2008-08-06, 17:26
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Vad i ligger logiken att döda barnen begriper jag inte.
Hade hon räknat med om hon nu är gärningsmannen att barnet inte var i villan och blev överraskad av detta faktum?
Sålunda måste döda ev. vittnen.?

Att det inte finns DNA spår är helt osannolikt.
Antingen är mordet extremt planerat in i minsta detalj eller så är det på det viset att det är ett annat scenario och tyskan har varit på fel plats vid fel tillfälle även om jag inte tror på det scenariot.
Men möjligheten finns.

Det finns ingen logik till att slå ihjäl två helt oskyldiga barn!!!
I det här avskyvärda brottet kan jag inte se annat än ont uppsåt...
2008-08-06, 17:26
Medlem
Jag uppfattar det inte alls som CS menar att hon hade VANS skorna på sig den 17 mars utan hon har dumpat den i tyskland tidigare. Jag förstår som hon hade ett par andra skor som är svarta vid morddagen
2008-08-06, 17:27
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Nu ställer CS försvarare frågor. Inte betyder väl det att åklagarsidan är klar?

Nej, det tror jag inte - åklagaren frågar också fortfarande en del frågor.

CS har då inte låg självbild:
- Vill du beskriva dig som intellektuell?
- Man kan säga att jag är en mycket intellektuell människa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Enligt henne ja....

Det är helt otroligt vad hon erkänner att hon har lämnat oriktiga uppgifter i sina tidigare förhör. Det känns som om hon verkligen snärjer in sig själv i nätet nu.

Tror ni hon kommer att klappa ihop eller stå på sig?

kommer inte att erkänna eller klappa ihop. utan fortsätta ljuga in i det sista.
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Nu ställer CS försvarare frågor. Inte betyder väl det att åklagarsidan är klar?

Jo, åklagarsidan är klar med henne!

Visst är det störande att de inte har mer att komma med?
2008-08-06, 17:28
Medlem
JaneCs avatar
Det här känns också smått surrealistiskt:
Citat:
Hade du med dig en hammare in på Skavsta?
– Nej.
Har du sagt det till (nämner namn på tysk vän).
– Ja. Skälet var följande: Jag hade haft mycket telefonkontakt med honom och vi hade pratat mycket om våra mödrar, hans mor dog för ett par år sedan. Vi talade inte om någonting annat. Han hämtade mig på tisdagkvällen vid tåget och jag var jättetrött efter resan. Jag hade ingen lust att prata med honom om det jag skulle göra nästa dag, jag hade åkt dit för att gå till lasarettet med mamma. Det var nästan att han vill börja prata om det här, och det ville jag inte. Då berättade jag den här historien.
Du drog en vals för honom?
– Ja.
För att slippa prata om sin mor så ser hon ingen bättre utväg än att hitta på en historia om en beslagtagen hammare???
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
jag tycker mer och mer att hennes sätt att svara är som en sexåring som har gjort nåt dumt. Hon blånekar, trasslar in sig i olika versioner som är manifest oförenliga med varandra, och när läget är helt hopplöst blandar hon in Mållgan i det hela.

och alla dessa mystiska 'vänner'.
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonnieDarko
Jag uppfattar det inte alls som CS menar att hon hade VANS skorna på sig den 17 mars utan hon har dumpat den i tyskland tidigare. Jag förstår som hon hade ett par andra skor som är svarta vid morddagen

Ja, jag vet inte alls längre, alla jävla media rapporterar ju helt olika saker från samma rättegång, men enligt SVD så sa hon att skorna hon var den 17 mars var av märket Vans.
2008-08-06, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag har inte själv läst något som säger att han tänkt alldeles särdeles på att inte skita ner golvet. Du får gärna visa mig vart det står, det kan ju faktiskt hända att jag missat det.

Och jo nog kan en kvinna bete sig som en tonåring, men i mina ögon är det lite varning om man gör det i 30-årsåldern. Och ja i mina ögon så ter sig CS ganska märklig i sin "besatthet" av T.

I dina ögon kanske men inte tex hos någon som har borderline eller liknande...

Är du lat, gör som jag läs...
Står att Polisen var tvungna att gå försiktigt längs väggen för att inte trampa i blodet, samtidigt finns inte minsta står av sambon fötter trots att han sprang in och hämta mob och då passerar blodet flera gånger...( ej ordagrant citerat, som verkar vara din ledsjtärna ).

Fördelen med att ej döma någon på förhand och välja sida, är att man ser alla misstänkta. Typ så missas det en del viktiga saker rörande männen i fråga...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Det här känns också smått surrealistiskt:

För att slippa prata om sin mor så ser hon ingen bättre utväg än att hitta på en historia om en beslagtagen hammare???

hon är ju helt fuckad. ljuger om ALLT.

hoppas fittan döms, men är tveksam då de inte har bevisning som direkt binder henne till mordplatsen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ja, jag vet inte alls längre, alla jävla media rapporterar ju helt olika saker från samma rättegång, men enligt SVD så sa hon att skorna hon var den 17 mars var av märket Vans.

Ja jag har kollat på SVD/aftonbladet/expressen och alla rapporterar olika, mins sagt förvirrande. Jag tror att SVD har klantat sig angående skorna och missuppfattat situationen. Erkänner hon att hon hade skorna på sig så är hon mega körd. Så blåst lär hon inte vara...
2008-08-06, 17:31
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonnieDarko
Det beror på var man följer rättegången.

Från SvD (postats tidigare):
Citat:
Kl. 17.00. Åklagaren växlar spår och tar upp de skor som kvinnan hävdar att hon burit på morddagen. Han frågar om vilket märke det var. Hon svarar att de var av märket Vans. Något som är relevant för åklagarna eftersom det finns fotavtryck med ett tydligt sulmönster inne i hallen hos Arbogamamman.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1529993.svd
Senast redigerad av BoISaren 2008-08-06 kl. 17:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in