2008-08-06, 22:59
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det kan ju inte uteslutas att det kan finnas en person som är omkring lika lång som CS och har en liknande kroppshållning.

Gud vilket köttigt resonemang. Nästan så jag känner stanken av dårhuslogiken.
Med ditt sätt och tänka så kan ju inga former av bevis hålla. DNA-bevis? Nää, en okänd och OND enäggs tvilling kan ha befunnit sig i Arboga samma dag som den misstänkta.
Om du tittar på bilder när hon går i andra sammanhang så ser man ju tydligt att en likhet.
2008-08-06, 23:00
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Jag har inte sett bilderna och vill det inte heller.

Men..vad är din bedömmning?
Är det troligt att gärningsmannen kunnat utföra detta utan att få blod på sig?

Nej, gärningsmannen har med all sannolikhet fått mycket blod på sig!
2008-08-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Vi tänker samma

Egentligen är det precis lika troligt att det kan ha varit något åt det hållet så som att hon skulle vara gärningsmannen.

Hur pass väl är hennes fornnordiska intresse egentligen dokumenterat.

Har Sigges Stenar bara varit ett riktmärke för något annat som man haft i görningen i dessa omgivningar.
Kan ju förklara varför hon inte hittade dit så bra..
Dessa omgivningar = mitt ute i skogen i ingenstans? Verkar ju troligt att man har nåt fuffens för sig där.
2008-08-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Nej, gärningsmannen har med all sannolikhet fått mycket blod på sig!

Då måste GM haft bil med sig denna dag.
Helt omöjligt att ta sig därifrån helt nedblodad.
Dessutom om nu morden var välplanerade tar man en enorm risk bara att sitta i en bil med blod på sig.
Inte helt ovanligt med vanliga poliskontroller.

Och som sagt...inget DNA eller andra spår...
2008-08-06, 23:05
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kika på soc.bidrag till alla ensamstående unga WT brudar.
Dom flesta bor i mindre orter.

Jag menar hur många lurat sina ex att tro att de var gravida när de blev dumpade. Det är ganska förlegat trick som de flesta vet nu inte funkar.
2008-08-06, 23:05
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
kan man få länk till FUP? Pm till mig tack.
Den hittar Du någonstans i de två tidigare, numera låsta, trådarna. Jag kommer inte ihåg i vilken. Förmodligen i 2:an.

Det diskuteras om det är lagligt att ladda ner materialet, under annan tråd. Jag tror inte Du behöver oroa Dig.
2008-08-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Dessa omgivningar = mitt ute i skogen i ingenstans? Verkar ju troligt att man har nåt fuffens för sig där.

Verkar ju perfekt som gömställe.
2008-08-06, 23:07
Medlem
BoISarens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/kerstinkoorti/article3046442.ab
2008-08-06, 23:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det här hittade jag ur FUB:
"L. vaknade sedan vid runt klockan 24 av att Christine kom hem men de pratade inget med varandra. L. gick sedan upp på toaletten och hon såg inget onormalt i lägenheten. L. gick sedan och lade sig men vaknade klockan 3 av att det lyste i Christines rum. L. satte sig upp i sängen och harklade sig för att få Christine att förstå att det var dags att släcka lampan. L. hörde
att Christine höll på med något i sitt rum men L. vet inte vad Christine gjorde"
(L. = min redigering.)
Sen står.

Leila får igen frågan om hon minns något mer från natten 17-18 mars när Christine kom
hem. Leila såg Christine som en siluett när hon gick förbi Leilas säng till sitt rum. Hon hörde
att Christine var i köket innan hon gick in till sitt rum men hon vet inte vad Christine gjorde i
köket. Leila såg dåligt eftersom hon vid det tillfället hade dålig syn, hon har nu opererat
ögonen.
2008-08-06, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Om hon har ljugit om det bevisar det att hon är villig att gå ganska långt för att jävlas med T. Om inte det heller biter på honom kanske nästa steg är... ja, just det.. Det är förresten ett grovt trick som inte alls är vanligt bland deppiga töser.

Men du har givetvis rätt. Det bevisar inte att hon skulle ha mördat Es och Ns barn.

He he, ett tidigare ex med en släng av bordeline körde gravidsvängen, för att just hålla kvar en och prata. De har lite svårt att släppa taget. Dock kan jag nämna att hon inte varit här och dräpt vare sig mina eller andras ungar , de kan verka arga med sällan att det blir fysikt. Idag kan vi fika och tjöta i fon hur bra som helst, men det tog att bra tag för henne att släppa. Men som sagt de kan använda hårda grova ord men sällan att det blir fysiskt...
2008-08-06, 23:14
Medlem
Jag har följt den här rättegången ganska intensivt bland annat genom ord-för-ord-rapporteringarna på aftonbladet.se. Enligt mig vill media vinkla en bild så jag läser inte mycket av deras egna tankar och analyser utan väljer att läsa förhören rakt av och bilda mig en egen uppfattning och min uppfattning är att Christine...är oskyldig. Hon har redan från början mycket som pekar emot sig framförallt på grund av sin psykiska ohälsa och den förnedrande syn som vårt samhälle tyvärr i allmänhet har mot sådana problem. Självklart älskade hon sin pojkvän och visst tror jag att hon kan ha sökt på honom i datorn, sparat bilder på hans hus, kanske till och med haft hans adress uppskriven...men mördat hans familj? Nej!

Jag är själv väldigt psykiskt problematisk, lider av borderline, vilket om du frågar mig verkar vara något som passar in även på Christine. Jag har också varit besatt av människor som svikit mig, mer besatt än vad någon som inte har borderline kanske kan förstå. Visst har jag besökt vederbörandes bloggar dagligen, visst har jag sökt på namnen på Google och Eniro utan att veta vad jag egentligen söker, visst har jag sparat ner bilder på personen från folks bilddagböcker. Men har jag mördat någons familj? Nej!

Så länge ingen tar fram tekniska bevis så vidhåller jag därför att Christine är oskyldig.
2008-08-06, 23:15
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/kerstinkoorti/article3046442.ab

Lief S

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem