2008-08-07, 22:31
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Då har du inte sett många lik
Läs mitt tidigare inlägg och tänk efter lite

Lite OT men det flesta har väl (förhoppningsvis) inte sett så många lik.
Jag tycker det var ett jättebra tankesätt du skrev i tidigare tråd men glöm inte att alla reagerar olika på dessa bilder. Jag tyckte själv att obduktionsbilderna var "lättare" att se eftersom man inte kunde se ansikten och att de därför inte kändes lika personliga som de där man såg barnens ansikten och "ytliga" skador. Blir aldrig av med dessa sorgliga bilder från näthinnan men de är en del av FU och nu försöker jag tänka som du rekommenderade för att det ska vara lite lättare att hantera. Man får försöka tänka förbi det tragiska, när man ser bilderna, och fokusera på att M är/var en vacker liten kille och S en vacker liten tjej, inget annat.
2008-08-07, 22:35
Medlem
cookie777s avatar
Även om jag är övertygad om att CS är GM i det här fallet, så innebär det inte att jag inte inser att det kan finnas andra. Men, betyder det att jag helt plötsligt måste bortse från allt som faktiskt pekar på CS?

Den här tråden gäller väl rättegången mot henne som pågår just nu. Ska den då istället användas till att man ska behöva slåss med näbbar och klor för att få analysera och tänka till när det gäller MT's förehavanden? De som inte för en sekund tror att det är hon, kan väl hålla sig i utsatt tråd för att spåna om andra gärningsmän.
2008-08-07, 22:35
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Japp de är klara. Det var det här rättegången handlade om. De kan bevisa att hon har bytt glödlampa med en hammare och skickat två mejl för mycket till en föredetting. Något annat kan de inte anklaga henne för, de har inga bevis.

Det är fan löjligt om man i ett modernt samhälle kan bli dömd p g a vad som kommit fram hitills i rättegången. Då är det dags att utreda våldtäkten på fru Justitia. Jag har fan fått tuffare frågor när jag och några kompisar rev sönder en blomma i skolbiblioteket när vi var glin.
2008-08-07, 22:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msms
Åklagarens fråga:
"Vad betyder vänskap och lojalitet för dig?"

C:s svar:
"Det är det viktigaste i livet för mig. Jag skulle göra allt för mina vänner och dom skulle göra allt för mig"

Så var finns hennes så kallade "hemliga vänner" i Köping just nu när hon som bäst skulle behöva dom????

Hon ljuger sig själv förhoppningsvis rakt till en fällande dom..............
Hon kan ju vinkla hur hon vill dagarna före morden. Åklagarens bevis är endast indicier och håller inte länken så blir det platt fall.
Nu ändrade C att hon åkte bil den 14/3 och där sprack då alla kamerabilder från station som skulle klocka ut hennes ärenden till arboga under dessa dagar.
Det är som ett schackspel.
2008-08-07, 22:38
Medlem
liten_anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Ok, det går alltså inte att få hem den på annat sätt än det olagliga, som jag inte vill utföra?
(kan man gå in på vilken polisstation som helst o be om den?)

Maila polisen & tala om att den ligger på nätet
fast´det vet dom nog redan...
2008-08-07, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Då tycker vi olika bävern.
Personligen hade jag svurit över oturen att just de korten försvann och inte de andra korten.

Du verkar lite stressad, jag pratar om den tekniska biten. Men det du skriver nu, sa hon inte att hon efter att ha sett den radera dess, då kan de bli överskrivna. Att de andra bilderna inte blev överskrivna beror då på att de inte varit raderade och ej i det läget kan överskrivas.

Förstå att jag pratar om det tekniska biten, mig gör det vare sig till eller från om hon hävdar det ena eller andra. Hoppas du nu iallafall förstår hur länge man kan åteskapa från en disk.
2008-08-07, 22:41
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag har talat med en person som har tillräckligt relevanta erfarenheter för att jag ska tycka att dennes uppgifter är intressanta. Enligt honom har svenska polisen troligen förstört förhören med CS, genom att använda tolk.
Eftersom hon förstår svenska har hon haft 30-60 sekunder på sig att fundera på inför varje svar. Eftersom hon har en intelligens över snittet kan hon därför ha hunnit fundera ut den berättelse hon nu står fast vid.
Personen jag talat med tror att det var därför hon vägrade förhöras av Tysk polis. Hon kände att hon inte kunde kontrollera situationen. Enligt min källa borde tyska poliser fått sköta förhören som naturligtvis skulle videofilmats. Då hade filmen kunnat översättas i efterhand istället.

-- Är det därför CS nu har lämnat en helt vattentät historia om vad hon har haft för sig 14-18 mars 2008

Logiken fallerar även på att om tysk polis hade hållit förhören, så skulle det bli ganska tysta videoband

Låt mig få bli din egen källa grundad på relativt lång, men framförallt relevant, erfarenhet: Det bereder alltid problem att hålla förhör med tolk. Slutresultatet brukar ändå bli ungefär detsamma. En lögnare kommer alltid att framstå som en lögnare -- oavsett språkkunskaper.

CS är en svår typ att förhöra. Jag tror inte det skulle göra någon skillnad på vilket språk förhören genomförs på.

Slutligen vill jag höja varningsflagga för "intelligens över snittet". Källa på det?, som man brukar säga...
2008-08-07, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Då har du inte sett många lik
Läs mitt tidigare inlägg och tänk efter lite

Inte titta på dessa men jag förstår hur du menar, är stor skillnad på iordninggjorda lik och hur de ser ut direkt efter. Typ olyckor.
2008-08-07, 22:42
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Hon kan ju vinkla hur hon vill dagarna före morden. Åklagarens bevis är endast indicier och håller inte länken så blir det platt fall.
Nu ändrade C att hon åkte bil den 14/3 och där sprack då alla kamerabilder från station som skulle klocka ut hennes ärenden till arboga under dessa dagar.
Det är som ett schackspel.
Hon säger att hon åkte bil dit, men tog tåget hem. Tror jag att hon ljuger? Ja... Hon tog tåget både dit och hem.
2008-08-07, 22:43
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Ja speciellt när hela korten är borta. Borde ha gått att återskapa delar av bilderna åtminstone. Men det kan ju t o m vara så att CS inte tagit några nya bilder efter att hon "raderade" (de påhittade) bilderna och då får hon nog lite svårt att förklara varför de inte kunde återskapas :-)
Fast å andra sidan kan hon enkelt trixa sig ur det dilemmat genom att plötsligt "komma ihåg" att hon nog, trots allt, hade två minneskort till kameran varav det ena (med raderade fornlämningsbilder) mystiskt försvann/stals/borttappades i Tyskland.
2008-08-07, 22:44
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Källhänvisning på att det är så här tack!
Professor Bäver som ju håller med kan ju även den vässa framtänderna och ur någon gammal barkbit tugga fram det som stöder detta påstående!

Jag tror nämligen att du -och Bäver- kommer med helt egensnickrade antaganden som inte är med sanningen alls överenstämmande!

Undra hur alla Mensa-medlemmar hamnade i den här tråden?
Källhänvisning på en fråga?
Jo, tjena mensa

Som jag nämnde är det mitt intryck att drabbade och nära anhöriga nästan alltid förefaller tvärsäkra då det gäller skuld om det finns någon huvudmisstänkt för brottet, och intryck är ju till sin natur empiriska.

Kan du visa på exempel, eller kanske rent av studier, som motsäger mina intryck så kör på annars kan du bespara dig ditt dravel.
2008-08-07, 22:44
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du verkar lite stressad, jag pratar om den tekniska biten. Men det du skriver nu, sa hon inte att hon efter att ha sett den radera dess, då kan de bli överskrivna. Att de andra bilderna inte blev överskrivna beror då på att de inte varit raderade och ej i det läget kan överskrivas.

Förstå att jag pratar om det tekniska biten, mig gör det vare sig till eller från om hon hävdar det ena eller andra. Hoppas du nu iallafall förstår hur länge man kan åteskapa från en disk.

Hur du än vrider och vänder på det så blir det inget annat än otur.
Otur att det är de enda bilderna hon raderat som kan bli överskrivna.
Hon måste ju sitta och vrida sig av ilska över att hon inte sparade dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in