2008-12-02, 18:46
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
13 personer i huset och kriminaltekniker som jobbar två timmar under mordkvällen innan de åker hem och har ledigt i 15 timmar.
Det känns som ett under att Västmanlandspolisen hittar sina egna rövar. Jag är inte förvånad att man missar spår.

Det är jag. Annars måste vi ju ha ett händelseförlopp som innebär att EJ, den enda som i huset kan göra motstånd om det är som hon påstår, blir nedklubbad innan hon ens vet tanken av att försvara sig. Hon måste i princip blivit oskadliggjord innan hon som sagt uppfattade vad som stod på. Hävdar fortfarande att det är otroligt att man inte hittat DNA från tyskan i form av typ hudrester under EJs naglar eller dylikt..
2008-12-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Men inte ett enda hårstrå tillhörande CS har ju heller aldrig funnits. EJ borde ju på något sätt gjort motstånd i form av knuffar eller så, hårstrån exempelvis faller ju av oerhört enkelt.
Hur mycket skulle du knuffa på någon som helt utan förvarning sopade en hammare i skallen på dig så att du for in i väggen?
2008-12-02, 18:47
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Enligt SKL är det inte alls konstigt att det saknas DNA spår från gärningsmannen. Och jag tror nog de har bättre koll på vad som är konstigt/inte konstigt än dig.

Står det utlåtandet med i FUP? Rätt sjukt att man kan ha ihjäl två personer, nästan tre, utan att lämna ett enda spår efter sig. Isådanafall har vi ju absolut ingen förstagångsförbrytare att handskas med, för sådan tur har ingen nybörjare.
2008-12-02, 18:49
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Men inte ett enda hårstrå tillhörande CS har ju heller aldrig funnits. EJ borde ju på något sätt gjort motstånd i form av knuffar eller så, hårstrån exempelvis faller ju av oerhört enkelt.

CS har håret uppsatt, enligt uppgift, och det förstår du väl att E inte fick en chans att göra motstånd. Slaget som träffar över örat sänker henne t
effektivt och omdelbart. Därefter har E haft fullt upp att skydda sig, med tanke på avvärjningskadorna på underarmarna, vilket resulterade i avslagna benpipor. När menar du att hon skulle haft möjlighet att knuffas?
2008-12-02, 18:51
Medlem
Citat:
Står det utlåtandet med i FUP? Rätt sjukt att man kan ha ihjäl två personer, nästan tre, utan att lämna ett enda spår efter sig. Isådanafall har vi ju absolut ingen förstagångsförbrytare att handskas med, för sådan tur har ingen nybörjare.
Du är inte läskunnig va? Det var typ 15 pers som arbetade inne i hallen och därmed så var alla spår borta. Det har ingenting med hur "duktig" GM var att göra. Om jag släpper ett sandkorn i en sandlåda och gräver runt lite kan du hitta det då?

Om den polis/ambulansman som var först på platsen hade kunnat konstatera att samtliga hade varit döda så hade möjligheten att finna spår efter CS ökat markant men som tur är så är prio 1 när det finns levande brottsoffer kvar på platsen inte att säkra spår utan att rädda liv.
2008-12-02, 18:52
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Det är jag. Annars måste vi ju ha ett händelseförlopp som innebär att EJ, den enda som i huset kan göra motstånd om det är som hon påstår, blir nedklubbad innan hon ens vet tanken av att försvara sig. Hon måste i princip blivit oskadliggjord innan hon som sagt uppfattade vad som stod på. Hävdar fortfarande att det är otroligt att man inte hittat DNA från tyskan i form av typ hudrester under EJs naglar eller dylikt..

Hävda på du. Vill du testa hur mycket du hinner försvara dig eller gå till attack så ställer säkert bävern upp och slår dig med hammaren ...
2008-12-02, 18:55
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Du är inte läskunnig va? Det var typ 15 pers som arbetade inne i hallen och därmed så var alla spår borta. Det har ingenting med hur "duktig" GM var att göra. Om jag släpper ett sandkorn i en sandlåda och gräver runt lite kan du hitta det då?

Om den polis/ambulansman som var först på platsen hade kunnat konstatera att samtliga hade varit döda så hade möjligheten att finna spår efter CS ökat markant men som tur är så är prio 1 när det finns levande brottsoffer kvar på platsen inte att säkra spår utan att rädda liv.

Självklart kan jag det. Om jag vet hur sandkornet ser (DNA) ut och att jag med 100% säkerhet vet att du lagt det där. Något jag inte kan styrka enbart att du vart någon kilometer ifrån sandlådan den aktuella tiden och bar ett par vans skor och jag i samma veva finner vans spår kring sandlådan
2008-12-02, 19:03
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Självklart kan jag det. Om jag vet hur sandkornet ser (DNA) ut och att jag med 100% säkerhet vet att du lagt det där. Något jag inte kan styrka enbart att du vart någon kilometer ifrån sandlådan den aktuella tiden och bar ett par vans skor och jag i samma veva finner vans spår kring sandlådan

Hur gör du om det sandkornet du känner igen är mosat, altså inte intakt?
hittar du det ändå?
2008-12-02, 19:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Vilket oxå är det scenario som utspelades.
Nu vet jag inte hur din agenda i att vara beredd ser ut med beredd på att bli anfallen var nog det sista E var när hon öppnade dörren för en kvinna som presenterar sig som -Hi, I´m Tine, samtidigt som hon tränger sig in i hallen o slår E medvetslös....
2008-12-02, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vilket oxå är det scenario som utspelades.
Nu vet jag inte hur din agenda i att vara beredd ser ut med beredd på att bli anfallen var nog det sista E var när hon öppnade dörren för en kvinna som presenterar sig som -Hi, I´m Tine, samtidigt som hon tränger sig in i hallen o slår E medvetslös....

Eller var det nån som sa "Hi I`m tiny", för då stämmer det på första minnet E hade om en kort brud med glasögon och får mig att tänka på Bruden T satte på i Stockholm i ett buskage på djurgården, nä han vet inte vad hon heter i efternamn.

Kan du då inte i samma veva förklara om det var E eller T minne som krångla när det gäller hemkomsten till huset tidigare på dagen, körde hon bil eller gick hon. För inte kan väl båda ha rätt...
Senast redigerad av beaver_se 2008-12-02 kl. 19:23.
2008-12-02, 19:22
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kan du då inte i samma veva förklara om det var E eller T minne som krångla när det gäller hemkomsten till huset tidigare på dagen, körde hon bil eller gick hon. För inte kan väl båda ha rätt...

Nej, det kan jag tyvärr inte svara på då detta inte fins redovisat i FUP.
Men jag kan hänvisa dej vidare med frågan:
per.stromback@polisen.se
2008-12-02, 19:25
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Hur gör du om det sandkornet du känner igen är mosat, altså inte intakt?
hittar du det ändå?

Om jag skulle veta hur sandkornet såg ut och om man skulle kunna DNAisera sandkorn skulle jag nog visst finna fragment från just det sandkornet.

Någon här talade om att VANS är allvädersskor, bara Christines..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in