Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Tror tyvärr inte det. Förlåt mig allihopa härinne men E:s vittnesmål är svagt. Mest synd om E själv som annars tydligt kunde ha pekat ut den skyldige.
Det här är min teori om vad som hänt:
Emma är det första vittne/målsägare i Sverige som med de skador hon fått o med den avsaknad av bevis för övrigt som äklagaren haft att förlita sig på.
Istället för att redan från början ta hjälp utifrån o vara mycket öppna om att de inte riktigt vet hur de ska hantera E har polis/åklagare själva klurat ut vad som är bästa sättet. Jag tror att de blev lite tagna på sängen över den kritik o de frågetecken som uppstått ang. huruvida E påverkats av andra eller inte o när SÅC stod i rättssalen med motorsågen i högsta hugg blev det inte bättre!
Kontentan av, vad jag ser som ett, kanske lite naivt arbete av polisen, är att E o hennes sambo o övrig familj får ta skit för vad polisen missat.
Att E med familj inte ljugit, inte gjort saker de inte fått osv är jag helt övertygad om, de är inte såna helt enkelt även om många här, utifrån sig själva, är så säkra på att de ljuger!
Polisen kunde redan från början gjort Es isolering annorlunda men frågan är hur långt de skulle gått för att bevara Es minnen intakta, utan att knäcka henne för all framtid? De kunde ju knappast låst in henne på ett isolerat rum utan möjlighet att få träffa sina nära o kära som hon så väl behöver i sin läkningsprocess.
Som jag ser var det synd att polisen inte hade en bättre strategi för denna hantering från början, synd att E blev försökskanin o nu, synd att hon inte blir trodd av alla! Kan bara tänka mej hur det känns...
Hoppas att, EFTER detta, polisen tar sig en allvarlig fundering på hur de i framtiden ska hantera de som tyvärr, hamnar i samma situation som E!