2008-08-06, 20:24
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Ingen annan heller som gråter i rättsalen.
Har man ingen som helst personlig relation till dessa barn gråter man inte även om man tycker det är mer än fruktansvärt.
Tyskan har ingen relation till dessa barn måste man komma ihåg och är hon oskyldig har hon egentligen ingen anledning att sitta och gråta över detta som bara har skapat en fruktansvärd situation för henne.
Om hon är oskyldig vill säga.

Njae, nu var jag ju inte närvarande när de läste upp protokollen. Men enligt uppgift så ska det ha snyftats bland åhörare och journalister. Och jag säger det igen, jag har inte påstått att hon måste sitta där och gråta, jag finner det bara märkligt att man inte rör en min.

catami: Tror du att hon kommer att brytas ner och erkänna. Om hon är skyldig vill säga. Eller tror du av vad du sett hittills..att hon skulle kunna upprätthålla allt detta rättegången igenom?
2008-08-06, 20:25
Medlem
William Hainess avatar
Men saken är att tyskan faktiskt har reagerat på vissa saker - med hånleende. Hon satt väl och log när hon hörde SOS-samtalet?

Jag skulle nödvändigtvis inte gråta över bilderna eller SOS-samtalet, men snarare bli jävligt äcklad åtminstone. Hon har antingen varit stenkall eller lett.
2008-08-06, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Håller med...känslokallt det där Rattlesnake. För övrigt undrar jag hur många unga idag det finns med empatistörningar. Kan bara relatera till mig själv som växte upp på 60-70-talet, och kan inte känna igen mig i den här "jag jag jag!" och "vad fan bryr jag mig om andra"-mentaliteten.

Bryr sig gör man ju givetvis men att fälla tårar över alla barn som far illa i samhället det gör man inte om det inte är någon i sin inre krets. Isåfall skulle man ju behöva gråta varje dag. Många barn som mördas i världen varje dag eller far illa.
2008-08-06, 20:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ingen annan heller som gråter i rättsalen.
Har man ingen som helst personlig relation till dessa barn gråter man inte även om man tycker det är mer än fruktansvärt.
Tyskan har ingen relation till dessa barn måste man komma ihåg och är hon oskyldig har hon egentligen ingen anledning att sitta och gråta över detta som bara har skapat en fruktansvärd situation för henne.
Om hon är oskyldig vill säga.

Jo, det var andra som grät när barnens obduktionsprotokoll lästes upp o när Ts larmsamtal spelades upp, många andra vad jag förstått.
Att hon inte grät då är väl en sak, alla gråter inte så, helt klart, men hon hade som sagt betydligt lättare att gråta när det gällde henne själv o, AE lyckades gråta o få det att se ut som ånger. Jag hävdar fortfarande att det ligger henne i fatet hur hon uppträder i rätten. Hade varit bättre att se medlidsam ut än att skratta när NJ berätta om hur han fick reda på att barnen var döda, så världsfrånvänd är jag...
2008-08-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Håller med...känslokallt det där Rattlesnake. För övrigt undrar jag hur många unga idag det finns med empatistörningar. Kan bara relatera till mig själv som växte upp på 60-70-talet, och kan inte känna igen mig i den här "jag jag jag!" och "vad fan bryr jag mig om andra"-mentaliteten.

Jag är inte alls känslokall.
Försök leva er in i tyskans situation om hon är oskyldig.
Nu tror jag kanske inte det men är osäker.
Hon har om hon är oskyldig har hon fullt upp med att hantera sin egen situation och har helt enkelt inte ork att sitta och sörja barn som hon aldrig träffat eller känt på något sätt om jag förstått saken rätt.
Det är ni som inte varit med om så mycket som någon skrev som behöver lite perspektiv.
En helt annan situation om hon är skyldig.
2008-08-06, 20:29
Medlem
Är det inte befängt att tro att CS var i Arboga när morden begicks utan att vara inblandad, hur kan någon tro att detta är en slump?

Mest uppenbart är väl att CS varit i Arboga alla dessa gånger för att hon varit mycket besatt av T. Hennes utsago kring barnafödandet känns även det som ett dramatiskt försök att få uppmärksamhet av T.

Min teori är att CS inte planerat att mörda någon utan dådet begicks impulsivt. Jag tror att CS slirat runt i området kring E's hus, men att hon inte planerat att gå in. Besatt som hon är.

Därför är det svårt att hitta bevis, för att det inte var överlagt. Detta vet CS advokat, och även CS.

CS har troligtvis en bedårande stor narcisstisk störning. Hon har nog lidit mycket av att inte T velat vara med henne. Att han inte älskar henne, hon som är så otroligt rätt för honom, har fått henne att slutligen begå detta brott.

Hon ser sig dock inte som någon mördare, hon anser även att hon redan lidit tillräckligt, och sammantaget med lidandet som rättegången skapar hos henne så är nog risken stor att hon inte kommer att bryta ihop och erkänna. Hon anser sig själv värd att gå ostraffad ur detta då hon redan straffats tillräckligt. Otroligt narcissistiskt. Ingen förmåga att se händelserna ur andras synvinklar.
2008-08-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du får gärna PM:a mig om vem det är!

Men har man hittat "spår" från ngn annan gm då? Inte vad jag vet...
Det kan ju inte precis vara spöket laban...
2008-08-06, 20:31
Medlem
Presidents avatar
Hon är SKYLDIG

Det är helt uppenbart! Hon ljuger vänster till höger, vägrar svara på kritiska frågor. varit på plats, VAN-skorna borta, Sökt efter info om E, antecknat break your neck vid bilden, Vänsterhänt som skadat barnens högra sidor mest, Ljuger om att hon har fött barn, skickar mejl som adobtivpappan, etc etc...

Även om det inte finns direktbindande tekniska bevis är hon uppenbarligen mördaren, det är glasklart. De måste pressa henne ordenligt tills hon erkänner! just nu är hon bara arrogant och uppkäftig i rättssalen. Hon behöver läxas upp på plats. Hon SKA svara på alla frågor, var är det för jävla trams att inte vilja svara på fågor? Bara för det ska hon få sitta inne några år.

Hon ska låsas in tills någon annan visar sig vara skyldig iså fall. Helst tycker jag att hon ska få dödstraff men men...

Tror inte att hon har någon chans att komma undan! om hon gör det borde pappan till barnen söka upp henne och **** ******
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zekt
Jag tror att CS slirat runt i området kring E's hus, men att hon inte planerat att gå in. Besatt som hon är.

Slirat runt, med en hammare i bagaget??
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Men saken är att tyskan faktiskt har reagerat på vissa saker - med hånleende. Hon satt väl och log när hon hörde SOS-samtalet?

Jag skulle nödvändigtvis inte gråta över bilderna eller SOS-samtalet, men snarare bli jävligt äcklad åtminstone. Hon har antingen varit stenkall eller lett.
Men det är väl klart att hon har gaddarna utåt med en sådan bevakning och spegling media har fört.

Stenkall är man ju inte om man ler..
2008-08-06, 20:32
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag är ledsen... men jag måste säga att du vet inte mycket av livet... ännu.

Du verkar inte heller veta "mycket av livet"! Människor är olika, men de flesta av oss har mekanismer som försvarar oss från att ta in andra människors sorg, speciellt människor som vi inte själva känner.

Jag har inte spillt en tår över denna tragedi, är jag en mördare? Hade jag suttit som oskyldigt åtalad i tingsrätten hade jag inte heller gråtit något över dessa döda barn.

Vi är alla olika och vi har alla fortfarande mycket att lära av livet, oberoende av hur gamla vi är!
2008-08-06, 20:32
Medlem
Citat:
Jag hoppas du inte arbetar som jurist eller psykolog.

Vad ska det betyda nu då? Nu ska jag kliva ner från mina höga hästar för att jag blir väldigt illa berörd av det här dådet, och sen den här kommentaren. Vad är det med folk egentligen...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in