2008-08-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Så hon förklarade för sig själv varför hon åkte till Arboga?
kanske tänkte hon varje gång att hon faktiskt åkte dit för stenarna men på ngt mystiskt vis drogs hon alltid åt ett annat håll...

Precis så menar jag, tack.

Hon är för narcissistisk för att erkänna hennes mörka sidor, så arkeologi är nyttigt och bra. Sund löpare som hon är. Och i Arboga finns många sevärdheter för en intresserad som henne.
Men, hon är för besatt för att inte dras åt det där hållet hela tiden.

Det goda var planerat och fint. Det onda är besatthet och mer impulsivt.
2008-08-06, 21:00
Medlem
haj69s avatar
Vadå?

Så vitt jag förstått så stödjer vittnensberättelserna i FU, CS version att hon INTE lämnat ifrån sig någon hammare på Skavsta.

Citat:
Ursprungligen postat av Summer1970
Från dagens förhör:

Från FUP:

Hur ska detta gå för henne att bortförklara? Hur kan man hitta på en sådan historia???
2008-08-06, 21:01
Medlem
Citat:
Håller med! OM hon nu vore oskyldig (vilket jag inte tror) så är hon ju såklart jävligt frustrerad åt situationen, som antagligen verkar helt skrattretande för jäkligt tragisk... Och hör man då SOS-samtalet kan man ju tänka "men herregud, inte skulle jag ha orsakat det där grymma brutala vansinnet"...

Men

Nu tror jag ju att det är hon! Men att man inte gråter osv. tycker inte jag är så konstigt. Sen att hon sitter o ler o skrattar, det är ju jävkligt konstigt och provocerande. Men jag tycker inte att det visar på hennes skuld. Snarare försöker man väl spela oskyldig (och låtsas vara upprörd) om man verkligen vill spela oskyldig (och man är skyldig). Hon fattar väl själv att skratt gör henne ännu mera skyldig i andras ögon, eller?

men som sagt...
finns ingen annan misstänkt gm..o tror inte det kommer dyka upp heller.

Helt rätt.
Om hon varit skyldig skulle hon varit ytterst noga med att inte visa någonting enligt min mening.
Ur hennes perspektiv om hon är oskyldig anser hon polis och åklagare vara totala pajasar ..hennes fiender som hon aldrig bett om.

Sen kan det vara på det lilla viset att hon ljugit från början för att dölja något i tron om att denna uppkomna situation med henne som huvudmisstänkt var totalt absurd och osannolik.
Om hon är oskyldig.
Jag tycker detta är lite av en häxprocess nu och hon är inte skyldig fören hon är dömd.
Hon nekar och det finns ingen som helst teknisk bevisning mot henne.
Bara indicier baserat på en kärleksknäpp från hennes sida.

Sen vad jag tycker talar för att hon är oskyldig är det faktum att hon när hon mår dåligt vilket hon uppenbarligen har gjort rejält, är att hon skadar sig själv
Det vill säga riktar det inåt.
Inte sannolikt att en sådan personlighet blir utagerande på det här sättet och har ihjäl små barn med en hammare.
Men som sagt...rättegången är inte över än.
2008-08-06, 21:01
Bannlyst
Tyskan

har det mesta emot sig i denna rättegång, men tyvärr så verkar hon klara sig juridiskt, men knappast objektivt, utanför rätten.
1. Det primära som borde vara det enklaste i denna värld att påvisa;Har denna kvinna fött barnet???
På 1100- talet var det kanske problem att påvisa vem som var Far till en liten kotting... men nu med dagens teknik o CSI -samarbete mellan länder borde det vara lika enkelt som att hitta en myra i en myrstack...eller en pinne innanför Piggelinglassen...
2. Har man på sin dator bilder av området ifråga ,eller t.o.m bilder av huset (vet ej om det var så) eller sökningar på Google angående adressen ifråga
så betyder det för mig graverande omständigheter.
3. Var samma person i Arboga den dag morden skedde betyder det för mig en på miljonen - köp en lott...(max)
Som utomstående som levat halva? sitt liv så vet man vilka känslor som kan uppstå från ett havererat förhållande , ilska, fördömande ,ömkande mm - fast oftast vänds det mot en själv-"jag tar livet av mig"
I detta fall tas hämden ut mot partners nya familj och barn , ovanligt men väldigt sannolikt i detta fall, efter all "stalking"
2008-08-06, 21:02
Medlem
Vans skorna?

Läste i förhöret fr idag att hon gjort sig av med Vans skorna i Berlin...! Tidigare alltså! När vet man att hon senast hade dem? Bevisligen alltså?
2008-08-06, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pseudo73
Jo det gjorde hon - log när hon hörde SOS-samtalet. Kanske gjode hon det för att det gav henne bevis för att hon lyckats med det hon var ute efter. Att krossa T:s tillvaro som han krossat hennes. Lr vad tror ni

Vart i samtalet log hon? typ där han Skiter i sin älskade som håller på att dö för att "ee vänta jag skall flytta bilen"
2008-08-06, 21:06
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Läste i förhöret fr idag att hon gjort sig av med Vans skorna i Berlin...! Tidigare alltså! När vet man att hon senast hade dem? Bevisligen alltså?

Hon säger mot sig själv hela tiden dock. Nu ska hon ha haft dom skorna den 14:e mars också.
2008-08-06, 21:07
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hennes tyska vän, men vettefan om hon inte hade stormtrivts med Beckrotskan

Båda har de något gemensamt de klarar inte att bli avvisade av karlar och inbillar sig kärlek och gör i sin egen fantasi upp ett drömscenario av den eviga kärleken.
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonnieDarko
Efter jag läste FUP var jag helt säker på CS hade gjort det. Men har funderat lite på det efter dessa rättegångsdagar och jag är inte lika säker längre. Jag tycker det vore stor skandal om hon blev dömd på de klena bevis som finns. Men jag tror nog att hon är skyldig.

Anledning att hon ljuger tror jag att hon har stor respekt för sina vänner, samt att hon är en princip människa. Det är nog väldigt viktigt för henne. Eller så kan hon ljuga av sig som fan för att hon är mördaren. Mycket pekar på det då hon ljuger om allt möjligt + de viktiga frågorna eller vägrar svara. Men det känns att det även är mycket som saknas för att få henne till mördaren.

Jag menar det räcker inte att vara svartsjuk, olyckligt kär, självmordsbenägen,halv galen tjej samt vara i samma stad för att bli fälld. CS gjorde inte ens detta dåd mot T som hade varit det mest logiska enligt mig utan mot barnen ? + sambon. Vilket enligt mig är rätt udda.. även om de har varit ivägen för henne.. Det är ju väldigt många som är olyckligt kära och förbannade på obesvarade kärleken.

Men det som pekar på henne är VANS Skorna som hon äger/ägde.. de är enligt mig triumkortet. Dock så har hon dem inte kvar enligt henne samt inte heller på morddagen, samt ingen har sett henne med dem på morddagen, utan att de finns nere i Tyskland.

Jag tror inte ett skit på E's berättelse utan tror att hon har läst/sett här och på andra ställen bilder och blivit informerad av hennes släktningar/vänner om CS. Det är rätt självklart enligt mig. Jag menar vem skulle inte berätta om hon frågar ?

Well time will tell om hon är skyldig eller ej.. har inte fastställt min sida än. Det enda jag tycker är att det är väldigt synd om hon blir dömd på bevisen som finns just nu mot henne. Dådet är jävligt sjukt att mörda 2 oskyldiga barn, de krävs mycket för det. Frågan är om hon är kapabel till något sånt om hon ogillar blod. Ogillar man blod mycket så kan man absolut inte göra ett sånt här dåd enligt mig. (egen erfarenhet av personer som blir förskräckt av blod)

Mvh
Om du hade nöjt dig med att skriva att E:s familj kan ha påverkat hennes minne hade jag tyckt att ditt inlägg hade varit ok. När du skriver att hennes berättelse är påverkad av Flashback blir det lite löjligt eftersom hon har berättat om tyskan redan när hon var "isolerad"...

Om vilken random misstänkt mördare som helst berättar att den inte tål blod i rättegången ska den alltså frias eftersom den då inte kan vara skyldig? Fundera på det ett tag...
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vart i samtalet log hon? typ där han Skiter i sin älskade som håller på att dö för att "ee vänta jag skall flytta bilen"

Bilen flyttades för att räddningstjänsten skulle ta sig fram. Han pratade med växeln tills dess att ambulanserna kom.
2008-08-06, 21:08
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Helt rätt.
Om hon varit skyldig skulle hon varit ytterst noga med att inte visa någonting enligt min mening.
Ur hennes perspektiv om hon är oskyldig anser hon polis och åklagare vara totala pajasar ..hennes fiender som hon aldrig bett om.

Sen kan det vara på det lilla viset att hon ljugit från början för att dölja något i tron om att denna uppkomna situation med henne som huvudmisstänkt var totalt absurd och osannolik.
Om hon är oskyldig.
Jag tycker detta är lite av en häxprocess nu och hon är inte skyldig fören hon är dömd.
Hon nekar och det finns ingen som helst teknisk bevisning mot henne.
Bara indicier baserat på en kärleksknäpp från hennes sida.

Sen vad jag tycker talar för att hon är oskyldig är det faktum att hon när hon mår dåligt vilket hon uppenbarligen har gjort rejält, är att hon skadar sig själv
Det vill säga riktar det inåt.
Inte sannolikt att en sådan personlighet blir utagerande på det här sättet och har ihjäl små barn med en hammare.
Men som sagt...rättegången är inte över än.

Bra skrivet, kan inte säga mycket mer än att jag håller med dig. Dock har hon ju själv sagt att hon har "pysventiler" som hon släpper ut lite ånga igenom ibland, alltså agerar utåt genom t ex brevskrivandet etc, kan ju hända att denna "pysventil" gått sönder på något sätt och resultatet blev en explosion.

Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Ja, förvånar mig inte CS-generationen, empatistörning, kaxig och självgod. Mycket man känner igen från en tidstypisk 18-åring.

Vet du, jag har en hemlighet jag kan berätta för dig. Du är inte odödlig ^^

Dessutom Kenny, hur ung och hur mycket du än tycker att du har rätt att uttrycka dig på det viset du gör, har du någonsin hört talas om att kanske inte slänga ur sig vad som helst det första man gör? Nu har dina kommentarer tvingat mig till en analys av dig, synd.

Ok, jag ska tänka på det! Välkommen till tråden!
2008-08-06, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hon säger mot sig själv hela tiden dock. Nu ska hon ha haft dom skorna den 14:e mars också.

Men skriver de inte att det är 2 par det handlar om, ett par slängda i Tyskland och ett annat par här. Båda svarta men olika märken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in