2008-08-11, 09:14
  #2629
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Skulle tippa på att dom faller inom 2v efter att rätegången avslutats.

Det blir som med Christer P. Tingsrätten fäller och Hovrätten friar efter överklagande från försvaret.

Sedan kan Cs håva in miljoner genom Tv-intervjuver och dylikt. Mycket likt Christer P. Kanske går tyskan Chrilles öde tillmötes också. Super ihjäl sig eller knark.
2008-08-11, 09:15
  #2630
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Skulle tippa på att dom faller inom 2v efter att rättegången avslutats.

OK, Tack får svaret
2008-08-11, 09:19
  #2631
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Oavsett vad ni tror i skuldfrågan.

Och oavsett om ni tror att CS kommer att fällas i domstolen.

Finns det några problem i den här rättegången p.g.a. att man har tvingats använda tolk, både i tidigare förhör som i domstol?

Nej. Som alltid när man använder tolk blir det något sämre flyt i dialogerna och svårare att få distinkta svar. I det stora hela, tycker jag inte att det har haft någon påverkan i rättegången.

Vid tolkanvändning är det närmast en klassiker att den förhörde nekar till tidigare lämnade uppgifter genom att hänvisa till att tolken måste ha gjort en felaktig översättning. Det är något vi inte har sett här (och lär bli svårt att skylla på då CS ju förstår svenska i stora delar).

Något som lätt glöms bort är att tolkanvändning inte bara gynnar betänktetid för den som ska svara utan också för frågeställaren. Under tiden som frågan översätts hinner frågeställaren fundera på uppföljningsfrågor...
2008-08-11, 09:27
  #2632
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacredsecret
Vännerna vägrar tro att CS är skyldig.

Det är rätt märkligt anser jag. Det har spekulerats på sidorna här om eventuell personlighetsstörning och jag är benägen att tänka i banor kring borderline. Meningslöst att spekulera i termer av diagnoser, men jag tror att det kan ge en merförståelse för varför CS befinner sig i den sits hon är i idag. För var dag kommer tecken som kan läggas i pusslet kring CS personlighet. Viktigt är väl att poängtera att jag inte känner CS utan bara kan gå på hur hon själv framställer sig för oss och hur andra framställer henne. CS anser sig vara intellektuell (enligt uppg) och hon umgås med flertalet akademiker med olika ursprung. CS har upprepade självmordsförsök bakom sig och enligt mig uppenbar borderlineproblematik där hon tenderar att uppleva saker i svart eller vitt, idealisera eller förnedra, fylla tomhetskänsla genom dramatik och intrig. Idag står att läsa att hon kallar en av sina vänner för Jesus och tänk på hur hon gjort vad som helst för att få T.s kärlek och uppmärksamhet. Jag gissar att hon är tom och likt andra med borderline fyller hon upp sitt inre med vad som tillfredsställer henne bäst. För somliga är det knark, för andra, spänning och kriminalitet, för andra att hänga upp sig på relationer till andra människor som kommer i sin väg.



Det värsta med borderline patienter som har det verkligt svårt med relationer och separationer är att de kan bli just som besatta och leva för hämnd. En annan viktig sak är overklighetskänslan som många av dessa patienter upplever. För en del känns det som ett drama, en scen som spelas upp för deras egen eller som en film de själva har huvudrollen i. Att just detta skulle gälla för CS vet jag ju inte, men visst kan man begå ett fruktansvärt brott om man har känslan av overklighet i sig. Det är också lättare att stå fast vid ett förnekande i och med att "det var ju inte jag" "inte egentligen" Det är inte säkert att en GM kan kännas vid ett brott på grund av detta. Minnet finns men inte det andra om ni förstår.

Vad som nu är det märkligaste av allt är att, om mina teser stämmer, hur kan hennes akademiskt utbildade vänner ha köpt hennes idealiserande, hennes behov av ömhetsbetygelser utan att se den andra delen? Hur känns det att bli kallad Jesus helt ärligt? Hon kallar E för hora. Det finns ett stort intresse hos många många människor kring det här med psykiska störningar och personlighetsstrukturer. Vi har alla våra problem och sidor men hur kan CS vänner vägra tro. Det är ett fasansfullt brott men vet de verkligen inte mer om människans psyke än så?[/quote]

En bra beskrivning av borderlinestörning..det värsta är att jag ser samma tendenser hos nåra här på FB. De fyller väl sin tomhet med med spänningen och dramatiken i någon annans tragedi. Finns här 24/7 för att fylla tomheten. Ser dessutom allt i svart och vitt. CS är en häxa..alla andra är änglar och helgon. Studerar maniskt minsta detalj och delger andra för att visa på sin förtäfflighet.
Jag är orolig för hur dessa personer ska stå ut när den här tragiska händelsen fått sitt slut (om den får det?)
Vad ska de då fylla tomheten med? En ny familjetragedi att bli experter på?
2008-08-11, 09:28
  #2633
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sacredsecret
Vännerna vägrar tro att CS är skyldig.

Det är rätt märkligt anser jag. Det har spekulerats på sidorna här om eventuell personlighetsstörning och jag är benägen att tänka i banor kring borderline. Meningslöst att spekulera i termer av diagnoser, men jag tror att det kan ge en merförståelse för varför CS befinner sig i den sits hon är i idag. För var dag kommer tecken som kan läggas i pusslet kring CS personlighet. Viktigt är väl att poängtera att jag inte känner CS utan bara kan gå på hur hon själv framställer sig för oss och hur andra framställer henne. CS anser sig vara intellektuell (enligt uppg) och hon umgås med flertalet akademiker med olika ursprung. CS har upprepade självmordsförsök bakom sig och enligt mig uppenbar borderlineproblematik där hon tenderar att uppleva saker i svart eller vitt, idealisera eller förnedra, fylla tomhetskänsla genom dramatik och intrig. Idag står att läsa att hon kallar en av sina vänner för Jesus och tänk på hur hon gjort vad som helst för att få T.s kärlek och uppmärksamhet. Jag gissar att hon är tom och likt andra med borderline fyller hon upp sitt inre med vad som tillfredsställer henne bäst. För somliga är det knark, för andra, spänning och kriminalitet, för andra att hänga upp sig på relationer till andra människor som kommer i sin väg.

Det värsta med borderline patienter som har det verkligt svårt med relationer och separationer är att de kan bli just som besatta och leva för hämnd. En annan viktig sak är overklighetskänslan som många av dessa patienter upplever. För en del känns det som ett drama, en scen som spelas upp för deras egen eller som en film de själva har huvudrollen i. Att just detta skulle gälla för CS vet jag ju inte, men visst kan man begå ett fruktansvärt brott om man har känslan av overklighet i sig. Det är också lättare att stå fast vid ett förnekande i och med att "det var ju inte jag" "inte egentligen" Det är inte säkert att en GM kan kännas vid ett brott på grund av detta. Minnet finns men inte det andra om ni förstår.

Vad som nu är det märkligaste av allt är att, om mina teser stämmer, hur kan hennes akademiskt utbildade vänner ha köpt hennes idealiserande, hennes behov av ömhetsbetygelser utan att se den andra delen? Hur känns det att bli kallad Jesus helt ärligt? Hon kallar E för hora. Det finns ett stort intresse hos många många människor kring det här med psykiska störningar och personlighetsstrukturer. Vi har alla våra problem och sidor men hur kan CS vänner vägra tro. Det är ett fasansfullt brott men vet de verkligen inte mer om människans psyke än så?[/quote]



Jag ser att du kan en hel del om borderline. Men jag reagerade på det du skrev att CS kallar sin kompis Jesus. Hur vet vi att det är den Jesus hon menar? Kan vara så enkelt att han ofta säger Jesus när något går på tok eller att det är något annat skämtsamt dem emellan?
Man kan jämföra det med att T:s vän kallar honom pastor T..hur känns det?
I övrigt kan jag bara säga att man måste nog känna CS väldigt väl för att kunna uttala sig om hur hon är som person. Kanske är det så att CS är en snäll omtänksam person som det är svårt att tro något illa om? Hennes vänners uttalande tyder på det.
2008-08-11, 09:32
  #2634
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
En bra beskrivning av borderlinestörning..det värsta är att jag ser samma tendenser hos nåra här på FB. De fyller väl sin tomhet med med spänningen och dramatiken i någon annans tragedi. Finns här 24/7 för att fylla tomheten. Ser dessutom allt i svart och vitt. CS är en häxa..alla andra är änglar och helgon. Studerar maniskt minsta detalj och delger andra för att visa på sin förtäfflighet.
Jag är orolig för hur dessa personer ska stå ut när den här tragiska händelsen fått sitt slut (om den får det?)
Vad ska de då fylla tomheten med? En ny familjetragedi att bli experter på?


För att inte tala om de tydligt framträdande psykopatiska dragen hos en del debattörer vars gudomlighet placerar dem "way over" oss vanliga dödliga...
2008-08-11, 09:34
  #2635
Bannlyst
Vad menar Expressen med sin rubrik: det fanns flera raderade bilder.
Har de hittat bilderna från fornminnet eller vad?
2008-08-11, 09:39
  #2636
Medlem
miapetters avatar
"Tyskans hemliga bildbevis"

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad menar Expressen med sin rubrik: det fanns flera raderade bilder.
Har de hittat bilderna från fornminnet eller vad?


Min tolkning av rubriken, o av att läsa refererade delar av förhöret, är att polismannen avser de raderade bilder man sedan tidigare fått fram ur kameran, flera stycken.
Inte att de nu funnit flera raderade bilder.
Rubriksättare...
2008-08-11, 09:54
  #2637
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter


Min tolkning av rubriken, o av att läsa refererade delar av förhöret, är att polismannen avser de raderade bilder man sedan tidigare fått fram ur kameran, flera stycken.
Inte att de nu funnit flera raderade bilder.
Rubriksättare...

Jag höll på att få kaffet i vrångstrupen då jag trodde att de fått fram nya bilder..men det gäller säkert andra helt oviktiga bilder sen tidigare.
2008-08-11, 10:02
  #2638
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag höll på att få kaffet i vrångstrupen då jag trodde att de fått fram nya bilder..men det gäller säkert andra helt oviktiga bilder sen tidigare.


De gör det med flit...
2008-08-11, 10:04
  #2639
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Hur vet du att det är lögn? Källa tack!

Hon kan ju har varit i turistbyrån utan att någon i personalen har lagt märke till henne. Jag har varit i flera turistbyråer på mindre orter... ofta kan det dröja länge innan personalen dyker upp från de bakre regionerna av lokalen.


En kvinna som är 183 cm lång tror jag nog att man noterar och minns!
2008-08-11, 10:07
  #2640
Medlem
miapetters avatar
Dessutom var det ju så att den person CS sa sig ha pratat med på turistbyrån - o beskrev...
Inte passade in på beskrivningen av någon av de som jobbar där...
Om det inte var Mållgans syrra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in