2008-08-07, 13:36
Bannlyst

11.29 FG, MF och MTF resonerar med rättens ordförande om problematik med förhörsprotokollen, bevisningen med mera.

någon som hört någe om detta, vad det handlade om?
Senast redigerad av beaver_se 2008-08-07 kl. 13:40.
2008-08-07, 13:39
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Att hon ens FÅR uttrycka sig på nätet i en blogg!?

Lutten är en av Emmas BÄSTA vänner, litar inte du på dina bästa vänners ord? Jag är inte ens så nära vän med E som L är, men jag kan iaf säga att jag till 100% litar på Emmas ord. Säger hon att det var Tyskan som mördade barnen så är det så!
2008-08-07, 13:43
Medlem
Astracans avatar
[quote=Återfallsgäst]Jag tycker även CSs advokats kommentar är intressant:

Jag antar att man spekulerar om väninnan vid sitt första möte med mamman sätter sig vid sängen -bryter mot de förhållningsorder hon har fått ifrån familj och polis- för att påverka mamman mot "tyskans" riktning?

Kunde varit ett troligt scenario om:

1. Väninnan är totalnonchalant och högaktningsfullt ger f-n i de direktiv hon fått!

2. Att väninnan själv hyser ett personligt agg mot "tyskan" och se sin chans att sätta dit en person som vi hittills bara vet att hon har hört talas om.

3. Detta vredesagg ska vara så starkt att hon helt arrogant struntar i vem som utsatte hennes väninna och dennes barn för ett sådant vaninnesdåd så att hon riskerar att den rätta mördaren går fri!

Tja, låter väldigt troligt!
Hyr en amerikansk thriller till och återkom med bra uppslag!
2008-08-07, 13:44
Medlem
Vad vet man om styvpappans övriga relationer till kvinnor?

Kan det funnits fler han haft relationer med ?

Nu kommer det fram att det finns koppling till en MC klubb på pappans sida.

Teorier om knark.

Hur många kvinnor har 5 mobiltelefoner och flera simkort?

Tror det är mycket i bakgrunden som inte kommit fram i denna rättegång än.
2008-08-07, 13:45
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Lutten är en av Emmas BÄSTA vänner, litar inte du på dina bästa vänners ord? Jag är inte ens så nära vän med E som L är, men jag kan iaf säga att jag till 100% litar på Emmas ord. Säger hon att det var Tyskan som mördade barnen så är det så!

Finns ingen här inne som sagt att att mamman ljuger medvetet. Så droppa det den där försvarstalsprylen. Det funkar bättre nere vid korvkiosken nere på byn..
2008-08-07, 13:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
11.29 FG, MF och MTF resonerar med rättens ordförande om problematik med förhörsprotokollen, bevisningen med mera.

någon som hört någe om detta, vad det handlade om?
Vilken media är du inne och läser i?
2008-08-07, 13:50
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Finns ingen här inne som sagt att att mamman ljuger medvetet. Så droppa det den där försvarstalsprylen. Det funkar bättre nere vid korvkiosken nere på byn..

Droppa attityden, tönt!

Jag svarade på det faktum att vissa medlemmar här menade att Lutten skulle sitta inne på hemliga bevis mot Tyskan, att hon därför inte skulle "få" skriva som hon gjorde på sin blogg.

För Lutten (liksom för mig) är sanningen att det är Tyskan som gjort detta. Lutten känner, till skillnad från dig och övriga spekulanter på den här tråden, både Emma, T och hela Emmas familj MYCKET VÄL och vet att det inte finns en möjlighet att någon av dem skulle ha försökt påverka Emma att minnas saker åt något håll!

Därför skriver Lutten att sanningen ska och måste segra. För att hon är mer än övertygad om att Tyskan står bakom detta bestialiska brott. Fattar du nu???
Senast redigerad av ooooo 2008-08-07 kl. 13:53.
2008-08-07, 13:52
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
FUP s.1284
Hellberg berättar att Emma efter det att hon blivit överfallen och de skador hon fått,
så på sjukhuset så har hon nämnt namnet Lorena.

Jag tycker inte det är så konstigt att E nämner Lorena i de första förhören. Hon blandar ihop både de båda kvinnornas (Lorena och CS) utseenden och livshändelser.

Lorena bor i Spanien och träffar E:s farbror via nätet. Lorena blir gravid, kommer till Sverige och föder barnet.
CS bor i Tyskland och skickar ett brev i februari (om jag minns rätt?) till T där hon berättar att hon fött ett barn som är deras gemensamma.

Jag kan inget om minnesforskning men jag tycker inte det är konstigt att E med de skador hon har då blandar ihop kvinnorna. För mig styrker det att det är CS som är den skyldiga.
2008-08-07, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake

Teorier om knark.

5 i sin ägo men bara 2 hon bar med sig tror jag hon sa.

Det med knuttarna lät intressant, undra varför de släppta den biten. De om några är ju kända för brutalitet.
2008-08-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake

Teorier om knark.

Knuttar och knark är väl så gammalt som tråd 1?
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Droppa attityden, tönt!

Jag svarade på det faktum att vissa medlemmar här menade att Lutten skulle sitta inne på hemliga bevis mot Tyskan, att hon därför inte skulle "få" skriva som hon gjorde på sin blogg.

För Lutten (liksom för mig) är sanningen att det är Tyskan som gjort detta. Lutten känner, till skillnad från dig och övriga spekulanter på den här tråden, både Emma, T och hela Emmas familj MYCKET VÄL och vet att det inte finns en möjlighet att någon av dem skulle ha försökt påverka Emma att minnas saker åt något håll!
I polisförhör med Ts pappa så framkommer det att det funnits en hög med tidningar i ett vrå i rummet under isoleringen.
Medlem
Pengar, knark, fem mobiler och tre sim-kort (eller var det tvärtom?) -

Helt ärligt:

Vilken person, som handlar med droger eller andra skumraskaffärer, som känner att det finns behov av så många sim-kort etc., som har så mycket kontakter runtom, har så lite pengar, att den känner sig tvungen att låna pengar av en bekant helt utanför dessa kretsar, för att en sen eftermiddag i Mars, dagen innan den skall till Tyskland, åka till Arboga för att i mörkret gå rätt ut i ingenstans för att hitta tecken ingen annan sett, på en runsten som inte hittas, för att kunna berätta om detta fynd, för en professor i en skola hon slutat på för länge sedan?

Inte ens osannolikhetsteorin innefattar detta...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in