2008-08-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Äh, väljer man en bra kniv som har en parerstång så är den ingen större risk att skära sig själv, eller om man har bra handskar på sig.
Vilket av kniv eller hammare ger störst chans att sätta offret ur spel direkt efter första attacken? Ett hammarslag i huvudet eller kanske ett knivhugg som träffar en arm, eller i magen?
2008-08-09, 22:44
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Något jag funderat på en tid är att CS när hon kom hem, gick direkt till köket och sen in på sitt rum där hon stökade/packade? i flera timmar. Ingen dusch? Var hon klädd som E säger borde hon varit rejält nedblodad och spridit flagor av torkat blod i sitt rum och på sakerna.

Enligt hyresvärden kom CS inte hem förrän ca 24.00. Hon har i så fall haft god tid på sig att duscha på annat ställe. Var byter hon kläder? Var rengör hon sig? Nu är jag "ute och cyklar"...
2008-08-09, 22:45
Medlem
Lokalsinne hit och lokalsinne dit.

Att kvinnor oftast har sämre lokalsinne än män är för ett enskilt fall helt ointressant.

En jämförelse kan göras med att de flesta människorna har två ben. Betyder det då att det inte kan finnas en individ som bara har ett?
2008-08-09, 22:46
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Vilket av kniv eller hammare ger störst chans att sätta offret ur spel direkt efter första attacken? Ett hammarslag i huvudet eller kanske ett knivhugg som träffar en arm, eller i magen?

Ja, jag tror personligen att man mördare snabbare med en kniv. Hugg mot ljumske, lever och hals.

Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Fast om man är oerfaren och i alla normala sammanhang inte gillar blod så är det väl ändå kanske naturligare att välja ett trubbigt vapen?

Jag vet inte hur oerfarna tänker!

Men visst, med en hammar får man lite mer distans till offret. Med kniv kommer det behövs kroppskontakt.
Senast redigerad av Kenny Kuk 2008-08-09 kl. 22:49.
2008-08-09, 22:47
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Sannolikt hammaren. Men det är lika lätt att misslyckas med den om man inte får träff direkt.
Kniven är ett effektivt vapen och hade nog varit det som jag hade föredragit, dels för att den inte är så tung och för att den helt enkelt är effektivare. En hammare är bara dödlig vid träff mot huvudet, medan de flesta som dör vid en knivattack är skurna i armar och ben och dör av förblödning.
2008-08-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det var inte jag som det först, jag bara relaterade en tidigare post. Det var någon annan postare som skrev om det. Det rörde sig om en psyksjuk ung man som hade attackerat minst en person med kniv - möjligen haft ihjäl någon - och som sedan hade åkt SL:s kollektivtrafik med jävligt nedblodade kläder utan att någon medpassagerare märkt något särskilt.
Åkte inte den där "kannibalen" (i Karimfallet) buss efter mordet?
2008-08-09, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Enligt hyresvärden kom CS inte hem förrän ca 24.00. Hon har i så fall haft god tid på sig att duscha på annat ställe. Var byter hon kläder? Var rengör hon sig? Nu är jag "ute och cyklar"...

Det finns inte så många möjligheter att osett byta om och duscha om hon nu tagit tåget? Byta kläder är inte svårt en svart natt i mars..men duscha? Därför undrar jag om hon verkligen åkt tåg?
Eller så var hon så klädd att hon undvek att få blod på annat än kläderna, men då minns E fel.
2008-08-09, 22:53
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Åkte inte den där "kannibalen" (i Karimfallet) buss efter mordet?

Jo, han åkte buss från Gävle till Skutskär och gick sedan in på stadsbiblioteket där för att torka av sig det värsta.

Ingen reagerade.

Dagens värld.
2008-08-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ja, jag tror personligen att man mördare snabbare med en kniv. Hugg mot ljumske, lever och hals.

Jag vet inte hur oerfarna tänker!

Men visst, med en hammar får man lite mer distans till offret. Med kniv kommer det behövs kroppskontakt.
Nu frågade jag inte vad som dödade snabbast utan vad som satte offret ur spel snabbast. Att lyckas träffa så exakt med en kniv vid första angreppet så att offret omedelbart blir oförmöget att försvara sig är nog bra mycket svårare än med en hammare. Och bevisligen var ju E satt ur spel efter första slaget.
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-08-09 kl. 22:58.
2008-08-09, 22:57
Medlem
Citat:
Jo, han åkte buss från Gävle till Skutskär och gick sedan in på stadsbiblioteket där för att torka av sig det värsta.

Ingen reagerade.

Dagens värld.
Eller så var han mörkt klädd och då syns det inte. Har skrivit flera ggr att jag gått bredvid en person vars byxor var helt nerblodade utan att någon vi mötte reagerade. Och det var inte så konstigt för det syntes knappt då byxorna var svarta.
2008-08-09, 22:59
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Äh, väljer man en bra kniv som har en parerstång så är den ingen större risk att skära sig själv, eller om man har bra handskar på sig.
Det kan verka så i teorin. Men lik förbannat skär de flesta som anfallit med kniv sig själva, åtminstone lite grann.
2008-08-09, 22:59
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Nu frågade jag inte vad som dödade snabbast utan vad som satte offret ur spel snabbast. Att lyckas träffa så exakt med en kniv vid första angreppet så att offret omedelbart blir oförmöget att försvara sig nog bra mycket svårare än med en hammare. Och bevisligen var ju E satt ur spel efter första slaget.

Man ska hugga jävligt dåligt om man inte sätter offret ur spel med de första huggen!

Det är även så att om du möter någon som vill dig illa och denna person har kniv, då kan du bara springa/fly. Möter du någon beväpnad med hammare så kan man gå in i kroppskontakt så kommer inte personen få något bra läge att svinga hammaren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in