2008-08-10, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intran
Jag läser mest här. Men det är tråkigt när man på sätt och vis sätter sig in i fallet och läser de ofta intressanta diskussionerna. Behöva se dina korkade och naiva inlägg som aldrig för diskussionerna framåt utan hamnar ALLTID i ett sidospår som dör ut efter några sidor. Tills att du har kommit på något helt annat helt out of the blue naivt och det genererar några till inlägg.

Om polisen hade också intresserad sig för de så kallade sidospåren så hade fallet kanske kommit längre...
2008-08-10, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vi har väl diskuterat detta tidigare?
Saknas tekniska bevis är de viktigaste elementen en hållbar beviskedja och en låg trovärdighet hon den misstänkta för en fällande dom. Konstigt beteende sänker trovärdigheten. (I och för sig inte tillräckligt om jag får gissa.)

så om man skulle ha dåligt självförtroende (inte gått teaterkursen mm) eller är nervös. Kanske lite blyg. Så är risken större att man som oskyldig blir fälld. Är man anklagad tex för något man dessutom tycker är helt galet, så kanske man är lite spydig i sina svar... Känns rättsäkert, spec för de svaga i samhället... En stabil kriminell skull å andra sida klara sig fint...
2008-08-10, 02:31
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intran
Jag läser mest här. Men det är tråkigt när man på sätt och vis sätter sig in i fallet och läser de ofta intressanta diskussionerna. Behöva se dina korkade och naiva inlägg som aldrig för diskussionerna framåt utan hamnar ALLTID i ett sidospår som dör ut efter några sidor. Tills att du har kommit på något helt annat helt out of the blue naivt och det genererar några till inlägg.

Jag har väl skrivit några intressanta inlägg iallafall? Såg du inte mitt fina inlägg om serietillverkade sulor? Du kanske bara tycker att folk som skriver att CS är 100% skyldig gör intressanta inlägg? Eller så kanske du tillhör den skaran som blotar på Hamilkars altare?

Att du sedan säger att mina inlägg är korkade och naiva är väl i linje med när du skrev att jag hade Aspergers? Du får nog försöka lite mer om du ska imponera på mig med förolämpningar.
2008-08-10, 03:32
Medlem
belaruss avatar
Vad är skälet till att den här rättegången är så hypad?
2008-08-10, 03:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belarus
Avsaknad av bevis.
2008-08-10, 04:14
Medlem
vårblommas avatar
klappar ihop

Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Nu har man ju sällan en psykisk sjukdom och hon har säkert en hel rad med åkommor.
Från att vara herren/damen på täppan så kan hon nästa sekund vara sämre än sämst. Spektrat kan vara oerhört brett hos en sån person.
Det kan till och med vara så att hon skärper sig nåt djävulskt i pressade situationer och då är i sitt esse, precis som jag tycker att hon är i rätten.

Det är då det behövs någon som kan knuffa henne i rätt riktning för att få henne att klappa ihop.

Säger som en sa tidigare i tråden här: dra ned på hennes medicin så klappar hon snart ihop och erkänner. Hon är ju så hög och kaxig av den där medicinen.
Är säkert som du säger att hon har en rad psykiska åkommor.
2008-08-10, 05:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Bevisligen finns det långa kvinnor, och bevisligen har kvinnor svårt att läsa kartor. Kan du nämna något exempel på en vetenskaplig studie där någon forskare drar slutsatsen att kvinnor inte kan bli 180 cm långa?
Du är också välkommen att upprepa Dr Matthias W. Riepes forskningsprocess. Det ska gå med alla vetenskapliga arbeten. Knock yourself out.

Nämn någon ekonomiskt hållbar anledning varför serieproducerade "Off-the-wall"-sulor skulle skilja sig åt, tack.

Man behöver inte vara He-man för att hantera en kniv. Har man sedan en riktig dolk så kan man utdela väldigt kraftfulla stötar som når inre organ. Om man vill oskadliggöra någon snabbt, tyst och effektivt så använder man inte en hammare. Har du sett någon soldat ur specialförband som har lärt sig att slå ut vaktpost med hammare?

Ett hammarslag som träffar en arm eller i magen kontra en kniv som träffar samma område vore väl en mer rättvis jämförelse?

Det finns långt fler ställen på kroppen som en dolk/kniv kan orsaka stora skador än en vanlig snickarhammare. Armhålan var t ex ett populärt ställe att stöta dolken på under medeltiden, när motståndarna bar rustning.
En snickarhammare är dessutom tämligen begränsad när det gäller möjliga attacker. Med en dolk eller kniv kan du både skära och stöta ur fler vinklar.

Hej VK!
Klart att en van, utbildad elitsoldat tänker annorlunda. Men nu är det en ovan kvinna som är MT. Hur tänker en kvinna när hon planerar att döda en annan kvinna för första gången? "hur hårt behöver man hugga?" "var ska jag hugga för att undvika ben?" "kommer jag ens igenom klädlagret?"
Om man då siktar på magen t ex är risken stor att offret börjar skrika i högan sky, offret kan säkert skrika i flera minuter, hon kan t om springa och låsa in sig eller hinna skada mig innan hon är oskadliggjord. Nej, ett hårt slag i huvudet så är hon snabbt både tyst och oskadliggjord..

Jag tror hammaren var vald med omsorg för att inte grannar mm skulle hinna märka något.
2008-08-10, 07:21
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Psykopati/sociopatiska drag går ihop med självskadande, om du tänker på att du har med en ytterst skicklig manupilatör att göra.

Inget av försöken har varit allvarligt. Inget har skett då C varit ensam.

C har alltid haft med mobiltelefonen.....

Så, självmordsbenägenhet?

Inte vad jag tror.

Här har vi nu en person som vet vad hon pratar om!
Hon har ett seriöst förslag på CS psykologiska stadie o jag vill gärna se detta
vs mirran_hs teorier om schizofreni som jag oxå finner substans som tusan i!
2008-08-10, 07:22
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Clemence har endast träffat C 3 ggr. så jag antar att dom inte hade någon intim relation eftersom det alltid var fler vänner med vid deras kontakt.

Detta verkar vara ett problem vid förhören m CS vänner, att det mest förefaller vara ytliga bekanta?

Menar ni att ni anser Micke Persbrandt som stabil förresten?????
Senast redigerad av miapetter 2008-08-10 kl. 07:31.
2008-08-10, 07:28
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Om polisen hade också intresserad sig för de så kallade sidospåren så hade fallet kanske kommit längre...

Exakt vilka sidospår är det du anser att polisen borde undersökt?
2008-08-10, 08:00
Bannlyst
Angående CS resor till Arboga. Kan inte polisen fortsätta kolla in övervakningsfilmer från Arboga station och se om personen som antas vara CS dyker upp fler gånger? Det kan ju vara en pendlare som råkar likna CS?
Skulle den här personen synas fler gånger kan man anta att CS ljugit om alla sina resor.
2008-08-10, 08:21
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belarus
Ja vad tror du själv?

Prova att tänka på två barn mördade i ett svartsjukedrama av en sinnessjuk tyska som attackerar en familj i hemmet med en hammare och bevisning saknas och tyskan sitter i rätten och flinar. Ger det en hint?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in