2008-10-18, 18:41
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har bara frågat, inte menat att det skulle vara frågan om en piratkopia. Jag menar att det kanske lika gärna kan ha varit en annan sorts sko, som kan ha likadant utseende som VANS. Och det är därför jag undrar om vittnena varit säkra på att det varit just VANS-skor CS har haft och inte en annan sort (med annan sula, i så fall).

Har du fortfarande svårt att förstå att C.S ägt ett par sådana, att det finns bildbevis och att hon till slut erkänt att hon ägt ett par vans.
2008-10-18, 18:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Har du fortfarande svårt att förstå att C.S ägt ett par sådana, att det finns bildbevis och att hon till slut erkänt att hon ägt ett par vans.

Det var för att jag inte visste om hon har erkänt att hon har haft VANS eller om hon inte gjort det, som jag frågade. Har du svårt att förstå det?
2008-10-18, 18:44
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Är ju inget bevis för att det är de skorna som avtrycket kommer från, eller.

Det är en indicie, en stark indicie att C.S ägt ett par sådana och indicien blir starkare eftersom hon först nekade till att ha ägt ett par sådana skor. När hon blev överbevisad om det så erkände hon och påstod då att hon slängt dem i Berlin. Hur kunde hon minnas att hon slängt dem i Berlin när hon först nekar till att hon ägt några överhuvudtaget?
2008-10-18, 18:44
Bannlyst
Citat:

Läs om förhöret och vad tolken sa, istället för lögn kan du kanske använda ordet missuppfattning. åkis pratar om en sorts skor och tolk om ett par andra varvid svaren blir irriterade från C...
2008-10-18, 18:45
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det var för att jag inte visste om hon har erkänt att hon har haft VANS eller om hon inte gjort det, som jag frågade. Har du svårt att förstå det?

Eftersom vi redan berättat för dig att hon erkänt så behöver du väl inte tjata vidare då?
2008-10-18, 18:47
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Läs om förhöret och vad tolken sa, istället för lögn kan du kanske använda ordet missuppfattning. åkis pratar om en sorts skor och tolk om ett par andra varvid svaren blir irriterade från C...

Så du menar att hon inte erkänt att hon ägt ett par vans?
Hur skulle det vara om du släppte kuken ett tag och börjar tänka.
2008-10-18, 18:48
Bannlyst
Citat:
Eftersom vi redan berättat för dig att hon erkänt så behöver du väl inte tjata vidare då?

Så förklara hur det kan bli spår av skorna bara för att hon säger sig ha ägt ett par? Bör inte skorna befinna sig i huset för att kunna lämna spår, hur tänker du nu.
2008-10-18, 18:50
Bannlyst
Citat:
Så du menar att hon inte erkänt att hon ägt ett par vans?
Hur skulle det vara om du släppte ***** ett tag och börjar tänka.

Ser att du börjar skriva på dialekt nu, det minsta man kan begära är att du läser vad du skall prata om. Blir genast lite lättare att förklara för dig då.
2008-10-18, 18:50
Medlem
Tuesdays avatar
PIE tog upp Vans-plagiat under rättegången. Jag har citerat vad han sa tidigare i tråden.
2008-10-18, 18:54
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Så förklara hur det kan bli spår av skorna bara för att hon säger sig ha ägt ett par? Bör inte skorna befinna sig i huset för att kunna lämna spår, hur tänker du nu.

Att de lämnat spår i huset beror på att hon hade dem på sig när hon begick morden.
Har det undgått dig att tingsrätten befann henne skyldig?
2008-10-18, 18:57
Bannlyst
Citat:
Nu är det ju så att C.S som ägt ett par sådana skor befann sig just i Arboga den 17 mars.

Det fanns en Scania lastbil i arboga samma dag, kan det då vara bevisat att bilen också varit på verktygsgatan den aktuella dagen. det fanns gummirester på vägen...

Du får ju inte till att det är just hennes skor som varit inne i huset, för det krävs att du har hennes skor. Har du inte det kan du glöma det hela som hörsägen ev fantasier
2008-10-18, 18:59
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ser att du börjar skriva på dialekt nu, det minsta man kan begära är att du läser vad du skall prata om. Blir genast lite lättare att förklara för dig då.

En sak ska du ha klart för dig, och det är att du aldrig kommer kunna förklara något för någon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in