2008-08-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WerteX
Hon var ju inte den mest samarbetande personen direkt. Lite slöseri på tid när hon sitter där och tar det så lättvindigt.

Den som läst FUP är inte förvånad. Enda skillnaden är att under polisförhören gav hon helt enkelt sjutton i att svara på vissa frågor och oändliga diskussioner med tolken avbröts av förhörsledaren som ställde nästa fråga.
När hon undantagsvis svarade på någon fråga under förhören var det med ironi och ett leende. Jag kan inte påminna mig ett enda rakt svar på någon fråga polisen ställde. Så kommer det säkert se ut under rättegången också om inte något inre hos henne kommer ikapp under tiden. Vi får väl se...
2008-08-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismos12
Nja men en gynundersökning, och ett ultraljud bör kunna avslöja..Vid förlossning spricker man ofta och får ärr efter det.
Livmodern brukar vara lite uttöjd, och livmodertappen brukar aldrig kunna sluta sej helt igen.
Många får även lätt framfall efter grav.
Bristningar på mage osv..

mycket klassiska saker som borde kunna påvisa om hon faktiskt varit gravid eller ej..

Behövs inte, hon har inte fött något barn!
2008-08-05, 17:27
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Den som läst FUP är inte förvånad. Enda skillnaden är att under polisförhören gav hon helt enkelt sjutton i att svara på vissa frågor och oändliga diskussioner med tolken avbröts av förhörsledaren som ställde nästa fråga.
När hon undantagsvis svarade på någon fråga under förhören var det med ironi och ett leende. Jag kan inte påminna mig ett enda rakt svar på någon fråga polisen ställde. Så kommer det säkert se ut under rättegången också om inte något inre hos henne kommer ikapp under tiden. Vi får väl se...

Ta inte i så du spricker, nog svarade hon rakt på en hel del frågor som polisen ställde.

Vill du ha någon trovärdighet så ber jag dig att inte överdriva saker och ting.
2008-08-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ta inte i så du spricker, nog svarade hon rakt på en hel del frågor som polisen ställde.

Vill du ha någon trovärdighet så ber jag dig att inte överdriva saker och ting.

Det är ingen överdrift KK och är du lika insatt som mig i frågan vet du detta.
2008-08-05, 17:37
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det är ingen överdrift KK och är du lika insatt som mig i frågan vet du detta.

Jag antar att vi har olika definitioner på "raka svar" då. Fine.

Hur som helst så lyser hennes orutin igenom, det märks att hon inte är en förhärdad brottsling, för annars hade hon svarat "ingen kommentar" på frågor som hon inte har en aning om varför de ställs.
2008-08-05, 17:38
Medlem
Tuesdays avatar
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=795283
2008-08-05, 17:38
Medlem
Anundshög

Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1524851.svd

Det namnet borde sagt henne nånting med tanke på hennes påstådda intresse för fornlämningar i Västmanland.

Förklarande länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Anundsh%C3%B6g

Om Anundshög inte säger henne någonting så är hon stekt. Ynglingasagan är något av det första en student i nordiska språk brukar läsa.
2008-08-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jag antar att vi har olika definitioner på "raka svar" då. Fine.

Hur som helst så lyser hennes orutin igenom, det märks att hon inte är en förhärdad brottsling, för annars hade hon svarat "ingen kommentar" på frågor som hon inte har en aning om varför de ställs.

Men för övrigt sköter hon sig som... som man ska som brottsling, menar du?
2008-08-05, 17:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Det märks att T har anammat medias benämning på C S:

Men är det inte stor risk att andra människor får ta del av privat information om dig?

– Jo, visst är det så. Men det känns inte obehagligt. Inte sedan jag fick veta att tyskan varit inne på min blogg 200 gånger, alltså två gånger per dag.
(Aftonbladet i dag; ur förhöret med T)
2008-08-05, 17:47
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det märks att T har anammat medias benämning på C S:

Men är det inte stor risk att andra människor får ta del av privat information om dig?

– Jo, visst är det så. Men det känns inte obehagligt. Inte sedan jag fick veta att tyskan varit inne på min blogg 200 gånger, alltså två gånger per dag.
(Aftonbladet i dag; ur förhöret med T)

Det kan vara så att man benämner henne som "tyskan" just i tidningen. Det behöver inte vara så han sagt i rätten. O andra sidan så kan jag begripa om han vid det här laget inte benämner henne vid hennes rätta namn.
2008-08-05, 17:48
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Det kan vara så att man benämner henne som "tyskan" just i tidningen. Det behöver inte vara så han sagt i rätten. O andra sidan så kan jag begripa om han vid det här laget inte benämner henne vid hennes rätta namn.

T benämner CS tyskan i rättssalen.
2008-08-05, 17:49
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
T benämner CS tyskan i rättssalen.

Ok, har det någon betydelse?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto