2008-08-05, 09:35
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ja. Träsprit brukar man inte använda till att tvätta rent. Dessutom brukar man inte tvätta så det kommer in mätbara mängder i blodomloppet. Lårblod används för att mäta promillehalt och för toxikologirapporten. Titta på det andra barnets toxrapport så får du se.

Skulle CS ha drogat barnet?
För trött för sånt här, tala ur skägget människa, vad menar du skulle ha hänt?
2008-08-05, 11:27
Medlem
ooooos avatar
Eftersom vissa verkligen hakat upp sig på att Emma ska ha sagt att GM är mullig, och sett detta som ett bevis för att CS inte kan vara GM så vill jag bara klistra in det verkliga citate ifrån förhöret med Emma:

Hon hade inget smink. Kanske mörka ögonfransar, hon kan
vara lite mullig för hennes kläder sitter inte så bra

Alltså säger aldrig Emma att GM var mullig, utan att hon kan ha vart det eftersom kläderna inte sitter så bra

Efter de bilder jag sett av Tyskan och hennes inte alltför välsittande kläder tycker jag att det uttalandet snarar styrker tesen om CS som GM, än förkastar den!
2008-08-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hon säjer att hon gick till Halvardsborg.

Säger hon att hon den 14 mars åkte
Sthlm C-Arboga, kl. 16:36-18:10 (Tåg 792)
resa Arboga-Sthlm C, kl. 19:34-21:10 (Tåg 962)

och gick till Halvardsborg i mörkret?
2008-08-05, 12:52
Medlem
Waadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det betyder alltså att hon talar om en förträngning, lite av det slaget som brukar användas för att få människor att minnas sexualbrott de utsatts för i barndomen, och inte hade en aning om. Hon talar alltså INTE om någon minnesförlust pga att hon generellt inte har något långtidsminne längre, som den stollige minnesexperten påstår, och som väl ingen tror på.

Jag har svårt att tro på att det skulle kunna vara någon förträngning. Det enklaste är väl det troligaste: slag i huvudet leder till att man inte kommer ihåg vad som hände de närmaste minuterna innan slaget.

Jag utgår från att SÅC uttalade sig utifrån ett antal tester han gjort med E, och i dem, vid det aktuella testtillfället, har hon presterat som han påstår. Då, har hon uppvisat brister i att minnas kronologiskt rätt, samt svårigheter att bilda nya minnen. Det säger ju inget om hon minns, eller kan minnas, minuten före brottet, allt däromkring är spekulation. Här försöker SÅC foga in E i en rad av vetenskaliga studier, men de studierna är förstås inte generaliserbara. SÅ många unika fall bör det vara svårt att göra generaliseringar kring.
2008-08-05, 12:58
Medlem
Någon som nyss såg nyheterna på tv4? Enligt källor ska CS sagt "Åklagaren kommer inte tro sina öron av det jag har att berätta".
2008-08-05, 13:07
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Någon som nyss såg nyheterna på tv4? Enligt källor ska CS sagt "Åklagaren kommer inte tro sina öron av det jag har att berätta".
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=650420

Ca 1 minut in
2008-08-05, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Enligt källor ska CS sagt "Åklagaren kommer inte tro sina öron av det jag har att berätta".
Det är rätt vanligt att åklagaren inte tror sina öron när åtalade berättar...
2008-08-05, 13:13
Medlem
BoISarens avatar
Polisen: Risk för hot mot tyskan

Citat:
– Väldigt många personer har engagerat sig i vad som närmast kan kallas parallella förundersökningar på olika internetforum. Det kan inte uteslutas att någon psykiskt instabil person skulle få för sig att rikta repressalier mot XX.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3036069.ab
2008-08-05, 13:23
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren

Inte oväntat. Gäller enbart allmänhet och sent tillkomna journalister, pressleg undgick visiteringen.
2008-08-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waadi
Jag utgår från att SÅC uttalade sig utifrån ett antal tester han gjort med E, och i dem, vid det aktuella testtillfället, har hon presterat som han påstår. Då, har hon uppvisat brister i att minnas kronologiskt rätt, samt svårigheter att bilda nya minnen. Det säger ju inget om hon minns, eller kan minnas, minuten före brottet, allt däromkring är spekulation. Här försöker SÅC foga in E i en rad av vetenskaliga studier, men de studierna är förstås inte generaliserbara. SÅ många unika fall bör det vara svårt att göra generaliseringar kring.
En intressant sak är att om SÅC påstår att E har svårigheter att bilda nya minnen hur är det i så fall så lätt för andra att "plantera" minnen hos henne eftersom SÅC hävdar att hon inte kan minnas det hon säger sig minnas?
2008-08-05, 13:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det är väl bara bra att polisen är uppmärksam? Värre om någon tog CS av daga och hennes inblandning aldrig blev utredd.
Natürlisch!

Är det någon som har koll på vad tysk press skriver om rättegången? Har dom snokat upp några vänner till CS?
2008-08-05, 13:52
Medlem
Laktostolerants avatar
Sambon pressad av tyskans advokat

Vad är Flashback för något?

– Det är ett forum där jag har varit och läst, svarar sambon på fråga.

Har du gjort egna inlägg också?

– Ja, om spekulationer som varit helt åt helsike, till exempel vad jag gjorde den 17:e mars.

Risken är väl att man möter ganska många omdömeslösa personer på de där forumen?

– Det kan man göra.

Och du har en bilddagbok.

– Ja.

Och jag har bett att få ut bilderna, men jag fick svaret att du hade raderat bilderna?

– Ja, jag fick många kommentarer kring bilderna som inte var så där väldigt trevliga.

Hur länge sedan är detta?

– Det är bara några veckor sedan.

Men var det så lämpligt med tanke på målet?

– Jag har även stängt min blogg, gjort den lösenordsskyddad på grund av kommentarer och försökt få polisen att stänga ner min mejl som har blivit hackad just av människor på Flashback. Och var det så lämpligt...? ja, i det här läget så talade jag med polisen och de har mina bilder, både på skiva och på den beslagtagna datorn.

– Jaha. Så polisen har de bilderna. Det var ju bra att få veta det. Vem har tagit bilderna? Fanns det bilder på XX?

– Ja, bilder tagna av mig.

Har du haft bilder på Facebook som berör XX?

– Jag är inte säker. Jag måste nog kolla det i sådana fall, men... nej, det finns inga bilder på XX på min Facebook.

Senast redigerad av Laktostolerant 2008-08-05 kl. 13:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in