2008-08-06, 20:08
Medlem
troubledstars avatar
"while I lock that down, and I hit'cha wit that (YOU GONE!)"
från busta rhymes break ya neck.

för övrigt tycker jag det är jobbigt att de lämnar vissa frågor så fort, och raskt går vidare till nästa. men att de samtidigt fastnar i mindre frågor och kan älta det väldigt länge. men det finns väl något bakom, antar jag.
2008-08-06, 20:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Inte för att försvara tyskan, men det kan vara att han var den ende hon kände vid det tillfället.

Precis. Att hon haft en, visserligen begränsad men ändå, bekantskapskrets i Sverige är ju klarlagt.
2008-08-06, 20:10
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubledstar
för övrigt tycker jag det är jobbigt att de lämnar vissa frågor så fort, och raskt går vidare till nästa. men att de samtidigt fastnar i mindre frågor och kan älta det väldigt länge. men det finns väl något bakom, antar jag.

De återgår ständigt till vissa frågor, vilket antagligen är strategin - hur många olika svar fick vi om dom där skorna på en dag egentligen? Jag tror det finns en plan - veckan är trots allt inte slut än.
2008-08-06, 20:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Oavsett om hon träffade dem igår eller för tio år sedan så är det väl ändå hennes familj? Tror du att hon skulle vilja se dem råka illa ut fast de har så dålig kontakt med varandra?
För det första så verkar hon skita i allt och alla utom sig själv. För det andra skulle inget brottssyndikat hota med att skada en farsa som man inte har sett sen man var typ tolv, utan välja närmre mål närmre en själv.
2008-08-06, 20:12
Medlem
Mediehoran Silbersky säger såhär på SVD.se:
Citat:
Men tänk om hon är oskyldig. Det måste vara den mest absurda situationen hon befunnit sig i i hela sitt liv. Människor som är i en sådan situation måste ha rätt till att inte vara under full kontroll.
Tycker faktiskt det ligger något i det, även fast jag liksom många andra tror hon är skyldig.

Jag har för övrigt ingen koll på vilken månad det var som jag spände kedjan på min cykel i höstas..

EDIT: DN -> SVD
2008-08-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Hon gråter dock när det talas om hennes sjävmordsförsök eller uppbrottet med T. När det är något som rör henne. Men inte en min när man talat om barnen och läst upp obduktionsprotokoll os v. Märklig människa.

Psykologi: Känslorna rämnar där det passar bäst för ens inre, utan eget val av plats och situation.
Jag tror att hennes gråt och sorg finns djupare i hennes bakgrund. T var möjligen den utlösande faktorn. Dessvärre kan uttryck av besvikelser ta sig konstiga vägar så jag tror att CS är skyldig till Arbogamorden men att hon ännu inte är färdig att ta in konsekvenserna över sitt handlande... Därav alla lögner och förnekanden.
2008-08-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Hon gråter dock när det talas om hennes sjävmordsförsök eller uppbrottet med T. När det är något som rör henne. Men inte en min när man talat om barnen och läst upp obduktionsprotokoll os v. Märklig människa.
Ingen annan heller som gråter i rättsalen.
Har man ingen som helst personlig relation till dessa barn gråter man inte även om man tycker det är mer än fruktansvärt.
Tyskan har ingen relation till dessa barn måste man komma ihåg och är hon oskyldig har hon egentligen ingen anledning att sitta och gråta över detta som bara har skapat en fruktansvärd situation för henne.
Om hon är oskyldig vill säga.
2008-08-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Har man ingen som helst personlig relation till dessa barn gråter man inte även om man tycker det är mer än fruktansvärt.
Tyskan har ingen relation till dessa barn måste man komma ihåg och är hon oskyldig har hon egentligen ingen anledning att sitta och gråta över detta som bara har skapat en fruktansvärd situation för henne.

Jag är ledsen... men jag måste säga att du vet inte mycket av livet... ännu.
2008-08-06, 20:20
Medlem
liten_anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake

Oj oj oj....

Vilken känslomänniska.... Du vet inte mycket du inte!!!!
2008-08-06, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag är ledsen... men jag måste säga att du vet inte mycket av livet... ännu.

Håller med...känslokallt det där Rattlesnake. För övrigt undrar jag hur många unga idag det finns med empatistörningar. Kan bara relatera till mig själv som växte upp på 60-70-talet, och kan inte känna igen mig i den här "jag jag jag!" och "vad fan bryr jag mig om andra"-mentaliteten.
2008-08-06, 20:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Vi skall komma ihåg att mållganteorin har varit uppe i trådarna förut. Då gällde det ALLA CS vänner.
Nädå, bara somliga, som "Sara Larsson".

Citat:
Nu är det tydligen bara CS vänner i Köping som innefattas i mållganteorin.
Ska jag tolka dig så att du på fullt allvar tror att CS har några okända vänner i Köping?
2008-08-06, 20:24
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av am05
Mediehoran Silbersky säger såhär på SVD.se:

Tycker faktiskt det ligger något i det, även fast jag liksom många andra tror hon är skyldig.

Jag har för övrigt ingen koll på vilken månad det var som jag spände kedjan på min cykel i höstas..

EDIT: DN -> SVD

Hon har haft ganska mycket tid att tänka på detta. Hon borde suttit på häktet och skrivit ner allt hon minns i så kronologisk ordning som möjligt inför rättegången och förhören. Tänker man efter en stund och sätter händelser i relation till andra kan man oftast komma fram till en ganska exakt tidpunkt.

Det låter på henne som om hon kommit till rättegången helt oförberedd. Går inte försvaret igenom tänkbara frågor med klienten inför en rättegång? Eller också ignorerar hon helt alla råd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in