2008-09-08, 19:23
  #9145
Medlem
Soppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Vill bara säga att jag håller med, jag kände otrolig sympati med Nicklas i gårdagens program, han verkar ha en hel del mycket goda och fina sidor och jag tyckte han var oerhört sympatisk.

Jag tycker det ser ut som om han har gått ner en del i vikt, och bleknat... Alltså jämfört med de bilder som kablats ut på honom.
Han såg definitit inte ut att må bra!
Stackars människa.
2008-09-08, 19:23
  #9146
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Och hamnar hon då på Säter..så blir det en etter värre mardröm :S

Säter är det ju svängdörrar på, som inte vårdarna lyckats luska ut hur de fungerar tydligen. Nej en tur till Hinsan med barnamörderskan så får rättvisa skipas.
2008-09-08, 19:26
  #9147
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Ä väl ändå en viss skillnad på rättspsyk och häkte?
Kan nog vara ganska obehagligt att precis alla runt dig rotar i ditt indre och observerar dig hela tiden.
Jag tänkte inte precis att CS oroar sig för att hon ska plumpa ut med ett erkännande, även om det hadde varit bra :-)

Jag tror att det kommer att "spricka" för henne helt på rättspsyket. Nu kan hon inte bolla runt med lögner och skapa förvirring. Nu har hon folk omkring sig hela tiden!

Ska bli oerhört intressant och se vad man kommer fram till när det gäller henne.
2008-09-08, 19:28
  #9148
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
På rättspsyk så kommer det att vara mer inriktat på henne som person. Och vi såg ju i rätten hur illa berörd hon blev när det kom att handla om henne och hennes känslor. Det är viss skillnad att tiga igenom en häktningstid. Men en utredning på rättspsyk..innebär att man vill ta sig under skinnet på henne. Det tror jag är en rätt omvälvande procedur för vem som helst.

Hon blev väl inte illa berörd när det handlade om henne och hennes känslor, det var ju när det handlade om hennes kläder som hon blev illa berörd och för första gången reagerade med gråt/tårar.
2008-09-08, 19:35
  #9149
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Hon blev väl inte illa berörd när det handlade om henne och hennes känslor, det var ju när det handlade om hennes kläder som hon blev illa berörd och för första gången reagerade med gråt/tårar.
Har man såna starka känslor för sina kläder så kanske straffet borde vara ett offentligt bål med hennes kläder. Kanske tillsammans med ett gäng postorderkataloger.
Det måste vara en kvinnlig grej det där...det måste ha varit traumatiserande att behöva dumpa sina favvodojor.
__________________
Senast redigerad av Skrik & Panik 2008-09-08 kl. 19:39.
2008-09-08, 19:37
  #9150
Medlem
din-gnus avatar
trollet

Citat:
Ursprungligen postat av christinelover
Men om hon är så skyldig som hon i nulägget befunnits. Vad tycker du då at man ska göra? Om hon inte ska ha fängelse eller vård enligt dig? Då finns det ju inte så många alternativ, i synnerhet inte när du menar att det är rätt kört eftersom man inte gjorde något åt saken redan vid födseln?

Jisses...varför svarade jag ens på det där?

var la inte så ja menade riktigt men vad hjälper det o skriva skit om en människa? till din fråga?du kan nog inte göra så mycket får nog bygga upp ett helt nytt folk i såfall men det skulle ju ta lite tid folk är nog för självcentriserade...o lämna sin frihet för det (utopin)eller tror du inte det?

ja hoppas ju på att hon kan bli fri på nått sett
ja försöker inte bara följa maktens korridorer som styr vem har sagt dom har rätt?.....vem har sagt att det är det rätta samhälls systemet?? det är la klart ingen vågar frågasätta statens metoder o gå i mot...(utan när det handlar om dom själva ja du vet högre löner o så)

du vet folket är farligare än 1 person
dom har sig själva o skydda för sina mål i sina liv 1 person har inte så mycket o säga till om egentligen

hon står ganska ensam nu


tänkte på tidigare inlägg du gjorde här...

du skrev att man kunde se på bilder att CS inte mådde bra........ok...
men alla GM vill ju vara fria även om dom gjort fruktansvärda saker

dom gör det ju inte för att åka fast med glädje, så sjävlklart så ser hon bedrövlig ut på bilderna eftersom hon kanske inte kan se friheten mer på ett tag

varför vill du vara så provocerande? först har du en bild på henne,samt skriver "christinelover" och sen att du tror hon är oskyldig

du ses i mina ögon som en fjortis som blivit förälskad i en GM,för att det för dig skulle vara coolt

snuskigt säger jag!
2008-09-08, 19:38
  #9151
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Hon blev väl inte illa berörd när det handlade om henne och hennes känslor, det var ju när det handlade om hennes kläder som hon blev illa berörd och för första gången reagerade med gråt/tårar.

Ja ok då, det har du alldeles rätt i. Har dock för mig att hon blev "lite beklämd" när man var och petade lite på hennes person. Det jag ville få fram var väl att under tiden i häkte och i rättsalen så höll hon god min tills man kom in på något som rörde henne, allt annat verkade inte bekomma henne så mycket. Dessa premisser kommer ju att förändras avsevärt på rättspsyk.
2008-09-08, 19:39
  #9152
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Jag känner också oro inför den. Tänk om hon befinns så jävla sjuk så hon kommer undan med "vård".
Snacka om mardröm.

Tror ikke vi skal være redd for det...
Men en meget, interessant og sammensatt personlighet...
2008-09-08, 19:41
  #9153
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Säter är det ju svängdörrar på, som inte vårdarna lyckats luska ut hur de fungerar tydligen. Nej en tur till Hinsan med barnamörderskan så får rättvisa skipas.

Ja jisses, men vadå..är det inte ok att dra till Sthlm för att ta en öl när man sitter på rättspsykiatriska kliniker?

Jag hoppas innerligt att man kommer fram till att hon hade såpass med sinnesnärvaro när hon begick brotten att hon ska dömas till fängelse. Eller hur fungerar det där? De kan ju komma fram till att hon var "sjuk" då, men inte nu och tvärtom.
2008-09-08, 19:47
  #9154
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
De kan ju komma fram till att hon var "sjuk" då, men inte nu och tvärtom.
Exakt så kan det bli. Då bedöms hon som sjuk vid attacken och frisk nu, vilket kan leda till en friande dom ungefär som i Rödebymålet.
Jag minns inte vad hon står åtalad för? Var det mord och mordförsök eller hur lät rubriceringen? Det är viktigt i sammanhanget för den rättspsykiatriska undersökningen.
2008-09-08, 19:53
  #9155
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Exakt så kan det bli. Då bedöms hon som sjuk vid attacken och frisk nu, vilket kan leda till en friande dom ungefär som i Rödebymålet.
Jag minns inte vad hon står åtalad för? Var det mord och mordförsök eller hur lät rubriceringen? Det är viktigt i sammanhanget för den rättspsykiatriska undersökningen.

Rubriceringen torde vara två mord och ett mordförsök.
2008-09-08, 19:54
  #9156
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ingen är dömd förrän en dom har vunnit laga kraft. Eklund är inte dömd för några brott under 2008 heller. Alla bör betraktas som oskyldiga tills dom inte bara har fallit, utan - viktigare - vunnit laga kraft.

Helt riktigt! Tråkigt att många ej respekterar detta. Och jag tycker mig se en utveckling mot att folk och media allt tidigare "dömer" själva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in