Jag såg också dokumentären, och grät mej igenom hälften. Snutten i början med samtalet till SOS kommer att förfölja mej länge..
Jag funderade en del på att Emma trots allt lyckas hålla en sån distans till allting och att hon kan tala om barnen med så mycket glädje och positiv kraft. Jag är helt säker på att hennes stöttande omgivning är en stor bidragande orsak till det.
Sen funderade jag på hur hennes tillvaro måste ha sett ut ända sen den dagen hon kom ut från sjukhuset. Den måste ha varit fylld av att försöka ta in all information, söka pusselbitar, prata om och vrida och vända på denna fruktansvärda tragedi om och om igen och så - inte minst - hela rättegången.
Jag tror inte att hon riktigt har haft "tid" att verkligen ta in och känna efter än. Jag är väldigt rädd att allting kommer att komma över henne nu när hon äntligen fått komma iväg, bort från allting. Jag hoppas att jag har fel, och att hon får massor av tid att bara koppla av och ta det lugnt och försöka hitta tillbaka till ett nytt liv.
Jag är full av respekt för denna lilla kvinna!