2008-12-02, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nej, det kan jag tyvärr inte svara på då detta inte fins redovisat i FUP.
Men jag kan hänvisa dej vidare med frågan:
per.stromback@polisen.se

Klart du undviker svaret som alla vet vad det är. Men du är det okey att lägga ut polisens email här, tänk om han är medlem på forumet och finns i tråden?
2008-12-02, 19:30
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Klart du undviker svaret som alla vet vad det är. Men du är det okey att lägga ut polisens email här, tänk om han är medlem på forumet och finns i tråden?

Nej, jag vet inte svaret, därav hänvisningen till en, mej veterligen INTE hemlig e-postadress!
2008-12-02, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nej, jag vet inte svaret, därav hänvisningen till en, mej veterligen INTE hemlig e-postadress!

Handlade inte om att adr var hemlig utan om personen också finns på fb, var det jag undrade då jag inte känner till hur gränsdragningen görs.
2008-12-02, 19:39
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Handlade inte om att adr var hemlig utan om personen också finns på fb, var det jag undrade då jag inte känner till hur gränsdragningen görs.

Har du fått taskig potträning?

En officiell polismail är gångbar även om personen händelsevis skulle vara forumist här. Det är ju en arbetsmail, inte någon privat till nån KÄND forumist. Hallå bävern, sluta spela dum va.
2008-12-02, 19:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Du är inte läskunnig va? Det var typ 15 pers som arbetade inne i hallen och därmed så var alla spår borta. Det har ingenting med hur "duktig" GM var att göra. Om jag släpper ett sandkorn i en sandlåda och gräver runt lite kan du hitta det då?

Om den polis/ambulansman som var först på platsen hade kunnat konstatera att samtliga hade varit döda så hade möjligheten att finna spår efter CS ökat markant men som tur är så är prio 1 när det finns levande brottsoffer kvar på platsen inte att säkra spår utan att rädda liv.
Då är det märkligt att spår hittades från alla dessa typ 15 pers från blåljus + okänd pojke/man men inte ett enda spår tillhörande CS.
2008-12-02, 19:47
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då är det märkligt att spår hittades från alla dessa typ 15 pers från blåljus + okänd pojke/man men inte ett enda spår tillhörande CS.

You bet att det är!
2008-12-02, 19:47
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Har det hittats DNA från alla dessa 15 pers. ?
2008-12-02, 19:49
Bannlyst
Minnesfråga.
E kommer inte ihåg hur hon tog sig hem, då blir det klurigt med resten av hennes "världsunikaminne bättre än friska testpersoner" om vad som hände strax efter det.
Eller är det så att E har detta superminne och det är T som börjar röra ihop det, bäst är sanningen för börjar man ljuga blir det rörigt att komma ihåg allt till slut.

Vill bara höra vem som säger sanningen och vem som ljuger, visst blir det svårt när ni i detta alternativ inte kan välja CS att spotta på.

edit: Sen sitter jag för skojs skull och räknar ot för jag vet hur många det krävs för att bli avstängd. Iomed att reglerna gäller alla så räknas det här
Senast redigerad av beaver_se 2008-12-02 kl. 19:54.
2008-12-02, 19:54
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Ja, hur som helst så outar jag ingen om inte du nu är så klumpig att du råkar skriva vad dennes nic här är!
2008-12-02, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Det är jag. Annars måste vi ju ha ett händelseförlopp som innebär att EJ, den enda som i huset kan göra motstånd om det är som hon påstår, blir nedklubbad innan hon ens vet tanken av att försvara sig. Hon måste i princip blivit oskadliggjord innan hon som sagt uppfattade vad som stod på. Hävdar fortfarande att det är otroligt att man inte hittat DNA från tyskan i form av typ hudrester under EJs naglar eller dylikt..
Det är mindre underligt. Det finns i och för sig några små avvärjningsskador, men de är inte särskilt många.
Det troliga händelseförloppet, vilket ju E också berättat, är ett snabbt slag i huvudet som inkapaciterat henne.
Då behöver CS inte ge henne chansen att komma åt huden.
Har hon kläder och handskar är det till och med troligt att det inte finns hudrester under naglarna.
Hårstråna är märkligare, men där tror jag det beror på en riktigt kackig teknisk undersökning.
Oavsett vilket sida man är på tror jag de flesta är eniga om det.
2008-12-02, 20:26
Medlem
knallkorks avatar
Samtidigt måste jag få påpeka att teknikerna har varit i huset och jobbat väldans många timmar. Vid flera olika tillfällen.
2008-12-02, 20:28
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är mindre underligt. Det finns i och för sig några små avvärjningsskador, men de är inte särskilt många.
Det troliga händelseförloppet, vilket ju E också berättat, är ett snabbt slag i huvudet som inkapaciterat henne.
Då behöver CS inte ge henne chansen att komma åt huden.
Har hon kläder och handskar är det till och med troligt att det inte finns hudrester under naglarna.
Hårstråna är märkligare, men där tror jag det beror på en riktigt kackig teknisk undersökning.
Oavsett vilket sida man är på tror jag de flesta är eniga om det.

En liten parentes, jag tycker det är högst anmärkningsvärt och oerhört imponerande att EJ kunnat återberätta händelseförloppet. Minns en gång när jag vurpade 3m rätt ned i kaklet från ett hopptorn. Var totalsvart i flera veckor tillbaka.

Jag tycker ändå det är jävligt svårt att förbise hårstråna, oavsett om det var uppsatt eller inte. Det där med hudrester är ju mer troligt att det inte finns något av med tanke på hur hon skulle vart klädd. Antingen är EJ oerhört godtrogen eller lite dum i huvudet. Många människor har man mött som velat andra illa och man ser det ju rätt fort på något sätt, intuitioner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in