2008-09-08, 19:58
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ja jisses, men vadå..är det inte ok att dra till Sthlm för att ta en öl när man sitter på rättspsykiatriska kliniker?

Jag hoppas innerligt att man kommer fram till att hon hade såpass med sinnesnärvaro när hon begick brotten att hon ska dömas till fängelse. Eller hur fungerar det där? De kan ju komma fram till att hon var "sjuk" då, men inte nu och tvärtom.

Det kan de, men det låter ju väldigt osannolikt. CS ger ju intryck av att vara - på sitt eget vis - mycket konsekvent och planerande.

Om CS erkände, kunde hon dock dra någon historia om att det hela skedde i ngn form av oplanerat raserianfall.

Vilken bild av CS har vi hitills? Verkar hennes ironier och skämt, lögner och misslyckade tricks vid förhör och rättegång tyda på att hon är medveten eller inte? Stämmer de överens med någon form av förträngning - kan det faktiskt vara så att CS finner det hon har gjort så hemskt, att hon inte kan acceptera det? Jag tycker att det stämmer rätt bra in.
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Helt riktigt! Tråkigt att många ej respekterar detta. Och jag tycker mig se en utveckling mot att folk och media allt tidigare "dömer" själva.
Men domen har trots allt fallit, sen om den har vunnit laga kraft eller ej spelade ingen roll i frågan om rättegången skulle tas om eller ej.
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Helt riktigt! Tråkigt att många ej respekterar detta. Och jag tycker mig se en utveckling mot att folk och media allt tidigare "dömer" själva.

Ja och det är fruktansvärt tråkigt att man i samma trådar väljer att smutskasta och misstänkliggöra folk som är avskrivna från samma ärende.
2008-09-08, 20:03
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det kan de, men det låter ju väldigt osannolikt. CS ger ju intryck av att vara - på sitt eget vis - mycket konsekvent och planerande.

Om CS erkände, kunde hon dock dra någon historia om att det hela skedde i ngn form av oplanerat raserianfall.

Vilken bild av CS har vi hitills? Verkar hennes ironier och skämt, lögner och misslyckade tricks vid förhör och rättegång tyda på att hon är medveten eller inte? Stämmer de överens med någon form av förträngning - kan det faktiskt vara så att CS finner det hon har gjort så hemskt, att hon inte kan acceptera det? Jag tycker att det stämmer rätt bra in.

Jag vill inte påstå att jag är särskilt duktig på att läsa människor på det viset. Men spontant så känns hennes dribblande med de frågor som ställs henne, lite väl genomtänkt för att handla om en förträngning. Jag tycker att hennes agerande skulle ha gett ett mer förvirrat intryck isf. Men det var som sagt bara min spontana känsla för frågan.
2008-09-08, 20:10
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Men domen har trots allt fallit, sen om den har vunnit laga kraft eller ej spelade ingen roll i frågan om rättegången skulle tas om eller ej.

Nej, det menade jag inte heller.
2008-09-08, 20:16
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ja och det är fruktansvärt tråkigt att man i samma trådar väljer att smutskasta och misstänkliggöra folk som är avskrivna från samma ärende.

Du verkar missuppfatta mig här. Mitt svar var till tuesday som var inne på det här med vad t.ex. media skriver innan dom har vunnit laga kraft. Jag höll med henne där. Och la även till att min känsla är att folk och media har en förmåga att "döma" allt tidigare.
2008-09-08, 20:23
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Du verkar missuppfatta mig här. Mitt svar var till tuesday som var inne på det här med vad t.ex. media skriver innan dom har vunnit laga kraft. Jag höll med henne där. Och la även till att min känsla är att folk och media har en förmåga att "döma" allt tidigare.

Ja och jag inflikade att de tendenserna finns åt andra håll och kanter också
CS är trots allt befunnen skyldig efter rättsförhandlingar.
2008-09-08, 20:35
Medlem
Bortom allt...

Citat:

Alla har sina egna versioner av "bortom allt rimligt tvivel". Hur definierar ni det?
2008-09-08, 20:40
Medlem
hayennas avatar
Upprepar mina frågor angående undersökningen:

1. Vilken slags frågor kommer CS att få angående mordtillfället? Kommer man att ställa henne mot väggen, fråga henne varför hon gjorde det eller kommer man att anta att hon är oskyldig eftersom hon säger att hon är det?
2. Om ett erkännande skulle komma, gäller någon sekretesslag då?
Senast redigerad av hayenna 2008-09-08 kl. 20:47.
2008-09-08, 20:41
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuligkille
Alla har sina egna versioner av "bortom allt rimligt tvivel". Hur definierar ni det?

Att jag vet vem/hur Emma är o att hon säjer sig vara säker.
Visste jag inte det vore det kanske i ett annat läge för mej.
2008-09-08, 20:41
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuligkille
Vad spelar det för roll? Vad folket och media anser kwettar la...men hon är dömd på de premisserna/kriterierna i tingsrätten och det är huvudsaken.
Senast redigerad av Skrik & Panik 2008-09-08 kl. 20:51.
2008-09-08, 20:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Upprepar mina frågor angående undersökningen:

1. Vilken slags frågor kommer CS att få angående mordtillfället? Kommer man att ställa henne mot väggen, fråga henne varför hon gjorde det eller kommer man att anta att hon är oskyldig eftersom hon säger att hon är det?
2. Om ett erkännande skulle komma, gäller någon sekretesslag då?
Här står lite att läsa och detta team kommer inte pressa utan mer göra en bedömning av sina iaktagelser och samtal under dessa veckor CS vistas där.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1292745/tyskan-ska-undersokas-i-fyra-veckor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in