2008-10-02, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Vet du bävern, jag tar faktiskt illa upp när du kallar jurister och förtroendevalda för hjon. Jag tycker inte om ditt språkbruk i det här sammanhanget.
Får jag påminna dig om den hemska händelse som är orsaken till att vi pratar i den här tråden, nämligen att två barn blivit mördade och deras mor med nöd och näppe överlevde, dock med framtida fysiska men. Det är just DET som den här tråden handlar om och då rimmar det dåligt att du sitter och skriker om hjon och liknande.

Var har du nu källhävisningen till det du påstod, om fingeravtryck och hår på en ung man som varit i huset? Tiden rinner iväg, jag ska tidigt i säng.

Om du missat fingeravtrycket och håret från en ung man som hittats i huset, så ber jag dig läsa i fuppen. Efter det kan du återkomma. Glöm inte att klura på hur du får in C i huset, typ bevis att det varit på det viset.
2008-10-02, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om du missat fingeravtrycket och håret från en ung man som hittats i huset, så ber jag dig läsa i fuppen. Efter det kan du återkomma. Glöm inte att klura på hur du får in C i huset, typ bevis att det varit på det viset.

Hur kan du kräva att andra ska läsa FUP då du själv inte ens kan läsa den korrekt?
2008-10-02, 21:39
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Du pratar om rättegången med de jäviga hjonen som nämndemän, jo det känner nog hela riket till och det har rört upp en hel del. Men nu var jag mer inne på en riktig rättegång utanför arboga med Svenska lagar och regler.

Gå med i min fanclub och betala för dig så får du veta hur rar jag är...snyltare där...

Men fortfarande finns inga bevis på att C befunnit sig i huset där brottet skett, det finns fingeravtryck och hår från en ung man... Bet är bevisat så ut och leta vem detta tillhör istället...

Det verkar som din hjärna går på lågvarv eftersom du inte uppfattat att det finns ett vittne som placerat tyskan i huset.
Sen är det upp till rätten att bedöma om det vittnesmålet är trovärdigt eller ej.
2008-10-02, 21:40
Medlem
Kallixs avatar
letsdoits stilstudie

Det har diskuterats en hel del om CS speciella eller säregna gångstil.

Efter att ha studerat letsdoits stilstudie slås man över hennes benföring. Den är också speciell. Till och med de suddiga övervakningsbilderna blir tydliga när man ser de "äkta" bilderna på CS bredvid.

Vad tycker ni andra?

letsdoit gör ett bättre utredningsarbete än proffsen!
2008-10-02, 21:41
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hur många gånger måste jag förklara att jag kan tänka mig flera olika teorier?

Jag kan tänka mig CS som skyldig, medskyldig eller oskyldig. Detta har jag sagt hela tiden. Kolla gärna bakåt i trådarna.

Lika ofta som du upprepar det så hävdar du att du tror att hon är oskyldig.
Det kan man även läsa om i kakafoni.
2008-10-02, 21:42
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Efter att ha studerat letsdoits stilstudie slås man över hennes benföring. Den är också speciell. Till och med de suddiga övervakningsbilderna blir tydliga när man ser de "äkta" bilderna på CS bredvid.

Vad tycker ni andra?

letsdoit gör ett bättre utredningsarbete än proffsen!:yes:

Instämmer till fullo, särskilt i det jag har fetmarkerat.
2008-10-02, 21:44
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Angående hårtussen i E:s hand framkom under rättegången följande (kanske även i FUP):

SKL-tester visade att den inte kom från CS med värdet -4. Det visade att den kom från EJ med värdet +1. På vanlig svenska betyder det att att tussen i handen i någon mån talar för att komma från offret EJ. Eftersom värdet inte var högre går det inte att säga att håret verkligen var EJ:s. Däremot att det inte tillhörde CS. +1 kan stämma in på hundratusentals personer, enligt PIE.

Angående TH:s anteckningar på uppdrag av polisen. PIE var noga med att framföra att det saknades anteckningar under 3-4 dagar, kritiska dagar då EJ skulle ha fått GM-minnesbilder. T:s förklaring var att han inte hade papper. Försåg inte polisen honom med det? Kunde han inte ha skrivit på vad som helst, frågat vakterna eller E:s anhöriga efter ett papper (då anteckningarna knappast var novellånga)?

Jag menar att tidningsrubriker som Hon log genom hela rättegången är missvisande. Det varierade mycket. T ex mot slutet (när hon insett allvaret i anklagelserna?) fanns inte en tillstymmelse till leende.

Intressanta synpunkter angående hårtussen. Dåligt att man inte utrett detta mer.

Det med att T ej hade papper att skriva på under flera dagar låter ju helt overkligt. Tycker att man tänker sunt om man ifrågasätter detta. Kanske var det något som inte riktigt passade att skriva för T? Självklart får man sådana funderingar.
2008-10-02, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det verkar som din hjärna går på lågvarv eftersom du inte uppfattat att det finns ett vittne som placerat tyskan i huset.
Sen är det upp till rätten att bedöma om det vittnesmålet är trovärdigt eller ej.

Om du snyter dig så skall du ha möjlighet att se klarare utan snor i skallen, nu är det så att hennes minne har ifrågasatts av experter. Hennes första minne var en kort knubbig tjej, som efter ett tag blev en lång smärt. Man kan ju inte gissa sig fram, eller. Sen litar jag nog mer på en expert än vänner och bekanta till offret då de är partiska.
2008-10-02, 21:51
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Om du snyter dig så skall du ha möjlighet att se klarare utan snor i skallen, nu är det så att hennes minne har ifrågasatts av experter. Hennes första minne var en kort knubbig tjej, som efter ett tag blev en lång smärt. Man kan ju inte gissa sig fram, eller. Sen litar jag nog mer på en expert än vänner och bekanta till offret då de är partiska.

Det innebär att du litar mer på en expert än Emma, vilket jag och många fler med mig anser är tokigt. En expert som dessutom inte gjort en vettig undersökning av Emma.
Vet inte riktigt vad vänner och bekanta har med den saken att göra.
2008-10-02, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det innebär att du litar mer på en expert än Emma, vilket jag och många fler med mig anser är tokigt. En expert som dessutom inte gjort en vettig undersökning av Emma.
Vet inte riktigt vad vänner och bekanta har med den saken att göra.

Vänner och familjemedlemmar är inte tillförlitliga som vittnen i rättegångar därför att man vet att känslor påverkar ens uppfattning.

Du känner E därför tror du på henne, för någon som inte känner E är det naturligt att tro på en expert.
2008-10-02, 21:54
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Vad tycker ni andra?

letsdoit gör ett bättre utredningsarbete än proffsen!

Jag har alltid tyckt att CS har en väldigt speciell gångstil och är förvånad att många, t o m en del vittnen inte verkar hålla med. Jag har bara sett väldigt suddiga stillbilder från övervakningskameran. Svårt att säga men man kan absolut inte med säkerhet säga att det INTE är hon.

Håller med om letsdoit. Alltid intressant läsning.
2008-10-02, 21:57
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lidl4-ever
Vänner och familjemedlemmar är inte tillförlitliga som vittnen i rättegångar därför att man vet att känslor påverkar ens uppfattning.

Du känner E därför tror du på henne, för någon som inte känner E är det naturligt att tro på en expert.

Vet inte riktigt vart du fått för dig att jag känner E.
Det enda jag känner till om henne är det jag läst i tidningar och sett på tv.
Det är ju inte ett speciellt bra första inlägg av dig när du direkt bevisar att du inte vet vad du talar om.
Sen handlade det om Emmas vittnesmål. Det har inget att göra med vänner och bekanta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in