Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag håller med dig i att det inte är okej att ljuga om graviditet.
Men om CS ljuger om detta så gör det ej henne till mördare. Tycker att man överdriver det här med trovärdigheten. Att ljuga, om hon gör det, betyder inte att hon är skyldig till morden.
Nej, lögnerna gör henne inte till mördare. Finns många lögnare i allas våra närheter som aldrig gjort eller skulle göra en fluga förnär,
men det är inte bara pga av lögnerna hon har ansetts skyldig till morden. Det är allting sammantaget, lögnerna har bara sänkt hennes trovärdighet och förstärkt motivbilden. Speciellt lögnen om barnet så nära inpå morden...
Jag förstår att de flesta från "er" sida aldrig kommer kunna överbevisas om CS skuld ens om hon blir fälld av en enig hovrätt. Jag förstår det eftersom jag själv aldrig kommer kunna bli överbevisad om att hon inte är skyldig, även om hon skulle bli friad av en enig hovrätt.
Jag tror att väldigt mycket hänger på hur pass mycket tillit man sätter till Emma och hennes minnen. Jag sätter stor tillit till både Emma och henne minnen, extra stor tillit till minnena efterson hon verkligen har pratat om CS från det att hon började vakna till i Uppsala. Måhända lösryckta ord och halva meningar, men de kan alla härledas till en och samma person: CS.