2008-11-23, 14:57
Bannlyst
Tycker på ett sätt att det är bra att en kvinna utfört detta bestialiska mord. Så slipper man höra att det bara är män som är farliga och råa. Nu vet vi att kvinnor är ännu hemskare och råare.
2008-11-23, 14:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Det beror ju helt på hur komplex personen i fråga är.
Och om vad jag tror så har nog många inte läst mellan raderna vad som står.

Därav så går det inte för någon. Jag tror och säger inte att jag vet.
Inte ens utbildad personal kan nog ställa en diagnos på samma sätt som ni tror man kan göra.
Genom att på samma sätt ta bilen och köra den genom en snabbtvätt och sen säga att. Jo den vart ju iaf lite ren.
Men likväl så är lacken kanske skadad under ytan.
Svårare att se det bara.

Så motivbilden kan vara mycket starkare än vad vissa tror.

Jag håller med dej.
Jag tror inte vi har en aning om vad både polis o personal på rättspsyk egentligen har på känn... Blanddiagnoser är f ö, precis som du säjer inte lätta att ställa o utifrån den osammarbetsvilja CS uppvisade går det nog inte att säja något bestämt. Men att de anar vad som finns där, det tror jag!
2008-11-23, 15:11
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag håller med dej.
Jag tror inte vi har en aning om vad både polis o personal på rättspsyk egentligen har på känn... Blanddiagnoser är f ö, precis som du säjer inte lätta att ställa o utifrån den osammarbetsvilja CS uppvisade går det nog inte att säja något bestämt. Men att de anar vad som finns där, det tror jag!

Den är ju svårare också att upptäcka med en person som inte fått någon diagnos alls innan, men ändå kanske burit på dessa problem.
Men att den fått lära sig att leva med dom problemen samt blivit rätt bra på att dölja den.

Men om personen själv skriver vissa saker i sin FB som är lite fingerpekning till att dessa redan finns, så är det inte alls otroligt att denna själv redan vet om detta.
2008-11-23, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Tycker på ett sätt att det är bra att en kvinna utfört detta bestialiska mord. Så slipper man höra att det bara är män som är farliga och råa. Nu vet vi att kvinnor är ännu hemskare och råare.

Hihi vilket nonsensinlägg!
Får du ofta höra att du är farlig och rå?
Senast redigerad av majrim 2008-11-23 kl. 15:15.
2008-11-23, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det fanns ingen hammare i skavsta som tillhörde Leila. Det fanns heller ingen hammare som bar DNA eller fingeravtryck från CS eller offer.

Nej precis, och det gör bara hammarhistorien ÄNNU mer mystisk!
2008-11-23, 15:29
Moderator
blomvattnares avatar
För mig var det ett inlägg av Letsdoit som löste hammarhistorien. Då som först fattade jag hur det hela förmodligen hänger ihop. Innan dess hade jag grubblat på varför i hela världen CS skulle berätta för någon var hon hade gjort av hammaren. Det verkade ju inte så smart.

Letsdoit skrev någonting i stil med att på så sätt förklarar hon varför hammaren har försvunnit från hyresvärdinnans lägenhet i Skarpnäck. Precis efter morden visste hon ju ännu inte om hon skulle bli misstänkt. Jag tror inte att hon faktiskt trodde att hon skulle bli det.

I förebyggande syfte hittade hon på hammarhistorien. Om utredarna skulle komma henne på spåren så skulle ju den försvunna hammaren i Skarpnäck ganska snart dyka upp bland frågorna. Hon förberedde sig för de frågorna genom att berätta för sin vän i Tyskland att hon av misstag fått med sig hammaren bla bla bla.

Att sedan ingen hammare av rätt modell gick att finna på flygplatsen tror jag att hon inte i förväg hade funderat på hur hon skulle förklara. Huvudsaken vara att förklara dess försvinnande från Skarpnäck.
2008-11-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Christine Shuerrer heter tyskan, så hennes initialer blir C.S...

För mig talar inget för någon annan GM än CS, så att rada upp punkter som talar för någon annan får nån av kosnpiratörerna ordna

Ok, men du som verkar så övertygad om din sak kan ju rabbla upp varför hon skulle vara skyldig?

Har igentligen inte läst om det just för att det gör mig illa berörd när barn blir mördarde, att tyskjäveln dessutom satt och skrattade i rättsalen va ännu sjukare.
2008-11-23, 16:36
Medlem
limahas avatar
[quote=Tulpanpernilla]
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Hon tycks skämta med vänner om att smuggla vapen då hon ska flyga.
I pistolhistorian så blev hon avslängd från planet av säkerhetsvakter i Istanbul.

Tulipanpernilla!!

Avslängd från planet???? Hur e det åter igjen med din språkforståelse?

Denna sms mellom CS og A Cars handlar om flygplan och julpresanter. De talar om en felles venn och Thailand. Han nevner nogot som kan bli svårt at få med på planet. Lesa om detta kan lignas med CS berettelse om hammaren på Skavstad:

CS : So if it doesn¨t work could you lend me 700 sek??

So do you manage to bring all your christmas presents
on the plane? I might have some trouble. always have with the
weight..he-he..

CS: (svarar på Cars lilla problem ):

Sure it is. hmm... could be difficult..he-he.
I once had a plastic toy gun to bring into the plane.
I managed, in istanbul, but the security really pissed me off.

A Cars: some austrian guy drew mustasches
on posters in thailand depicting the king. He
got 10 years prison.

A.Cars: What I understand though is that the king
personally pardoned him and he was released
the very next day.

Samtalen fortsätter om helt andra saker och tar med lite:

CS; yeah, and I haven't seen this movie before. It's ok but he made better ones.

Quiet a movie night tonight. They're bombing us with good ones. Christmas goodies already..ha-ha

Var det fetmarkeringen över, som tolkades til at CS blev avslängd från flygplanet? ....Ja sånn kan det gå när nogon tolkar fup..
Senast redigerad av limaha 2008-11-23 kl. 16:50.
2008-11-23, 16:49
Bannlyst
Citat:
Det fanns ingen hammare i skavsta som tillhörde Leila. Det fanns heller ingen hammare som bar DNA eller fingeravtryck från CS eller offer.

Går man igenom alla "säkra bevis/indicier" typ skor som de inte kan visa att spåren kommer från, eller hammaren. Så är det inte mycket att hänga i granen, tänk om de seriöst letat och samlat från alla spår. Då kanske det idag var över...

Tror att om så CS bara skulle hosta så ser en del det som bevis för att hon utfört dådet.
2008-11-23, 16:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
[quote=limaha]
Citat:

Tulipanpernilla!!

Avslängd från planet???? Hur e det åter igjen med din språkforståelse?

Denna sms mellom CS og A Cars handlar om flygplan och julpresanter. De talar om en felles venn och Thailand. Han nevner nogot som kan bli svårt at få med på planet. Lesa om detta kan lignas med CS berettelse om hammaren på Skavstad:

CS : So if it doesn¨t work could you lend me 700 sek??

So do you manage to bring all your christmas presents
on the plane? I might have some trouble. always have with the
weight..he-he..

CS: (svarar til Cars lilla problem ):

Sure it is. hmm... could be difficult..he-he.
I once had a plastic toy gun to bring into the plane.
I managed, in istanbul, but the security really pissed me off.

A Cars: some austrian guy drew mustasches
on posters in thailand depicting the king. He
got 10 years prison.

A.Cars: What I understand though is that the king
personally pardoned him and he was released
the very next day.

Samtalen fortsätter om helt andra saker och tar med lite:

CS; yeah, and I haven't seen this movie before. It's ok but he made better ones.

Quiet a movie night tonight. They're bombing us with good ones. Christmas goodies already..ha-ha

Var det fetmarkeringen över, som tolkades til at CS blev avslängd från flygplanet? ....Ja sånn kan det gå när nogon tolkar fup..
Nu var jag snabb i skriveriet.
Men huvudsaken är att CS har pratat "vapen" och plan innan hammarhistorian i skavsta togs upp.
2008-11-23, 16:54
Bannlyst
[quote=Tulpanpernilla]
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Nu var jag snabb i skriveriet.
Men huvudsaken är att CS har pratat "vapen" och plan innan hammarhistorian i skavsta togs upp.

Kanske därifrån hon fick idéen att ta med sig vapnet genom säkerhetskontrollen och göra sig av med denna i Tyskland.
2008-11-23, 16:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Går man igenom alla "säkra bevis/indicier" typ skor som de inte kan visa att spåren kommer från, eller hammaren. Så är det inte mycket att hänga i granen, tänk om de seriöst letat och samlat från alla spår. Då kanske det idag var över...

Tror att om så CS bara skulle hosta så ser en del det som bevis för att hon utfört dådet.
Polisen skulle i ett tidigt stadium tagit hjälp av amidosvart och leta skospår i Leilas lägenhet och se om något matchade "skospåret" i arboga.
Nu är det väl försent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in