2008-08-06, 20:34
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av am05
Så om man inte gråtit över barnen så har man empatistörningar? Jag har själv knattar, inte gråtit en skvätt, tror hon är skyldig men håller rättssäkerhet högt. Men vad vet lilla jag om livet..
Har du hört SOS-samtalet live? Det spelades upp i rättssalen. Jag har undvikit att lyssna på det för att jag vet att det inte ger mig något extra i sakfrågan, men också för att jag vet att jag skulle ha svårt att klara av det. Obduktionsbilderna på ungarna har jag tittat på, dels för att det ger mig ytterligare information, men också för att sånt en gång i världen var en del av mitt jobb, så det klarar jag av. Men jag har ingen känslomässig förberedelse på att höra ett emotionellt SOS-samtal ackompanjerat av de skadades kvidanden i bakgrunden. Och hur många av er andra har det heller?
Medlem
Är man oskyldig så är det väl bara lägga korten på bordet!? Vafan håller kvinnan på med? Hoppas åklagaren får fram tillräckligt nu bara, annars får vi väl hoppas att någon hantverkare, säg snickare, kommer hem till henne och slinter lite. Frågan är ju när försvaret kommer åberopa tillfälligt psyskisk störning och hon får chilla på nåt psykhem... grr
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Du verkar inte heller veta "mycket av livet"! Människor är olika, men de flesta av oss har mekanismer som försvarar oss från att ta in andra människors sorg, speciellt människor som vi inte själva känner.

Jag har inte spillt en tår över denna tragedi, är jag en mördare? Hade jag suttit som oskyldigt åtalad i tingsrätten hade jag inte heller gråtit något över dessa döda barn.

Vi är alla olika och vi har alla fortfarande mycket att lära av livet, oberoende av hur gamla vi är!

Hon känner ju T, en av de drabbade i det här fallet.
2008-08-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Slirat runt, med en hammare i bagaget??

Ja. Hammaren var inget planerat mordvapen. Hon var där för sitt intresse av dessa jävla stenar. Det var hennes inbillning. Glöm inte att hon är otroligt narcissistisk, skulle aldrig erkänna att hon var där pga hennes besatthet.
2008-08-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Jag är inte alls känslokall.
Försök leva er in i tyskans situation om hon är oskyldig.
Nu tror jag kanske inte det men är osäker.
Hon har om hon är oskyldig har hon fullt upp med att hantera sin egen situation och har helt enkelt inte ork att sitta och sörja barn som hon aldrig träffat eller känt på något sätt om jag förstått saken rätt.
Det är ni som inte varit med om så mycket som någon skrev som behöver lite perspektiv.
En helt annan situation om hon är skyldig.

Håller med! OM hon nu vore oskyldig (vilket jag inte tror) så är hon ju såklart jävligt frustrerad åt situationen, som antagligen verkar helt skrattretande för jäkligt tragisk... Och hör man då SOS-samtalet kan man ju tänka "men herregud, inte skulle jag ha orsakat det där grymma brutala vansinnet"...

Men

Nu tror jag ju att det är hon! Men att man inte gråter osv. tycker inte jag är så konstigt. Sen att hon sitter o ler o skrattar, det är ju jävkligt konstigt och provocerande. Men jag tycker inte att det visar på hennes skuld. Snarare försöker man väl spela oskyldig (och låtsas vara upprörd) om man verkligen vill spela oskyldig (och man är skyldig). Hon fattar väl själv att skratt gör henne ännu mera skyldig i andras ögon, eller?

men som sagt...
finns ingen annan misstänkt gm..o tror inte det kommer dyka upp heller.
2008-08-06, 20:38
Medlem
Från dagens förhör:
Citat:
Hade du med dig en hammare in på Skavsta?

– Nej.

Har du sagt det till (nämner namn på tysk vän).

– Ja. Skälet var följande: Jag hade haft mycket telefonkontakt med honom och vi hade pratat mycket om våra mödrar, hans mor dog för ett par år sedan. Vi talade inte om någonting annat. Han hämtade mig på tisdagkvällen vid tåget och jag var jättetrött efter resan. Jag hade ingen lust att prata med honom om det jag skulle göra nästa dag, jag hade åkt dit för att gå till lasarettet med mamma. Det var nästan att han vill börja prata om det här, och det ville jag inte. Då berättade jag den här historien.

Du drog en vals för honom?

– Ja.

Från FUP:
Citat:
Du får lämna ifrån dig en hammare på Skavsta.
Tolk Pratar på tyska.
CS Pratar på tyska.
Tolk Nej.
Fhl Nehej.
CS Pratar på tyska.
Tolk Ingen hammare.
CS Pratar på tyska.
Tolk Ingen cykelpump.
Fhl Okej.
CS Pratar på tyska.
Tolk Det var bara en dum historia.
Fhl Mm, men den historian har du berättat för dina vänner i Tyskland.
CS Mm.
Tolk Pratar på tyska.
Fhl Och som dom har förstått din historia, så har du fått lämna ifrån dig en hammare
på Skavsta.
Tolk Pratar på tyska.
CS Pratar på tyska.
Tolk Jag har berättat den här historien bara för herr B och det är han som har
berättat den vidare.
Fhl Men det är herr B som uppfattar att du får lämna ifrån dig en hammare på
Skavsta.
Tolk Pratar på tyska.
CS Pratar på tyska.
Tolk Ja, visst.
Fhl Och du var ju så detaljerad med den där berättelsen också, sa var hammaren
kommer ifrån och varför den hamnade i din väska.
Tolk Pratar på tyska.
CS Ja.
Tolk Ja.
Fhl Vad berättade du då?
Tolk Pratar på tyska.
CS Pratar på tyska.
Tolk Att vi reparerade, lagade någonting…
CS Pratar på tyska.
Tolk Att vi hade lagat någonting eller byggt ihop någonting och att jag inte visste att
den, att den hade legat där.
CS Pratar på tyska.
Tolk Pratar på tyska.
CS Pratar på tyska.
Tolk Att han lång på väskan och trillat in, ramlat in i väskan, det visste jag inte.
Fhl En påhittad historia till CB?
Tolk Pratar på tyska.
CS Pratar på tyska.
Tolk Mm.
Fhl Och varför hittar man på något dyligt?
Tolk Pratar på tyska.
CS Pratar på tyska.
Tolk Kanske för att vi utöver det här med cykelpumpen, när vi hade pratat med varandra, bara hade hört talas om, om elände, om sjukdomar och våra föräldrars sjukdomar.
CS Pratar på tyska.
Tolk -----
CS Pratar på tyska.
Tolk Och innan vi skulle återfalla i att prata om, om sjukhus, så ville jag bara berätta en rolig historia.
CS Pratar på tyska.
Tolk Det var bara för att uppmuntra. Förströelse.
Fhl För mig låter det inte så roligt egentligen.
Tolk Pratar på tyska.
CS Pratar på tyska.
Tolk För mig, ja.
Fhl Det jag vet, det är att LM saknar sin hammare.
Tolk Pratar på tyska.
CS Pratar på tyska.
Fhl Och du har berättat för CB att du hade en hammare med dig som du
fick lämna ifrån dig på Skavsta.
Tolk Men det är sen en tid tillbaka, säger hon, när du sa att den saknades. Hammaren.
Tolk Pratar på tyska.
CS Ja.

Hur ska detta gå för henne att bortförklara? Hur kan man hitta på en sådan historia???
2008-08-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Har du hört SOS-samtalet live?
Nej.

Antar att det knappast är någon mer än den som tog emot samtalet på 112 som gjort

Ok, jag har nog empatistörningar ändå...
2008-08-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zekt
Ja. Hammaren var inget planerat mordvapen. Hon var där för sitt intresse av dessa jävla stenar. Det var hennes inbillning. Glöm inte att hon är otroligt narcissistisk, skulle aldrig erkänna att hon var där pga hennes besatthet.

Så hammaren bara slant ner från hennes inneboendes verktygslåda, ner i väskan och vips så bara fanns den där när hon stod vid dörren? Eller hur menar du?
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Så du tycker att hon ska gråta för att hennes "ex" som dumpade henne fick sina "styvbarn" mördade?

Skapligt långsökt.

Inte mer långsökt än annat babbel i den här tråden.

Sen får jag väl skriva för 118ggn att jag aldrig menat att hon tvunget ska sitta och gråta i rätten. Men det är m ä r k l i g t det sättet hon agerar på. Det ser inte vidare bra ut att antingen vara helt oberörd eller att hånle när man spelar upp SOS-samtal os v.

Man tycker att det är mysko att T inte trampar i blodet när han kommer hem, och jag tycker att det är märkligt att CS agerar som hon gör när såpass känsliga saker spelas upp i rätten.
Medlem
Förstår ni inte att bevisen inte finns för att hon inte överlagt mordet?

Hon är narcissist, besatt och skvatt galen.

Skulle titta på kulturmärkta sevärdheter. Besattheten drog henne istället till villaområdet.
2008-08-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Så hammaren bara slant ner från hennes inneboendes verktygslåda, ner i väskan och vips så bara fanns den där när hon stod vid dörren? Eller hur menar du?

Hammaren var ett verktyg ja. Som hon använder sig av vid utgrävningar eller vad fan hon håller på med. Hennes inbillning var att hon varje gång åkte till arboga för detta ändamål. Men hennes besatthet är den verkliga orsaken. Med hennes narcissism så skulle hon aldrig erkänna att hon var där för att stalka. Så, hammaren var med som ett vanligt verktyg.
2008-08-06, 20:43
Medlem
[quote=President]Det är helt uppenbart! antecknat break your neck vid bilden[quote]
Det där har jag missat! Vilken bild? När?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in