Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
De skorna - som enligt MT är ett par skor i syntetläder - är vi alla intresserade av eftersom MT påstår sig ha varit iklädd ett par sådana skor under sina ruschiga runstenspromenader. Problemet är bara att någon verkar ha snott de här viktiga bevisskorna eftersom de inte kunnat återfinnas. MT själv säger att hon senast såg dem på den psykiatriska klinik där hon vistades vid gripandet.
Detta framkom väl i min sammanställning om skor på FUP, har jag för mig.
Men så här ser jag saken. Polisen har hela tiden varit intresserade av de mörkblå skorna med vit kant men inte ställt frågot om dessa särskilt. De har velat få CS att själv berätta vilka skor hon ägt och använt.
CS beskriver sina svarta konstläder skor och dribblar med uppgifterna så man kan tro att de försvunnit någonstans i Tyskland.
Men vid ett av polisförhören frågar Fhl om hon pratar om de svarta konstläderskorna hon hade på sig när de hämtade henne i Tyskland. Nu minns jag inte vad CS svarade men det räcker väl med att polisen konstaterade att hon bar svarta konstläderskor på sig vid transporten till Sverige.
Det är något som inte stämmer här men just nu får jag inte ihop det jag far efter... mer om det sen kanske.
När det visas bilder på CS med Vans på fötterna slår hon ifrån sig och minns absolut ingenting om dessa skor. Jag menar att det är dessa skor hon efter flera ändringar i förhören påstår hon funnit hemma hos sin framlidne mamma och som hon stal. Perfekt alibi kan tyckas. Dessa skor som hon inte har något minne av kan ha varit de som till slut försvann i Berlin.
Jag noterade särskilt i FUP att hyresvärden väl märkt dessa skor ända fram till den 17 mars som hon beskrev i FUP och strök under i dagens förhör.
Kan man fastslå att CS ägt ett par Vans, har man som Hamilkar säger, snart flyttat in CS i huset där skoavtrycken finns. Detta är inte heller ett bevis men pga de relativt sällsynta skorna, ihop med en hel del annat, en väldigt försvårande omständighet för den ljugande tyskan!