2008-09-08, 21:06
Medlem
För vissahar det säkert betydelse

Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Vad spelar det för roll? Vad folket och media anser kwettar la...men hon är dömd på de premisserna/kriterierna i tingsrätten och det är huvudsaken.

"Övertygande bevisning har förebringats för att CS är skyldig till mord och försök till mord i enlighet med åtalet."

Så "övertygande bevisning" kan vi likaställa med "bortom allt rimligt tvivel" är det så? Väldigt mycket talat emot CS, men kommer det att hålla i högre instans, med brist på avgörande teknisk bevisning? Kommer att bli väldig press på hovrätten i detta fall.

Sedan är det väl så att "dömd" är väl att ta i. RP skall väl göra sin undersökning först innan dom faller.
2008-09-08, 21:15
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuligkille
Sedan är det väl så att "dömd" är väl att ta i. RP skall väl göra sin undersökning först innan dom faller.
Hon har befunnits skyldig och kommer att få ett straff ja. Frågan är om det blir fängelse eller vård, men hon är i vilket fall skyldig oavsett vad ni anser om laga kraft och annat.
2008-09-08, 21:18
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Att jag vet vem/hur Emma är o att hon säjer sig vara säker.
Visste jag inte det vore det kanske i ett annat läge för mej.

När blev du övertygad om att Cs är skyldig?(enligt dig)
2008-09-08, 21:20
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuligkille
Alla har sina egna versioner av "bortom allt rimligt tvivel". Hur definierar ni det?

Inte som TR iallafall. Farligt för rättsäkerheten i Sverige att kunna bli dömd på så svaga grunder och sen hävda "bortom allt rimligt tvivel".
2008-09-08, 21:23
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Jag tror att det kommer att "spricka" för henne helt på rättspsyket. Nu kan hon inte bolla runt med lögner och skapa förvirring. Nu har hon folk omkring sig hela tiden!

Ska bli oerhört intressant och se vad man kommer fram till när det gäller henne.

Svårt att veta om hon kommer att spricka.
Men det jag tror är att det blir mycket svårt för CS att behålla någon mask, eller fasad kring sig själv under 4-6 veckor med kontinuerligt övervakande och ständiga undersökningar och tester.

När det gäller vad som kommer fram om CS efter detta, hur mycket får vi veta? Hur mycket blir offentligt?
2008-09-08, 21:36
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Svårt att veta om hon kommer att spricka.
Men det jag tror är att det blir mycket svårt för CS att behålla någon mask, eller fasad kring sig själv under 4-6 veckor med kontinuerligt övervakande och ständiga undersökningar och tester.

När det gäller vad som kommer fram om CS efter detta, hur mycket får vi veta? Hur mycket blir offentligt?

Jag skrev inte att hon kommer att spricka, utan att det kommer att spricka för henne, dvs det du skriver, fast jag uttryckte det med andra ord.
2008-09-08, 21:36
Medlem
Frubeates avatar
Bortom all rimlig tvivel

För mig är det bortom all rimlig tvivel att E. kommer i håg att hon Öppnat dörren för CS:
  • E känner igen hennes röst från den där kvällen
  • E kommer i håg att CS sa: Hi. I'm Tine
  • E tänkte: Men hon kan ju inte ha fött något barn, hon är ju så smal
  • E kommer i håg ansiktsdragen, om ej helt komplett, men ändå såpass mycket att hon känner igen CS under rättegången

Var det mer?
Måste också då tilläggas att E minns andra saker från den dagen som stämmer med verkligheten. Så jag tror E's minne är äkta.
2008-09-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christinelover
Du anser att hon är oskyldig, ok det är inga problem, men även om hon är skyldig så försvarar du hennes handlingar?

Nej men vad hjälper det o skicka hotbrev o vara ett svin
staten o deras lagar ää ja inte mycket för allt det gulliga o det politiskt korrekta.........som låter fint (lite som en lärare i skolan säger t sina elever o alla sitter fint o säger ja visst)
ok det låter jättebra o perfekt men gör nått åt problemet i stället då kanske inte sånt här händer via det är hon eller ej..........eller andra situationer...

fängelse för henne med alla kriminella banditer skulle inte göra henne gått alls

Det fanns en tid då Sverige inte hade ett rättsväsende. Jag tänker närmast på häxprocesserna vi hade i landet förr. Dessa kvinnor skulle behövt en opartisk granskning.
2008-09-08, 21:44
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
För mig är det bortom all rimlig tvivel att E. kommer i håg att hon Öppnat dörren för CS:
  • E kommer i håg ansiktsdragen, om ej helt komplett, men ändå såpass mycket att hon känner igen CS under rättegången

Var det mer?
Måste också då tilläggas att E minns andra saker från den dagen som stämmer med verkligheten. Så jag tror E's minne är äkta.

Samt att E har pratat om "hon" och att "hon" har med T att göra.
Tidigt, innan hon visste vad som hänt henne.
2008-09-08, 21:47
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Var det mer?
Jag har tidigare gjort denna lilla sammanställning av vad jag tycker tyder på hennes skuld (mer generellt än det du tar upp). Bortom allt rimligt tvivel? JA!

2008-09-08, 21:48
Medlem
Citat:
Känner lite skadeglädje över at CS nu oroar sig för undersökningen, och att hon ser på den som en enda lång mardröm. (hennes tyska försvarare uttalade sig så i media)

CS kommer uppleva den som en himelsk värld i jämförelse med häktningstiden. Samtalen med läkare och psykologer kommer att ske sittandes i sköna soffor istället för på en pinnstol med en lampa i ögonen.
Det hon möjligen ska oroa sig för att är att de kommer vända ut och in på henne utan att hon vet om det.
2008-09-08, 21:50
Medlem
Frubeates avatar
E känner igen hennes röst från den där kvällen
E kommer i håg att CS sa: Hi. I'm Tine
E tänkte: Men hon kan ju inte ha fött något barn, hon är ju så smal
E kommer i håg ansiktsdragen, om ej helt komplett, men ändå såpass mycket att hon känner igen CS under rättegången

Var det mer?

Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Samt att E har pratat om "hon" och att "hon" har med T att göra.
Tidigt, innan hon visste vad som hänt henne.

Så var det ju det att CS paratade engelska också. Altså inte någon svensk.
Så tycker kanske någon att vem som helst skulle kunna drämma till med en engelsk fras för att vilseleda, men....meningen var ju att ta livet av E. Då tänker nog inte en gärningsmann att det är bäst at förvilla med ett främmande språk för säkerhets skull.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in