2008-10-06, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FoolishGarden
Ber om ursäkt. Jag uppfattade det som att hårtussen var oidentifierad men pga att där inte fanns några hårrötter går det inte att helt avgöra vems den är. Måste nog motvilligt hålla med Wolfie i sak.

Wolfis
No offence, man lär med livet.
2008-10-06, 21:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoolishGarden
Ber om ursäkt. Jag uppfattade det som att hårtussen var oidentifierad men pga att där inte fanns några hårrötter går det inte att helt avgöra vems den är. Måste nog motvilligt hålla med Wolfie i sak.

Wolfis

I rättegången sades att håret i hårtussen troligen kom från E eller någon i hennes familj (den kvinnliga sidan) medan det i Efterlyst togs upp under en punkt under "luckor" i utredningen, att håret med största sannolikhet inte kom från E (inte heller CS).

Någon av dem har rätt, någon fel.
2008-10-06, 21:36
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
I rättegången sades att håret i hårtussen troligen kom från E eller någon i hennes familj (den kvinnliga sidan) medan det i Efterlyst togs upp under en punkt under "luckor" i utredningen, att håret med största sannolikhet inte kom från E (inte heller CS).

Då sätter jag inte mina pengar på Efterlyst
2008-10-06, 21:37
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Vad tror du är mest sannolikt? En uppgift som kommer fram under en rättsförhandling eller en uppgift som nämns i ett tv-program?

Men det är ju klart. Man kan ju ha valt att delge fel uppgifter i rätten för att spara de rätta till efterlyst istället..hm
2008-10-06, 21:38
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:

Ja Efterlyst är berömda för sina små luckor.
Precis som deras bil låg med liten lucka mellan häktesbilen med CS i.

Och det vart pådrag och dom valde att bara dra därifrån.
Sen kallades det att det var hot mot CS och säkerheten höjdes.
Bra jobbat där också då av Efterlyst.
2008-10-06, 22:19
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Vad tror du är mest sannolikt? En uppgift som kommer fram under en rättsförhandling eller en uppgift som nämns i ett tv-program?

Men det är ju klart. Man kan ju ha valt att delge fel uppgifter i rätten för att spara de rätta till efterlyst istället..hm

Då upprepar vi det igen!

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13155706&postcount=10488
2008-10-06, 22:20
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Ja Efterlyst är berömda för sina små luckor.
Precis som deras bil låg med liten lucka mellan häktesbilen med CS i.

Och det vart pådrag och dom valde att bara dra därifrån.
Sen kallades det att det var hot mot CS och säkerheten höjdes.
Bra jobbat där också då av Efterlyst.

De största luckorna i detta fall står CS för
2008-10-06, 22:26
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då upprepar vi det igen!

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13155706&postcount=10488

Vad upprepar vi?
2008-10-06, 22:30
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
De största luckorna i detta fall står CS för

Ja och hon är den enda som talar sanning och alla andra ljuger enligt vissa här
2008-10-06, 22:42
Medlem
Frubeates avatar
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=800886

Ekblad undrar om en gärningsman utan huvudbonad och med långt hår ned till axlarna borde lämna hårspår. Men forensikern svarar att så inte nödvändigtvis behöver vara fallet.

Ekblad tar upp ett hårstrå som hittats i hallen och som förefaller komma från en oidentifierad man. Hårstråt har stämts av mot Emma, Max, Saga, Emmas sambo och mot den tilltalade, men inte mot ambulanssjukvårdarna.
- Det kan komma från en okänd man eller en pojke, medger kriminalteknikern.

Åklagarsidan tar över igen. Frieda Gummesson vill veta mer om hårstrån på brottsplatsen, och i synnerhet de som hittades i Emmas hand under ambulansfärden.
- Jag har för mig att de saknade rötter, säger teknikern.
Gummesson: Vad kan det bero på?
- På något sätt har rotdelen försvunnit. Genom klippande, skärande eller slående på något sätt

Gummesson: Hur brukar hår se ut om det dragits av?
- Om man drar loss hundra hårstrån så är normalt 80-90 procent växande. Det finns rötter på de flesta

Sammanfattning:
Gm behöver inte ha lämnat hår efter sig på brottsplatsen
Det ena hårstråt: Har inte stämts av mot ambulanssjukvårdarna (Verkligen??), kan altså tillhöra en av dem (?), men det kan också tillhöra en okänd mann eller pojke.
Hårtussen i E's hand har inte slitits av någon, då skulle det ha funnits några rötter, altså lite troligt att E slitit denna tuss av gm.
Senast redigerad av Frubeate 2008-10-06 kl. 22:44.
2008-10-06, 23:09
Medlem
Frubeates avatar
Citat:

Vad tror du själv?
(Bli inte ilsken Prinzezzan, för att jag åter igen ställer enn fråga till dig )
2008-10-06, 23:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Vad tror du själv?
(Bli inte ilsken Prinzezzan, för att jag åter igen ställer enn fråga till dig )

Jag tror ingenting och lämnar svaret öppet, vilket jag gör när jag inte vet. (Vilket jag inte gör) Svaret vrids i alla fall bara till - till oigenkännlighet, oavsett om jag skulle skriva bu eller bä

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in