2008-09-03, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
"Kajsa: Var det familjen Jangestig som ville att ni skulle följa dem eller bad ni att få göra det? Sedan vill jag nämna att jag tillhör den lilla minoritet som hade önskat att rättegången tagits om eftersom två av nämndemännen pratat brevid mun. Jag tycker att rättssäkerheten skall gå före än att man skall tänka på om huruvida brottsoffren och de övriga förnärmade ska orka med en ny rättegång.

Magnus: Jag tog den första kontakten med Roland. Sedan hördes vi av då och då. Det är vi som har tagit intitiativet, men några av intervjueran är på förslag från Emma själv."

Källa: http://www.tv4.se/1.609108/2008/08/31/emma_visade_mod_och_livskraft

Märkligt att MeMajk valt att inte kommentera inlägget som krossade dennes försök till smutskastning och lite sköna lögner?

Ett återkommande beteende det där...
2008-09-03, 18:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Märkligt att MeMajk valt att inte kommentera inlägget som krossade dennes försök till smutskastning och lite sköna lögner?
Det är vidare högst fascinerande att det hela tiden dyker upp nya nyreggade användare som har "hört nåt" ofördelaktigt om familjen J. I synnerhet när man aldrig hör den typen av synpunkter IRL.
2008-09-03, 18:11
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Ett återkommande beteende det där...
Sorry sår inte inlägget. Klart jag svarar – som jag skrev var det en hörsägen alltså inget som jag kunde verifiera. Bra att du klargjorde fakta så snabbt.
2008-09-03, 18:13
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är vidare högst fascinerande att det hela tiden dyker upp nya nyreggade användare som har "hört nåt" ofördelaktigt om familjen J. I synnerhet när man aldrig hör den typen av synpunkter IRL.
Nja kan ju inte hålla med om att det skulle vara ofördelaktigt eller inte. Och jag skrev klart och tydligt att det var en hörsägen.
2008-09-03, 18:14
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ingen polisanmälan av nämndemännen.
http://vlt.se/artikelmall.asp?version=805919

Nej så klart, PK ångrade sitt spontana uttalande när han insåg konsekvenserna det kunde få. Bl a använde PIE sig av att PK gått ut och sagt att han skulle polisanmäla återstående nämndemän. Dagen efter går PK ut och ska inte anmäla längre. Så oväntat...
2008-09-03, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nja kan ju inte hålla med om att det skulle vara ofördelaktigt eller inte. Och jag skrev klart och tydligt att det var en hörsägen.

Ohh ännu ett missförtått troll kommer trådens väg.

Citat:
Hörde att det varit en chatt på TV4 där reportern hade tillfrågats om detta. Där anspelade han på att programmet var initierat av E´s pappa, vilket gör hela inslaget lite bisarrt, i mångas ögon.

Vet inte om jag kan uttyda klart och tydligt att det var hörsägen ur det där uttalandet.

Men vi är vana vid smutskastning av offren i den här tragedin, CS is untouchable...hon är ju bara funnen skyldig till 2 mord.....men familjen kan man alltid smutskasta.
2008-09-03, 18:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det vore ju intressant att höra henne beskriva skorna utförligt istället för att säga att hon vet exakt hur de ser ut, sen får hon se en bild och säger:
"Ja, så ser de ut".

Undrar vad hon skulle ha sagt om det var ett par liknande skor, men fel märke, på bilden? Och hur många gånger har inte vittnet sett skorna på bild i kvällstidningarna, när polis eftersökte skor från allmänheten?
Vittnet LN beskrev redan den 24 mars CS:s vardagsskor: ett par mörkblå gymnastikskor med en vita sula som gick runt skorna och vilka skor enligt LN också var försedda med ett par långa, vita skosnören. En vecka senare säger hon i stort sett samma sak: Ett par blå tygskor med en lite högre kant som går runt hela skon. Hon minns inte märket på skon, men man kan med ledning av vad hon i samma förhör säger om CS:s löparsko sluta sig till att de mörkblå gymnastikskor som LN berättat om inte är av märket Nike eller Adidas. Vidare säger LN att CS använde de här mörkblå tygskorna med sina långa, vita skosnören under hela den tid som hon bodde i S-näck - inkluderande även den sista tiden, innan CS försvann. (FUP, s. 1133ff). - Härtill framkommer av PM upprättad av kriminaltekniker JE (FUP, s. 95) att LN redan den 20 mars i samband med husrannsakan omnämnt ett par gymnastikskor, helt utan klack, mörkblå med vita snören.
2008-09-03, 18:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
/.../ Dagen efter går PK ut och ska inte anmäla längre. Så oväntat...
Men han försummar inte att meddela att vem som helst kan göra en anmälan...
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=805919
2008-09-03, 19:01
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Finns det någonstans någon rapport om hur Christine reagerat på utfallet? Hur reagerade hon när hon fick höra att hon ansågs skyldig?

Hon verkar så otroligt defensiv. Jag hade skrikit och vrålat att jag var oskyldig. Jag hade gjort allt för att få kontakt med T och E för att förklara att det inte var jag. Via brev eller press eller vad som helst. Det är väl förstås inte tillåtet att ta direktkontakt inser jag. Får hon lov att tala med pressen nu? Varför skriver hon inte ett öppet brev son N gjorde? "Snälla, snälla, ni måste tro mig - det var inte jag!!

Istället har hon inställningen "Ni kan inte bevisa det".
Kan det bero på att hon är skyldig? Har du aldrig tänkt så långt?
2008-09-03, 19:06
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Men han försummar inte att meddela att vem som helst kan göra en anmälan...
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=805919

Den bilden man får är att han innerst inne tycker att de skulle polisanmälas.
Varför sa han detta annars själv från början? Alla fattar ju ändå varför han ändrade sig.
Förstår han inte själv att detta sänker förtroendet för honom? Nästan lite bortgjord?
2008-09-03, 19:07
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ganska lätt att ljuga när man får frågor som verkar ha ställts av femåringar.

Finns det någon som helst anledning att misstänka att CS hyresvärdinna ljuger? I ditt fall är det tydligen inte ens en misstanke. Vad har du för grund till detta? Frågan är retorisk - du har ingen.
2008-09-03, 19:11
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Tror inte att de tänker på att den minnesbild folk i genen kommer att ha vart efter kommer att bli att det var de som log i TV när några barn, hur många de nu var blev ihjälslagna i hemmet eller skolan eller vart dt nu var.
Det gäller bara de som har någon form av autistisk nedsättning av förmågan att uppfatta mimik. Det är ganska uppenbart vilka som lider av detta i forumet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in