2008-08-06, 21:11
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vart i samtalet log hon? typ där han Skiter i sin älskade som håller på att dö för att "ee vänta jag skall flytta bilen"

Det var nog så att han visste att han inte kunde göra mycket mer och att flytta bilen skulle i alla fall ge fri väg till ambulanserna.
2008-08-06, 21:16
Medlem
Frustration

Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Vad ska det betyda nu då? Nu ska jag kliva ner från mina höga hästar för att jag blir väldigt illa berörd av det här dådet, och sen den här kommentaren. Vad är det med folk egentligen...

Även jag (18 år förövrigt, millo666) har blivit oerhört illa berörd av detta och jag känner en otrolig frustration över att man inte har lyckats få fram någon teknisk bevisning som kan binda CS till mordplatsen. Hon visar ingen som helst respekt mot familjen utan sitter och småler och skrattar! Okej att hon inte sitter och stortjurar (även om det hade verkat mer normalt om man var anklagad för detta) men man visar väl ändå respekt åt de som har drabbats av detta hemska?!
Är man oskyldig anklagad för att ha mördat två barn och nästan deras mamma gör man väl FÖR i H*vete allt man kan för att bevisa sin oskuld! Det är ju uppenbart att hon sitter och ljuger under förhören! Och när advokat Per-Ingvar Ekblad frågade hur hon tyckte att det kändes att stå inför dessa anklagelser så sa hon att "det var fruktansvärt". Det känns som ett hån mot familjen! Men vafan ljuger hon i rätten för och svarar "jag vet inte", "jag minns inte", "det vill jag inte svara på" ! okej, att hon vill sina s.k.a "vänner" sitt bästa, men hon ÅTALAD FÖR MORD PÅ TVÅ BARN! Det är så uppenbart att hon har begått morden men det är såå otroligt frustrerande att inte finns några teknisk bevisning eller att man inte har hittat mordvapnet och hennes VANs skor som hon har gjort sig av med efter morden. Tillslut vill jag bara säga att jag verkligen lider med familjen och man känner sig otroligt hjälplös och tom.
R.I.P Saga och Max, hoppas att rättvisan segrar tillslut på ett eller annat sätt...
2008-08-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om du hade nöjt dig med att skriva att E:s familj kan ha påverkat hennes minne hade jag tyckt att ditt inlägg hade varit ok. När du skriver att hennes berättelse är påverkad av Flashback blir det lite löjligt eftersom hon har berättat om tyskan redan när hon var "isolerad"...

Om vilken random misstänkt mördare som helst berättar att den inte tål blod i rättegången ska den alltså frias eftersom den då inte kan vara skyldig? Fundera på det ett tag...

Nej, självklart får man ta det hon säger med en nypa salt. Hon kan mycket väl säga och även troligen gör hon detta att hon inte tål blod för att hon vill att rätten ska tro att hon inte kan göra ett sådant här dåd pga av det.

Jag menar att delar av hennes berättelse kan vara påverkad av familj + vänner samt flashback tex hon kanske har sett bilder och läst inlägg etc.
2008-08-06, 21:20
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Att det inte finns DNA från GM, d.v.s. CS är inte så konstigt. Brottsplatsen är ju kontaminerad. Det har varit massor med folk där precis efter morden, så jag förstår inte varför det skulle vara så märkligt.

GM har klivit in, slagit med hammaren, och gått ut. Om denne lämnar saliv, drunknar det i mängden. Hårstrån är lite tuffare, men hon kan ha haft håret hårt uppsatt och en luva. Dessutom kan hon ha haft handskar på sig.

De här morden var väl planerade.

Däremot är det märkligare med var hon gjorde av kläderna på den korta tiden efter morden.

Vad menar du med kort tid? Hon har ju haft massor av tid och tillfällen.
2008-08-06, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Bilen flyttades för att räddningstjänsten skulle ta sig fram. Han pratade med växeln tills dess att ambulanserna kom.

För att räddningtjänsten skulle spara ca 10 meter, var det inte så att han på bandet sa att han skulle ut och flytta bilen??? Å då undrar jag om det var då CS log, han har ju visat den sättet mot CS. Typ efter självmordförsöket då han stördes av att det skulle bli jobbigt för han, om hon lyckats att prata med hennes släkt. Istället för att trösta henne... Försöker bara reda ut lite om varför hon log.
2008-08-06, 21:23
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag tror helt enkelt att hon hade jävligt mycket tur till att börja med. Men hon har börjat försäga sig - gissningsvis så dumpade hon faktiskt kläderna med skor i Tyskland.

Det tror jag med. Jag tror att även hammaren dumpades i Tyskland. Varför hon drar en story om att Skavtsa flygplats tagit en hammare från henne, känns som ett villospår.
2008-08-06, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Det var nog så att han visste att han inte kunde göra mycket mer och att flytta bilen skulle i alla fall ge fri väg till ambulanserna.

Som jag tidigare sagt så är det ovanligt med just detta beteende, "Vänta hanny, dö inte jag skall bara flytta bilen". Vanligare de inte vill gå ifrån sin döende käresta...
2008-08-06, 21:27
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det tror jag med. Jag tror att även hammaren dumpades i Tyskland. Varför hon drar en story om att Skavtsa flygplats tagit en hammare från henne, känns som ett villospår.

Jag tror inte hammarhistorien var en lögn om jag ska vara ärlig då hon berättade det för en vän, däremot så tror jag kläderna hamnade någonstans i Tyskland.

Jag tror hon flikar in ett par sanningar mellan alla lögner.
2008-08-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Vad menar du med kort tid? Hon har ju haft massor av tid och tillfällen.

Nej, jag pratar om tiden fram tills hon tar tåget tillbaka. Den är väldigt tight, och jag menar att man måste ha sett att hon har blod på kläderna och på ansiktet på tåget.
2008-08-06, 21:29
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Som jag tidigare sagt så är det ovanligt med just detta beteende, "Vänta hanny, dö inte jag skall bara flytta bilen". Vanligare de inte vill gå ifrån sin döende käresta...

Vet inte om det finns nåt "vanligt" i en sådant extremt traumatisk situation. Tycker inte det är klokt att lägga ner energi på att analysera Ts beteende eller val av ord/gärningar under denna chock han måste befunnit sig i.
2008-08-06, 21:30
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
För att räddningtjänsten skulle spara ca 10 meter, var det inte så att han på bandet sa att han skulle ut och flytta bilen??? Å då undrar jag om det var då CS log, han har ju visat den sättet mot CS. Typ efter självmordförsöket då han stördes av att det skulle bli jobbigt för han, om hon lyckats att prata med hennes släkt. Istället för att trösta henne... Försöker bara reda ut lite om varför hon log.

Har läst i FUP att han skulle flytta bilen. OM jag inte minns fel så stod den rätt skevt parkerad. Kan dock inte säga exakt när hon log, men vad spelar det för roll. Jag finner då ingen humor i att han flyttar på sin bil.
2008-08-06, 21:31
Medlem
Jag har fömodligen sett för mycket på tv rättegångar, så jag måste fråga hur det fungerar i "Vanliga" Rättegångar.
Kan man ta in vittnen som inte är anmälda i förväg?
Om det nu skulle visas sig att Tyskan helt plötsligt kan kalla in en vän som kan bekräfta någon av alla lögner, vad skulle det betyda för hennes trovärdighet? Till exempel att hon varit på i Köping eller något liknande.

Det skulle väl sabba åklagarens misskreditering av hennes trovärdighet rätt ordentligt och övriga lögner kommer inte vara CS till lika stor last?
Senast redigerad av JJ* 2008-08-06 kl. 21:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in