2008-08-31, 22:53
Medlem
Frubeates avatar
E`s minnen har diskuterats, ja, men som hon själv säger, hon öppnade dörren för en kvinna. Även om hon inte har sett hennes ansikte kristallklart från början, så har hon i alla fall beskrivit just en kvinna, med mörka drag, höga kindben osv.
Hur många finns det då att välja på?

Och, Nu har E själv sagt att denna kvinna befann sig ett steg nere på trappan utanför dörren, så då är de väl inte så konstiga dessa olika uppgifter om gärningskvinnans längd, elle hur?
2008-08-31, 22:58
Medlem
Om man missat dokumentären...

Finns det ngn möjlighet att se den på ngt annat sätt??
hoppas det...
2008-08-31, 23:00
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
hoppas det...

Du kan se den på tv4:s hemsida:

http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=656657
2008-08-31, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Emma har troligen ännu inte förstått, rent känslomässigt detta med att hennes barn är borta, mördade. Det var gripande att se henne. Hennes pappa höll igen för att inte brista. Någon skrev om hans leende. Det var inte ett leende jag såg, jag såg en man i svåra plågor.
Det känns bra att se och att förstå att Emma har varma goa människor runt sig och jag tycker det är fantastiskt detta med att hon inte känner hat mot "tyskan" och att Emma gav en sån optimistisk bild. Hoppas denna optimism är förankrad i henne så det inte bara är ett skydd mot den oerhötda smärtan hon känner. Vart har ilskan tagit vägen?

Jag kan bara instämma till fullo i det fetstilta.
2008-08-31, 23:30
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Jag hoppas att inte bilden av Emma den superstarka etsat sig fast i omgivningen för hårt den dagen Emmas hjärta kommer ikapp hjärnan och hon till fullo inser vad som hänt. Jag vet hur jobbigt det kan vara för dom som behöver mest tröst kan vara då dom fått ikläda sig rollen som tröstare.
2008-08-31, 23:34
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Jag hoppas att inte bilden av Emma den superstarka etsat sig fast i omgivningen för hårt den dagen Emmas hjärta kommer ikapp hjärnan och hon till fullo inser vad som hänt. Jag vet hur jobbigt det kan vara för dom som behöver mest tröst kan vara då dom fått ikläda sig rollen som tröstare.

Precis som Tantalora sa tror jag att den värsta tiden kommer när omgivningen börjar glömma och alla förväntar sig att man gått vidare. Den styrka E visar upp skall man nog ta med en nypa salt.
2008-08-31, 23:39
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Precis som Tantalora sa tror jag att den värsta tiden kommer när omgivningen börjar glömma och alla förväntar sig att man gått vidare. Den styrka E visar upp skall man nog ta med en nypa salt.

Mm, nu har hon haft ett mål. Att få barnens mördare fälld.
2008-08-31, 23:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
hoppas det...

Den går säkert i repris! Kolla TV-sidorna för kommande vecka.
2008-08-31, 23:41
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
hoppas det...

Du kan se den här:

http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=656657
2008-08-31, 23:44
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Jag tror att de som har egna barn är väldigt medvetna om att det kommer att ta mycket lång tid innan Emma kan gå vidare. Jag resonerar här utifrån mig själv och hur mina åsikter ändrades efter att jag hade fått barn. Innan jag hade fått det skulle jag inte ha förstått fullt ut vad detta måste innebära för Emma och det gör jag egentligen inte nu heller, men jag kan i alla fall ana mig till det.
2008-08-31, 23:47
Bannlyst
TV 4:as svartaste dag

Jag mår illa av dokumentären i Kalla Fakta. Vart tog objektiviteten vägen? Den omdiskuterade domen mot CS beskrivs positivt eftersom familjen Jannerstig då kan låta livet gå vidare. Lågvattenmärke. Den juridiska processen befinner sig ju i ett inledningsskede.

Ska man göra en dokumentär om CS när hon frikänns i nästa rättegång eller kommer hon precis som Christer Petttersson leva med misstankar emot sig även efter ett frikännande.
2008-08-31, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap

Man kan också, som djupt drabbat offer, rädda sin omgivning. När tragiken är som störst är det inte ovanligt att den värst drabbade blir gruppens bästa pedagog, den som stöttar de andra. Detta är ett psykologiskt fenomen som inte kan förklaras på annat sätt än att den som förlorat allt vill inte att andra runtomkring ska förlora lika mycket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in