att det är TVÅ mord och inte ett som du påstår, Stalkern i fallet är knappast stalker då hon inte förföljt T eller på annat sätt gett han obehag, slå gärna upp vad stalker är innan du låter munnen fladdra fritt.
Att läsa någons blogg dagligen eller kolla vart ens ex bor och hur är inte stalkande, kanske för de i arboga som inte känner till hur det fungerar i världen utanför.

Är det som du säger så är jag egentligen död, japp för mitt ex har kollat både blogg och hus, vi bor i samma stad. Undrar om det skulle hända mig något, åker hon ditt då? Kanske skulle hon se till att ha alibi dygnet runt ifalliatt...
2008-11-21, 20:36
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Du är ju konstig nu , så alla som är stalkers är mördare nu också? Ge mig fler bevis på detta tack.

SUCK!!!!
2008-11-21, 20:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Du är ju konstig nu , så alla som är stalkers är mördare nu också? Ge mig fler bevis på detta tack.
Det är ingen som har påstått det du skriver. Gör om gör rätt!

nackepa ska tömma sin PM-box.
2008-11-21, 20:39
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Var är bevisen för att Cs varit i huset? Var är bevisen för att hon slagit ihjäl och misshandlat med en hammare? Var är mordvapnet? Var är bevisen för att de fotspår som hittats tillhör Cs? Det finns inga sådana och dessutom fick jag veta nyligen att E:s vittnesmål inte har något bevisvärde alls.

Ja det är rätt. fråga mig.
Visste inte att jag jobbade för polis och åklagare.
Sen att jag råkar dela deras uppfattning är väl en annan sak.
Kan väl inte direkt påstå att jag tycker att det gått bra med alla försök med att försöka hitta DNA men shit happens och förut funka det jävligt bra att fälla utan DNA.
Så häng fan inte mig bara för jag tolkar FU.n som många andra.
2008-11-21, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Men det är ju självklart att om man boertser från själva brottet så har inget mord skett = ingen mördare, möjligen en stalker!
Nu HAR ett mord skett o stalkern är liksom bortom rimliga tvivel en mördare

Så ingen har påstått att stalkern är en mördare? Då har jag isåfall tolkat inlägget fel.
2008-11-21, 20:45
Medlem
Citat:
Så ingen har påstått att stalkern är en mördare? Då har jag isåfall tolkat inlägget fel.

Citat:

DET är det ingen som har påstått.
2008-11-21, 20:48
Bannlyst
Tycker detta är lite som Palmemålet ändå, TR fäller och HR frikänner. Någon som instämmer? Eller kommer HR göra en helomvändning nu till skillnad från Palmemordet? Dvs fälla.
2008-11-21, 20:49
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kan tipsa dig om att det är TVÅ mord och inte ett som du påstår, Stalkern i fallet är knappast stalker då hon inte förföljt T eller på annat sätt gett han obehag, slå gärna upp vad stalker är innan du låter munnen fladdra fritt.
Att läsa någons blogg dagligen eller kolla vart ens ex bor och hur är inte stalkande, kanske för de i arboga som inte känner till hur det fungerar i världen utanför.

Är det som du säger så är jag egentligen död, japp för mitt ex har kollat både blogg och hus, vi bor i samma stad. Undrar om det skulle hända mig något, åker hon ditt då? Kanske skulle hon se till att ha alibi dygnet runt ifalliatt...

CS har föjlt efter/uppsökt T
CS har gett T obehag....tänk på självmordsförsöket i mars 2007, samt adoptionsbrevet

Men om man tänker sig CS som stalker av den typen som skuggar sitt X till alla dygnets tider, så är hon inte en stalker

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in